W pierwszej połowie sierpnia, po udanej fazie testów drogerie dm uruchomiły własny chat dmGPT (dm Generative Pre-trained Transformer). Obecnie jest on dostępny dla ponad 3000 pracowników centrali w Niemczech. Docelowo będą mogli z niego korzystać pracownicy wszystkich krajów należących do grupy dm, w tym także w Polsce.
Dzięki firmowej wersji modelu języka sztucznej inteligencji GPT-3.5 około 3300 dm pracowników w centrali firmy może korzystać z technologii sztucznej inteligencji w bezpiecznym środowisku.
dmGPT oferuje podobny zakres funkcji jak oryginalny ChatGPT i wykorzystuje tę samą technologię w tle. Różnica polega na tym, że dmGPT działa wyłącznie na firmowej infrastrukturze chmurowej zarządzanej przez dm. Pozwala to zagwarantować takie same wysokie standardy bezpieczeństwa w obsłudze danych, jak w przypadku wszystkich innych aplikacji i programów w firmie.
Jak twierdzą przedstawiciele dm, wdrożenie chatbota AI ma na celu ułatwienie życia pracownikom, wzmocnienie ich pozycji i zaangażowanie całej społeczności pracowniczej w mądre i bezpieczne korzystanie ze sztucznej inteligencji. Implementacja tego narzędzia niewątpliwie pozycjonuje dm jako pioniera w dziedzinie sztucznej inteligencji na rynku detalicznym.
dmGPT wystartował jako projekt pilotażowy w lipcu tego roku i został przetestowany przez 1 100 pracowników. W tym czasie wprowadzono około 35 000 zapytań – tzw. monitów. Również w Polsce pierwsze osoby testują już to rozwiązanie. Użytkownicy mogą zlecać dmGPT np. redagowanie tekstów, wsparcie przy kreacji postów w social mediach, programowaniu, poprawianiu błędów programu czy tworzeniu koncepcji. Obszary zastosowania chatbota AI są różnorodne i zawsze można je kreatywnie dostosować. dm zapowiada dalszy rozwój narzędzia oraz konsekwentną ich implementacje w poszczególnych krajach.
PARTNER PORTALU
O drogeriach dm
Drogerie dm posiadają ponad 4000 punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 66 000 osób w całej Europie. W roku obrotowym 2021/2022 dm odnotował sprzedaż w wysokości 13,6 mld euro wygenerowaną łącznie we wszystkich 14 krajach europejskich.
Drogerie dm oferują szeroki wybór produktów do pielęgnacji twarzy i ciała, artykuły zdrowotne i higieniczne oraz produkty w kategoriach kosmetyki i perfumy, żywność, gospodarstwo domowe, usługi foto i karma dla zwierząt. Oprócz produktów znanych marek klienci znajdą w dm także wiele marek własnych, takich jak Balea czy najlepiej sprzedająca się marka certyfikowanych kosmetyków naturalnych alverde. dm docenianie jest również za zespół wykwalifikowanych pracowników, chętnie doradzających klientom.
Sieć nieustannie pracuje nad optymalizacją wszystkich swoich procesów, by wywiązać się z odpowiedzialności za zrównoważony rozwój w całej Europie.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter