Maciej Gajkowski, Lagardère Travel Retail: rozwijamy naszą ofertę gastronomiczną

Nowe Salad Story na gdańskim lotnisku im. Lecha Wałęsy działa od 31 lipca. To 47. lokal marki w Polsce i 2. prowadzony przez Lagardère Travel Retail w Polsce w przestrzeni lotniskowej. – W ostatnich latach intensywnie rozwijaliśmy ofertę gastronomiczną. Chcemy ten kierunek kontynuować we wszystkich segmentach, w których działamy – zapowiada operator.

–  To już kolejna Salad Story w naszym portfolio. We wrześniu 2022 r. otworzyliśmy restaurację na Lotnisku Chopina w Warszawie, również w strefie Shengen. Lokal jest chętnie odwiedzany przez pasażerów, którzy mogą z niego korzystać już od wczesnych godzin porannych. Wierzę, że także restauracja w Gdańsku będzie się cieszyła dużym powodzeniem i że nasza współpraca z Salad Story będzie się rozwijać. Warto dodać, że oba otwarcia zawdzięczamy znakomitej współpracy z zarządzającymi lotniskami w Warszawie i Gdańsku – mówi Maciej Gajkowski, Head of Foodservice w Lagardère Travel Retail w Polsce.

Pasażerowie mają do dyspozycji standardowe menu Salad Story: autorskie wrapy, sałatki, bowle, wegańskie burgery, zupy i świeżo wyciskane soki. To jednak nie wszystko. Restauracje w portach lotniczych w Warszawie i Gdańsku oferują gościom także kawę i ofertę śniadaniową: kanapki, jogurty i bowle stworzone specjalnie dla tych lokalizacji. Lokale na lotniskach działają też dłużej: od godziny 4:00 rano do 10:00 wieczorem.

– W ostatnim czasie intensywnie rozwijaliśmy naszą ofertę gastronomiczną. Dotyczy to nie tylko lotnisk, ale również lokalizacji miejskich we wszystkich segmentach, w których działamy – w obiektach handlowych, przy ulicach, na dworcach, stacjach metra. Przeprowadziliśmy rebranding So Coffee, objęliśmy masterfranczyzę Costa Coffee, a na Lotnisku Chopina uruchomiliśmy wyjątkowy bar sense-of-place: Lokal +48. Wdrożyliśmy też na rynek pierwszy foodvenience w Polsce: 1Minute Smacznego! Zacieśnienie współpracy z Salad Story to kolejny krok na drodze do miejsca w gronie liderów w obszarze foodservice. Chcemy ten kierunek kontynuować w kolejnych miesiącach i latach – dodaje Maciej Gajkowski.

Lagardère Travel Retail prowadzi na gdańskim lotnisku wiele punktów sprzedaży. Poza nowym Salad Story, na liście tych gastronomicznych znajdują się też So Coffee, McDonald’s, PAUL, Business Shark, The Flame, Imperial Club, Bread&Co, Furore! i Chief’s. Pasażerowie mogą również posilić się w 1Minute Smacznego! W porcie działa też klasyczny 1Minute, a także sklepy Aelia Duty Free, Aelia Beauty, Discover, Le Connaisseur, Premium Food Gate, Relay, The Fashion Gallery, Toys Store, Victoria’s Secret i Virgin.

Lagardère Travel Retail to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Foodservice zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2022 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 5,2 mld euro. W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.). W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak InMedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony. W 2019 r. spółka przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.

PARTNER PORTALU

Kaufland