Lagardère Travel Retail: Costa Coffee w nowej odsłonie

Costa Coffee zaprezentowała kawiarnie o zupełnie nowych wnętrzach. Na razie sieć otworzyła dwa lokale w odświeżonym designie. Spółka Lagardère Travel Retail, która od lutego b.r. zarządza siecią Costa Coffee w Polsce, zapowiedziała już renowacje kolejnych sześciu kawiarni.

Remont dwóch kawiarni Costa Coffee wprowadza zupełnie nowy standard wizualny dla tej renomowanej sieci. Zaprezentowany w warszawskich Złotych Tarasach design UPLIFT jest jaśniejszy, nowocześniejszy i bardziej przestronny. Każdy detal kawiarni został zaprojektowany w taki sposób, żeby zapewnić gościom przytulne, ciepłe miejsce zachęcające do pracy, odpoczynku, spotkań biznesowych i towarzyskich.

Nowoczesny design w atrakcyjnej lokalizacji

Przearanżowane zostało całe wnętrze – od wykończenia ścian, przez meble, po dekoracje. Wykorzystano różne materiały, tekstury i formy. Naturalne drewno, beton, ceramika pojawiają się w towarzystwie dużej ilości roślinnych akcentów i światła o ciepłej brawie. Modyfikacjom uległa też kolorystyka kawiarni – do znanej gościom czerwieni charakterystycznej dla Costa Coffee dołączył koralowy róż, a także pastelowe akcenty kolorów liliowego, zieleni i błękitu.

Ważnym elementem wystroju jest znak graficzny Costa Coffee – „3 ziarna”, który może być prezentowany w różnych formach. Design UPLIFT daje możliwość wprowadzania zmian we wnętrzach w zależności od lokalizacji, w której znajduje się kawiarnia, stawiając na lokalne akcenty oraz współprace z lokalnymi artystami. W warszawskich realizacjach dwa neony nowej generacji zaprojektowała firma Ledon. Nowo otwarte kawiarnie pojawiły się na parterze oraz II piętrze centrum handlowego Złote Tarasy – tuż przy warszawskim Dworcu Centralnym. Oferują odpowiednio 83 i 123 miejsc siedzących dla gości. Centralna lokalizacja sprawia, że Costa Coffee w nowej odsłonie staje się łatwo dostępna dla mieszkańców i turystów odwiedzających stolicę.

PARTNER PORTALU

Kaufland

– Kawiarnie Costa Coffee w nowej odsłonie UPLIFT są bardziej energetyczne, nowoczesne, lepiej wpisują się w najnowsze trendy i oczekiwania klientów, szczególnie tych młodych. Pierwszymi kawiarniami w Polsce, które przeszły remodelling były kawiarnie w Złotych Tarasach, ale już planujemy modernizację sześciu następnych punktów w strategicznych dla nas lokalizacjach: kolejną warszawską kawiarnię, tym razem na Dworcu Centralnym, a także dwa lokale w Katowicach oraz trzy w Łodzi. Postawiliśmy na redesign placówek w lokalizacjach o dużym ruchu, dzięki czemu z nowej przestrzeni Costa Coffee będzie mogło korzystać od razu szerokie grono gości – zapowiada Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający segmentem Foodservice w Lagardère Travel Retail.
Nowy design Costa Coffee po raz pierwszy został przedstawiony w Wielkiej Brytanii pod koniec 2022 r. Wszystkie nowo otwierane lokalne będą projektowane według nowego standardu wizualnego.

Pod parasolem Lagardère Travel Retail

Nowy design lokali Costa Coffee w Złotych Tarasach to kolejny ważny krok w rozwoju sieci, która od lutego b.r. rozwija się pod skrzydłami Lagardère Travel Retail w Polsce. Doświadczony operator punktów na lotniskach, dworcach czy w centrach handlowych w lutym tego roku objął masterfranczyzę marki Costa Coffee w Polsce i na Łotwie, umożliwiając jej dalszą ekspansję. Od rozpoczęcia tej strategicznej współpracy otworzono już pięć kawiarni, w tym trzy w nowych lokalizacjach w Warszawie i Wrocławiu. W perspektywie kolejnych pięciu lat – poza następnymi modernizacjami – spółka planuje otwarcia pięciu nowych kawiarni rocznie. Za cel obiera centra handlowe, centra komunikacyjne, biurowce i high-streetowe lokalizacje w dużych ośrodkach miejskich.

Wieloletnie i wielosegmentowe doświadczenie Lagardère Travel Retail stanowi solidne podstawy dla dalszego rozwoju Costa Coffee w Polsce.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

– Costa Coffee to już druga, obok So Coffee, ogólnopolska kawiarniana sieć, którą zarządzamy. Obie chcemy intensywnie rozwijać. Stale szukamy też nowych formatów i rozwiązań w obszarze foodservice. Ostatnio otworzyliśmy np. Salad Story ze specjalną ofertą śniadaniową dla podróżujących przez lotnisko w Gdańsku czy nowy koncept barowy w duchu sens-of-place na Lotnisku Chopina w Warszawie – Lokal +48. Mamy na koncie także pierwszy foodvenience w Polsce – 1Minute Smacznego! Synergia działań pozwala nam na szybką ekspansję, a także kreowanie nowych, innowacyjnych konceptów dostosowanych do różnych lokalizacji i potrzeb klientów – dodaje Maciej Gajkowski.

Lagardère Travel Retail to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Foodservice zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2022 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 5,2 mld euro. W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.). W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak Inmedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony. W 2019 r. spółka przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.