Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

NEPI Rockcastle: Miodobranie w pasiece Galerii Copernicus w Toruniu

W pasiece miodnej należącej do Galerii Copernicus odbyło się miodobranie. Pszczelarze zebrali 93 kg miodu. O ponad 20 kg więcej niż w 2022 roku. Zebrany miód będzie dostępny m.in. dla klientów galerii.

Przygotowano blisko 500 słoiczków złocistego nektaru. Będzie można go zdobyć w konkursach organizowanych przez centrum handlowe oraz w aplikacji SPOT. To drugi rok zbiorów w pasiece działającej przy galerii.

Galeria Copernicus jest pierwszym w Toruniu centrum handlowym na terenie, którego założono miejską pasiekę. Pasieka jest młoda, istnieje od 2022 roku, zlokalizowano ją na skwerze porośniętym miododajnymi krzewami i roślinami, zapewniającymi pszczołom miodnym z pasieki dodatkowe pożywienie do później jesieni.

– Dla naszych podopiecznych i innych gatunków pszczół zmieliliśmy też sposób zagospodarowania części zielonej terenu, gdzie rośnie teraz naturalna łąka. Obecnie w ulach mieszkają cztery pszczele rodziny, rasy kraińskiej. Pasieką opiekuje się pszczelarz Daniel Tadajewski z firmy Pszczelarium, który dba o zdrowie i bezpieczeństwo pszczół. Właśnie zakończono proces zbioru miodu. W tym roku zebrano 93 kg, powstało z nich ponad 500 słoiczków miodu wielokwiatowego o gramaturze 180 g. To bardzo dobry wynik! Rok wcześniej z czterech uli zebrano 70 kg miodu.

– Miejskie pszczoły dobrze sobie radzą. Podczas pierwszych zbiorów w wakacje ubiegłego roku zebraliśmy 70 kg miodu. W tym roku w trzech miodobraniach prowadzonych w maju, lipcu i sierpniu pozyskaliśmy aż 93 kg miodu wielokwiatowego. To bardzo dobry wynik świadczący o zasobności terenu wokół pasieki. Najatrakcyjniejsze dla pszczół miodnych są na pewno drzewa tj. klon, kasztanowiec, robinia zwana akacją, ale też miejskie głogi i lipy. Pszczoły miodne lubią takie masowe kwitnienia dużej ilości tych samych roślin i pozostają im wierne do końca ich kwitnienia. To pozwala pozyskiwać tzw. miody gatunkowe – mówi Daniel Tadajewski, pszczelarz z firmy Pszczelarium opiekujący się ulami przy Galerii Copernicus.

Zebrany w pasiece miód będzie dostępny dla klientów toruńskiego centrum handlowego.

– Klienci galerii będą mogli skosztować naszego miodu. Wystarczy, że w weekend 25-27 sierpnia zrobią zakupy za minimum 100 złotych, zeskanują paragon w aplikacji SPOT, aby móc odebrać słodkie nagrody – miód z naszej pasieki lub rożki obfitości, wypełnione słodyczami z fabryki Pszczółka – mówi Kamila Kaczmarek, specjalista marketingu Galerii Copernicus.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Właściciel toruńskiej Galerii Copernicus, NEPI Rockcastle, realizuje kampanię „Ratujemy pszczoły. Razem”

Właściciel toruńskiej Galerii Copernicus, NEPI Rockcastle w ramach kampanii „Ratujemy pszczoły. Razem” tworzą zieleń bardziej przyjazną zapylaczom, stawiają domki dla owadów, ale też wspierają odpowiedzialne pszczelarstwo opiekując się ponad dwoma milionami pszczół, mieszkających w 11 pasiekach. Projekt ma za zadanie uświadamiać jak ważną rolę odgrywają owady zapylające w naszym środowisku.

Galeria Copernicus położona jest w ścisłym centrum Torunia. Doskonała lokalizacja umożliwia klientom dojazd zarówno środkami komunikacji miejskiej, samochodem, rowerem jak i przyjście pieszo. Obiekt powstał w 2005 roku, a dekadę później został zmodernizowany i rozbudowany. Dziś całkowita powierzchnia centrum wynosi 90 tys. mkw., z czego ponad 47 tys. mkw. stanowi powierzchnia najmu.

W zasięgu oddziaływania Copernicusa znajduje się ponad 350 tys. mieszkańców Torunia i okolicznych miejscowości. Ofertę centrum handlowego stanowi blisko 150 sklepów i punktów usługowych. Copernicus to również doskonałe miejsce spędzania wolnego czasu z rodziną i przyjaciółmi czy szukania modowych inspiracji.

Wśród najemców centrum są takie marki, jak: hipermarket spożywczy Auchan, elektromarket Media Markt, Decathlon, iDream (Apple), Ochnik, Homla, Diverse, Big Star, HalfPrice oraz salony modowe znanych marek: Guess, H&M, Reserved, CCC, Medicine, Olsen, Pako Lorente, KappAhl, Sinsay i Mohito. Ponadto w centrum znajduje się perfumeria sieci Douglas, Sephora, Hebe, Rossmann, salon Empik, a także salony z biżuterią: Yes, Apart, Bovem i W. Kruk. W ofercie dla dzieci można znaleźć sklepy Smyk, Coccodrillo czy Reporter Young. Centrum dysponuje 1 470 miejscami postojowymi.