Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

220 sklepów w Polsce i sprzedaż na poziomie miliarda złotych – założyciel Maxi Zoo mówi o planach rozwoju

W tym roku Maxi Zoo celebrowało otwarcie setnego sklepu w Polsce. Z tej okazji założyciel i właściciel grupy Fressnapf/Maxi Zoo Torsten Toeller oraz dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska Wojciech Kamiński zdradzają plany rozwoju sieci.

Maxi Zoo zadebiutowało w Polsce w 2012 roku. Od tego momentu sieć otworzyła sto placówek w całym kraju, z czego 50 ostatnich sklepów w zaledwie trzy lata. Sieć sklepów dla zwierząt stawia na innowacyjność i zmienia swoje placówki, aby w niedalekiej przyszłości stały się sklepami oraz punktami usług. Opiekunowie zwierząt będą mogli w nich skorzystać m.in. z usług weterynarza oraz groomera. Stan zdrowia swojego pupila już teraz mogą sprawdzić klienci sklepu Maxi Zoo w łódzkiej Manufakturze, w którym działa również gabinet weterynaryjny. To kolejny krok w stronę rozbudowy wewnętrznego ekosystemu sieci.

– Szczęśliwsze zwierzęta to szczęśliwsi ludzie, dlatego naszym długoterminowym celem jest rozwijanie i udoskonalanie istniejącego już ekosystemu. Skupiamy się na zwiększaniu zakresu usług, które skierowane są do opiekunów oraz ich pupili. Jest to podyktowane zmianami m.in. zwiększającą się długością życia zwierząt. To przekłada się na transformację rynku, w tym rozszerzania usług oraz naszej oferty produktowej. W planach mamy stopniowe wdrażanie nowych rozwiązań takich jak ubezpieczenia dla zwierząt, trackery GPS, abonament na karmę czy możliwość skorzystania z internetowych oraz telefonicznych porad weterynarza. Część z nich będzie zintegrowana z aplikacją Maxi Zoo. Polski rynek jest jednym z najważniejszych w całej grupie liczącej 14 krajów Europy. Przed nim znajdują się tylko Niemcy oraz Francja. W 2022 roku zanotowaliśmy wzrost sprzedaży o prawie 53% względem poprzedniego, a obecne 12 miesięcy chcemy zamknąć z obrotem 136 milionów euro. To pokazuje, jaki potencjał jest ulokowany w tym rynku. Zamierzamy kontynuować dynamiczną ekspansję. Chcemy zakończyć 2027 rok z liczbą 220 sklepów w Polsce i sprzedażą sięgającą poziomu 1 miliarda złotych – powiedział Torsten Toeller, założyciel oraz właściciel grupy Fressnapf/Maxi Zoo.

R E K L A M A
Nowa Sukcesja

Trudne początki Maxi Zoo na polskim rynku

– Początki Maxi Zoo w Polsce nie były łatwe. Pierwszy rok zamknęliśmy z liczbą 6 sklepów i nie potwierdziły się nasze prognozy, więc musieliśmy dostosować strategię do nowych realiów. Po niespełna trzech latach zanotowaliśmy wzrost świadomości konsumentów, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z takim formatem sklepu dla zwierząt. Dotychczas kupowali produkty w małych, osiedlowych sklepach, które znacznie odbiegały standardem od placówek Maxi Zoo. Przez pierwsze trzy lata zmienialiśmy świadomość polskich opiekunów zwierząt i pokazaliśmy, że mamy szeroką ofertę produktów wysokiej jakości w przystępnych cenach. Wraz ze wzrostem świadomości zwiększyła się liczba klientów w naszych placówkach, a my notowaliśmy kolejne otwarcia. – mówi Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.

Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska
Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska

115 sklepów do końca 2023 roku

Otwarcie stu sklepów na przestrzeni 11 lat to potwierdzenie dobrego zarządzania i dopracowanej strategii rozwoju. Ekspansja będzie kontynuowana, a na horyzoncie widać kolejne otwarcia sklepów w Polsce.

– Plan na najbliższe trzy lata to otwarcia około 30 sklepów rocznie. Równolegle z otwarciami nowych placówek zamierzamy przeprowadzać remodeling istniejących już sklepów i dostosowywać je do naszego nowego formatu 3.0. Zależy nam, żeby wszyscy klienci mogli korzystać z najnowszych rozwiązań i cieszyć się lepszym, nowoczesnym wyglądem placówek Maxi Zoo. – dodaje Wojciech Kamiński.

Rozwój kanału online

Oprócz dynamiki widocznej w rozwijaniu sklepów stacjonarnych, Maxi Zoo podkreśla swoją wielokanałowość. Od 2019 prowadzi sklep internetowy, a od roku również swoją aplikację.

Priorytetem jest stawianie klientów oraz ich pupili na pierwszym miejscu. Takie podejście pozwala budować zaufanie. Maxi Zoo to doradca oraz przyjaciel opiekunów zwierząt. Potwierdza to nasz program Friends, który odzwierciedla emocjonalny charakter naszej filozofii – szczęśliwsze zwierzęta to szczęśliwsi ludzie. W planach mamy kolejny rozwój aplikacji, która oprócz stałego rabatu 5% oraz kuponów rabatowych będzie uaktualniona w kolejne programy. Np. Little Friends będzie dedykowany opiekunom, którzy dopiero zaczynają opiekować się małym pupilem. Maxi Zoo będzie towarzyszyło w jego rozwoju, a opiekun znajdzie w aplikacji specjalistyczne materiały pozwalające kompleksowo opiekować się nowym członkiem rodziny – dodaje Torsten Toeller.

– Mogę się pochwalić, że już około 600 000 klientów Maxi Zoo korzysta z naszej aplikacji. W planach mamy jej dalszą modernizację i wprowadzanie kolejnych benefitów. Będziemy wykorzystywali naszą aplikację, aby uczynić świat opiekunów zwierząt oraz ich pupili lepszym – podsumowuje Wojciech Kamiński.

Maxi Zoo zadebiutowało na polskim rynku w 2012 roku

Maxi Zoo zadebiutowało na polskim rynku w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką.

Aktualnie spółka posiada 102 sklepy w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, “Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, “Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda “Złoty Laur Klienta 2023-2024″, nagroda “e-Laur Klienta 2010-2022″ oraz wyróżnienia “Diamenty Forbes’a 2023”, a także “Innowacyjna Sieć Roku”, które zostało przyznane w plebiscycie BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek. 

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.