Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

[WYWIAD] Wojciech Kamiński, Grzegorz Kaprzyk, Maxi Zoo: Przed nami kilka lat dynamicznego rozwoju

Chcemy otworzyć w tym roku 30 nowych sklepów. Ta liczba jest dużym wyzwaniem, ale pozostaje w naszym zasięgu. W b.r. otworzyliśmy 9 nowych sklepów i przed nami bardzo pracowita jesień – bo większość projektów jest już w fazie realizacji – mówią w rozmowie z Retailnet Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający i Grzegorz Kaprzyk, Dyrektor ds. Rozwoju, Maxi Zoo Polska

Maxi Zoo kontynuuje proces remodelingu swoich powierzchni. W ostatnim czasie zupełnie nowy wygląd zyskał jeden z Państwa najstarszych sklepów w Sadyba Best Mall – na czym polegają te zmiany, w jakim kierunku podążacie, jak będzie wyglądał format przyszłości?

Wojciech Kamiński: Nasz nowy format jest zgodny z najnowszymi trendami w retailu. Kolorystyka, drewno oraz oświetlenie, wszystkie te elementy znacznie ociepliły wnętrza i wpływają na pozytywne doświadczenia zakupowe klientów.

Muszę również wspomnieć o zupełnie innych, modułowych meblach i nowym sposobie zagospodarowania przestrzeni. Taki układ pozwala przedstawiać nam pełny asortyment. Naszym celem było dostarczenie klientom rozwiązania z największą efektywnością dotyczącą dostępności. Te działania stanowią fundament budującego się ekosystemu.

W niedalekiej przyszłości w naszej ofercie będą pojawiały się nie tylko nowe produkty. Stawiamy na usługi i kompleksową opiekę nad pupilami, która będzie możliwa w każdym naszym
sklepie. Przygotowujemy się też na redygitlizację placówek i ich systematyczną modernizację poprzez wprowadzanie cyfrowych rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji.

Grzegorz Kaprzyk, Dyrektor ds. Rozwoju, Maxi Zoo
Grzegorz Kaprzyk, Dyrektor ds. Rozwoju, Maxi Zoo

Grzegorz Kaprzyk: Wykonaliśmy całkowity remodeling lokalu bez jego zamykania. Sklep został przebudowany na nasz nowy koncept 3.0 Dodatkowo, aby zapewnić opiekunom zwierząt
wszystko, co najlepsze dla ich zwierzaków, podjęliśmy przełomową decyzję w historii naszych sklepów. Postanowiliśmy umożliwić opiekunom psów zakup mięsa, które jest kluczowym składnikiem diety BARF (Biologically Appropriate Raw Food). W Meat Corner, znajdującym się w naszym sklepie Maxi Zoo Sadyba, oferujemy specjalne lodówki z mrożonym mięsem. W tym miejscu opiekunowie zwierząt mogą znaleźć naturalne gryzaki, przysmaki, gotowe mieszanki BARF oraz surowe mięso, które można samodzielnie komponować, dostosowując je do potrzeb danego pupila

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

To ostatnie otwarcie w Sadybie jest ważne także z innego powodu. Stawiacie na lokalizacje w centrach handlowych, w topowych galeriach, dlaczego?

WK: Niezmiennie najbardziej atrakcyjne są dla nas lokalizacje typu parki handlowe. Jest to uwarunkowane w trendzie convince. Stawiamy na łatwość dostępu i przede wszystkim pozostawaniu jak najbliżej klienta. Szukamy różnych rozwiązań, ponieważ czasem największym problemem jest brak dostępności interesujących nas formatów. Co to oznacza w praktyce? Elastyczne podejście opierające się na dostosowywaniu sklepów do dostępnych powierzchni. Zgodnie z tym, co powiedziałem, najważniejsza jest dla nas bliskość dla odwiedzających. Stąd m.in. nasza obecność w centrach handlowych. Mimo ograniczonego metrażu i tym samym konieczności dostosowywania się do niego te placówki cieszą się popularnością wśród klientów. Opiekunowie zwierząt mogą w nich znaleźć wszystkie niezbędne artykuły dla swoich pupili.

Zespół Maxi Zoo jest zawsze obecny na targach SCF

WK: Tak, to prawda. Pojawiamy się na wydarzeniach, aby nawiązywać biznesowe relacje. To element stałego rozwoju Maxi Zoo w retail parkach oraz centrach handlowych. Partnerami są dla nas przede wszystkim deweloperzy, a także zarządcy centrów handlowych. Podejmujemy z nimi dialog, żeby wspólnie realizować cele biznesowe.

GK: Targi to przede wszystkim doskonała możliwość aby podtrzymywać relacje z naszymi wynajmującymi, spotkania się z innymi najemcami oraz poszukiwania nowych możliwości rozwoju.

Jaki potencjał ma polski rynek dla Maxi Zoo i jakie wyzwania stoją przed marką?

GK: Plany się nie zmieniają, chcemy otworzyć w tym roku 30 nowych sklepów. Ta liczba jest dużym wyzwaniem, ale pozostaje w naszym zasięgu. W b.r. otworzyliśmy 9 nowych sklepów i przed nami bardzo pracowita jesień – bo większość projektów jest już w fazie realizacji.

Dynamika ekspansji związana jest z naszą strategią, aby być we wszystkich dobrych projektach handlowych w Polsce, zarówno w dużych miastach, jak i średnich. Mamy jeszcze wiele do zrobienia, przede wszystkim będziemy umacniać nasza pozycję w dużych miastach typu – Warszawa, Kraków, Wrocław i Trójmiasto. Przed nami kilka lat dalszego dynamicznego rozwoju.

WK: Największym wyzwaniem jest z pewnością brak dostępności atrakcyjnych lokalizacji lub ich niedostateczny format. To oznacza, że nie jesteśmy w stanie zaprezentować w nim całego potencjału dynamicznie rozwijającego się ekosystemu. Z drugiej strony mierzymy się z cyklicznie rosnącymi kosztami projektów, czynszu oraz kosztów wspólnych. To znacznie obniża potencjał zyskowności. Dalej utrzymuje się trend inflacji, który wymaga od nas stałego ewaluowania i planowania cen.

Czego można życzyć Maxi Zoo na kolejne 10 lat działalności w Polsce?

GK: Dobrych wyników, dużo nowych klientów, terminowych otwarć i niskich czynszów.

WK: Przede wszystkim realizacji długoterminowej strategii, bycia niepodważalnym liderem w Polsce z odpowiednim udziałem w rynku i wysoką rozpoznawalnością wśród klientów. I oczywiście rozwoju sklepów stacjonarnych, ale również online.

Maxi Zoo