Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Grupa Mex Polska celuje w posiadanie w Polsce 100 Pijalni Wódki i Piwa

Mex Polska, notowana na GPW spółka holdingowa, zarządzająca siecią 5 popularnych konceptów gastronomicznych w Polsce, poinformowała o otwarciu nowego punktu w ramach kultowego brandu Pijalnia Wódki i Piwa.

Nowy lokal powstał w nocy z 25 na 26 sierpnia br. w Nowym Targu. Koncept inspirowany okresem PRL-u obecnie zajmuje czołową pozycję w segmencie bistro na rynku gastronomicznym w Polsce i jednocześnie jest jednym z najbardziej dochodowych brandów grupy kapitałowej Mex Polska. Sieć liczy już ponad 30 lokali, a celem grupy jest posiadanie w portfolio 100 Pijalni Wódki i Piwa w całej Polsce. Kolejne otwarcie planowane jest jeszcze w tym kwartale – w Zamościu. Na bieżąco rozbudowywane portfolio pozwala grupie osiągać coraz lepsze wyniki finansowe. Spółka szacuje, że w I półroczu br. skonsolidowane przychody grupy wzrosły rdr o 27,2%, do 44,6 mln zł.

” Jednym z obszarów działalności grupy kapitałowej Mex Polska, który istotnie przyczynia się do zwiększania naszych dochodów, jest segment bistro. W tym kontekście warto podkreślić nasz gastronomiczny hit, markę „Pijalnia Wódki i Piwa”, która od lat cieszy się ogromnym powodzeniem, zarówno w mniejszych, jak i większych aglomeracjach. Strategia Mexa skupia się na konsekwentnym zwiększaniu zasięgu tego konceptu. Miło mi poinformować, że właśnie otworzyliśmy kolejny lokal, tym razem w Nowym Targu, przy ul. Rynek 38. Lokalizacja została jak zawsze starannie dobrana, choć warto podkreślić, że istotnym elementem naszej strategii jest zdolność adaptacji biznesu do tak naprawdę każdych warunków lokalowych. – mówi Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu Mex Polska S.A.
Budżet na powstanie ww. lokalu pochodził ze środków franczyzobiorcy.

Pijalnia Wódki i Piwa to wyjątkowy koncept, który poprzez charakterystyczną ofertę kulinarną i wyjątkowy wystrój, ma umożliwić klientom cofnięcie się do lat 60-tych XX w., tj. do Polski z okresu PRL. Ideą tego pomysłu jest by w niecodziennej scenerii, oferować klientom, typowe dla tamtych czasów przekąski.

„Aktualnie sieć Pijalni Wódki i Piwa liczy 32 lokale. – Połowa z nich to lokale powstałe ze środków naszych franczyzobiorców. Docelowo widzimy przestrzeń dla 100 Pijalni Wódki i Piwa w całej Polsce. – komentuje Paweł Kowalewski.

Model biznesowy grupy zakłada sukcesywną rozbudowę wszystkich z pięciu dostępnych konceptów. W myśl tego, jeszcze w tym roku otwarty zostanie, nie tylko następny punkt Pijalni Wódki i Piwa – w Zamościu, ale i kolejny, w segmencie bistro, lokal w ramach nowego popkulturowego konceptu Chicas&Gorillas. Tym razem kolorowy shot-bar pojawi się na mapie centralnej Polski – w Warszawie. Otwarcie już jesienią .

Zdaniem Zarządu, zdywersyfikowany model  biznesowy spółki oraz bieżący rozwój siatki geograficznej, to czynniki które przyczyniają się do konsekwentnego wzrostu przychodów grupy.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

„Coraz mocniej koncentrujemy się na zwiększaniu wartości sprzedaży oraz marży z prowadzonej działalności, a także na kontynuowaniu działań nakierowanych na monitorowanie kosztów pracy. To wszystko przynosi zamierzone rezultaty – podsumowuje prezes Mex Polska.
Mex Polska szacuje, że w I półroczu 2023 roku skonsolidowane przychody grupy wzrosły rdr o 27,2%, do 44,6 mln zł.