Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Lagardère Travel Retail: Costa Coffee w nowej odsłonie

Costa Coffee zaprezentowała kawiarnie o zupełnie nowych wnętrzach. Na razie sieć otworzyła dwa lokale w odświeżonym designie. Spółka Lagardère Travel Retail, która od lutego b.r. zarządza siecią Costa Coffee w Polsce, zapowiedziała już renowacje kolejnych sześciu kawiarni.

Remont dwóch kawiarni Costa Coffee wprowadza zupełnie nowy standard wizualny dla tej renomowanej sieci. Zaprezentowany w warszawskich Złotych Tarasach design UPLIFT jest jaśniejszy, nowocześniejszy i bardziej przestronny. Każdy detal kawiarni został zaprojektowany w taki sposób, żeby zapewnić gościom przytulne, ciepłe miejsce zachęcające do pracy, odpoczynku, spotkań biznesowych i towarzyskich.

Nowoczesny design w atrakcyjnej lokalizacji

Przearanżowane zostało całe wnętrze – od wykończenia ścian, przez meble, po dekoracje. Wykorzystano różne materiały, tekstury i formy. Naturalne drewno, beton, ceramika pojawiają się w towarzystwie dużej ilości roślinnych akcentów i światła o ciepłej brawie. Modyfikacjom uległa też kolorystyka kawiarni – do znanej gościom czerwieni charakterystycznej dla Costa Coffee dołączył koralowy róż, a także pastelowe akcenty kolorów liliowego, zieleni i błękitu.

Ważnym elementem wystroju jest znak graficzny Costa Coffee – „3 ziarna”, który może być prezentowany w różnych formach. Design UPLIFT daje możliwość wprowadzania zmian we wnętrzach w zależności od lokalizacji, w której znajduje się kawiarnia, stawiając na lokalne akcenty oraz współprace z lokalnymi artystami. W warszawskich realizacjach dwa neony nowej generacji zaprojektowała firma Ledon. Nowo otwarte kawiarnie pojawiły się na parterze oraz II piętrze centrum handlowego Złote Tarasy – tuż przy warszawskim Dworcu Centralnym. Oferują odpowiednio 83 i 123 miejsc siedzących dla gości. Centralna lokalizacja sprawia, że Costa Coffee w nowej odsłonie staje się łatwo dostępna dla mieszkańców i turystów odwiedzających stolicę.

– Kawiarnie Costa Coffee w nowej odsłonie UPLIFT są bardziej energetyczne, nowoczesne, lepiej wpisują się w najnowsze trendy i oczekiwania klientów, szczególnie tych młodych. Pierwszymi kawiarniami w Polsce, które przeszły remodelling były kawiarnie w Złotych Tarasach, ale już planujemy modernizację sześciu następnych punktów w strategicznych dla nas lokalizacjach: kolejną warszawską kawiarnię, tym razem na Dworcu Centralnym, a także dwa lokale w Katowicach oraz trzy w Łodzi. Postawiliśmy na redesign placówek w lokalizacjach o dużym ruchu, dzięki czemu z nowej przestrzeni Costa Coffee będzie mogło korzystać od razu szerokie grono gości – zapowiada Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający segmentem Foodservice w Lagardère Travel Retail.
Nowy design Costa Coffee po raz pierwszy został przedstawiony w Wielkiej Brytanii pod koniec 2022 r. Wszystkie nowo otwierane lokalne będą projektowane według nowego standardu wizualnego.

Pod parasolem Lagardère Travel Retail

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Nowy design lokali Costa Coffee w Złotych Tarasach to kolejny ważny krok w rozwoju sieci, która od lutego b.r. rozwija się pod skrzydłami Lagardère Travel Retail w Polsce. Doświadczony operator punktów na lotniskach, dworcach czy w centrach handlowych w lutym tego roku objął masterfranczyzę marki Costa Coffee w Polsce i na Łotwie, umożliwiając jej dalszą ekspansję. Od rozpoczęcia tej strategicznej współpracy otworzono już pięć kawiarni, w tym trzy w nowych lokalizacjach w Warszawie i Wrocławiu. W perspektywie kolejnych pięciu lat – poza następnymi modernizacjami – spółka planuje otwarcia pięciu nowych kawiarni rocznie. Za cel obiera centra handlowe, centra komunikacyjne, biurowce i high-streetowe lokalizacje w dużych ośrodkach miejskich.

Wieloletnie i wielosegmentowe doświadczenie Lagardère Travel Retail stanowi solidne podstawy dla dalszego rozwoju Costa Coffee w Polsce.

– Costa Coffee to już druga, obok So Coffee, ogólnopolska kawiarniana sieć, którą zarządzamy. Obie chcemy intensywnie rozwijać. Stale szukamy też nowych formatów i rozwiązań w obszarze foodservice. Ostatnio otworzyliśmy np. Salad Story ze specjalną ofertą śniadaniową dla podróżujących przez lotnisko w Gdańsku czy nowy koncept barowy w duchu sens-of-place na Lotnisku Chopina w Warszawie – Lokal +48. Mamy na koncie także pierwszy foodvenience w Polsce – 1Minute Smacznego! Synergia działań pozwala nam na szybką ekspansję, a także kreowanie nowych, innowacyjnych konceptów dostosowanych do różnych lokalizacji i potrzeb klientów – dodaje Maciej Gajkowski.

Lagardère Travel Retail to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Foodservice zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2022 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 5,2 mld euro. W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.). W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak Inmedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony. W 2019 r. spółka przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.