Dziś marka SAVICKI jest dostępna w 8 krajach Europy, a w planach ma ekspansję na kolejne rynki. Trudno uwierzyć, że historia marki zaczęła się blisko 50 lat temu od małej pracowni jubilerskiej w… mieszkaniu. Do końca roku marka chce mieć 10 salonów sprzedaży.
Kazimierz Sawicki, uzdolniony złotnik postanowił konsekwentnie rozwijać działalność. W 1976 roku wraz z żoną Barbarą otworzyli pierwszy salon jubilerski przy ulicy Zamojskiej 14 w Lublinie. Salon istnieje do dziś.
SAVICKI podbija e-commerce
W 2018 roku marka SAVICKI otrzymuje nagrodę Breaking The Doubts w plebiscycie e-Commerce Polska Awards. W kolejnym roku realizuje już ponad 15 000 zamówień online i znajduje się w gronie trzech najlepszych sklepów internetowych w Polsce w konkursie e-Commerce Innovation Awards.
Po sukcesie w Polsce firma rozpoczyna ekspansję zagraniczną. Najpierw w Czechach i Słowacji, w 2022 roku dołączają kolejne rynki – Węgry, Bułgaria, Rumunia. W tym roku uruchomiona już została sprzedaż w Grecji i Chorwacji.
„Na pewno bardzo ważnym momentem był wybuch pandemii, gdy cała branża jubilerska musiała przenieść swoją działalność do Internetu. To był moment, w którym byliśmy już mocno osadzeni w e-commerce, wciąż na fali dynamicznych wzrostów, a cała branża ślubna stanęła i mniejsi jubilerzy w pośpiechu stawiali sklepy internetowe. Błyskawicznie uruchomiliśmy e-salon i możliwość prezentacji biżuterii podczas wideo rozmowy. Bardzo obserwowaliśmy to, co się dzieje, dostosowując swoje działania do oczekiwań i komfortu klientów” – wyjaśnia Tomasz Osman.
PARTNER PORTALU
Od tego czasu marka SAVICKI wielokrotnie była wyróżniana za budowanie zaufania klientów do zakupu luksusowej biżuterii online. W latach 2020-2022 firma aż trzykrotnie zdobyła nagrodę w plebiscycie e-Gazele Biznesu. W roku 2022 firma dodatkowo znalazła się wśród laureatów konkursu Gazele Biznesu.
W segmencie luksusowym e-commerce idzie w parze ze sprzedażą tradycyjną
„Po pandemii jesteśmy przekonani, że przyszłość branży jubilerskiej to omnichannel, czyli łączenie doświadczeń internetowych ze stacjonarnymi” – mówi Tomasz Osman i dodaje – „Nieustannie udoskonalamy nasz sklep internetowy, ale również wprowadzamy dużo świeżości i pozytywnych doświadczeń w naszych salonach jubilerskich. W 2020 roku do inwestycji zaprosiłem Damiana Ozgę, który z sukcesem w przeszłości rozwinął sieć ponad 130 salonów w branży turystycznej. Wierzę, że wspólnymi siłami zbudujemy wyjątkowe doświadczenia omnichannel dla naszych klientów w Polsce i za granicą. Branża jubilerska od dawna nie przeszła rewolucji, a my chcemy być jej częścią.”
Obok dwóch salonów w Lublinie, w październiku 2022 roku otwarto autorski koncept salonu w Centrum Handlowym Magnolia Park we Wrocławiu. Sercem salonu jest opracowany przez firmę SAVICKI specjalny stół TryOn®, gdzie umieszczone są wierne repliki pierścionków zaręczynowych i obrączek. Klienci mogą swobodnie przymierzyć różne modele tak długo jak potrzebują, a dopiero potem skorzystać ze wsparcia sprzedawcy. Klienci zyskują dużo komfortu i swobody. Nie czują się skrępowani. To pierwsze tego typu rozwiązanie w branży jubilerskiej w Polsce i w Europie. Koncept salonu SAVICKI został również doceniony przez jury konkursu Retail Show 2022.
„Rok 2023 planujemy zakończyć łącznie z 10 salonami w największych miastach w Polsce i tylko w najlepszych galeriach handlowych. W tym roku planujemy również otwarcie salonu w Pradze w Czechach. Każdy nasz salon będzie stworzony tak, aby zakupy luksusowej biżuterii stanowiły przyjemność, a nie wzbudzały dystans i obawę” – wyjaśnia Tomasz Osman, współwłaściciel i Prezes SAVICKI i dodaje – „Chcemy być blisko naszych klientów i towarzyszyć im w ważnych momentach ich życia.”
SAVICKI realizował zaplanowane otwarcia salonów jubilerskich w pierwszym półroczu 2023 roku. Zostały otwarte salony w galerii handlowej Posnania w Poznaniu, w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku oraz Centrum Handlowym Bonarka w Krakowie. Z kolei do końca sierpnia zostanie otwarty salon w Warszawie.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter