Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

PARTNERZY SERWISU

Metro Properties
Designer Outlet Kraków

[WYWIAD] Adam Kłos, EPP: Galeria Veneda wynajęta w 100 proc. dzięki dobrze przeprowadzonej przebudowie

Dzięki dobrze przeprowadzonej przebudowie i rekomercjalizacji części powierzchni, odwiedzalność Galerii Veneda w 2023 roku wróciła do poziomu sprzed pandemii, znacząco wzrosły także obroty najemców w porównaniu do 2019 roku – mówi w rozmowie z Retailnet Adam Kłos, Asset Manager w EPP

Jakie zmiany zaszły w Galerii Veneda w ostatnim czasie?

W ostatnim czasie wiele uwagi poświęciliśmy na pozyskanie nowego, jakościowego operatora spożywczego oraz zagospodarowanie powierzchni zwolnionej przez Tesco Extra. Operator spożywczy stanowi kluczowy element oferty centrum handlowego, wpływając m.in. na częstotliwość i regularność odwiedzin klientów.

Podjęte przez nas kroki: przebudowa centrum i rekomercjalizacja powierzchni, w tym podpisanie umowy z siecią Carrefour oraz relokacja dotychczasowych najemców na większe metraże, zaowocowały bardzo dobrymi wynikami odwiedzalności i obrotów obiektu.

Rozmowy z Carrefour zakończyły się sukcesem, głównie dzięki dostosowaniu przestrzeni do ich potrzeb w zakresie powierzchni dla klientów i zaplecza. Dla nas z kolei istotne było, że Carrefour oprócz rozbudowanej oferty, znany jest z wielu udogodnień i nowoczesnych rozwiązań np. kas samoobsługowych czy systemu Click&Collect, co docenili nasi klienci. Carrefour w Galerii Veneda jest jednym z najnowocześniejszych konceptów handlowych w całym województwie.

Jakie działania podjęto, aby dostosować przestrzeń Galerii Veneda do potrzeb nowych najemców?

By na nowo zaaranżować przestrzeń konieczna była przebudowa znaczącej części centrum. Zwolnioną powierzchnię podzieliliśmy na 6 dużych lokali, by wpisać się w potrzeby biznesowe zarówno obecnych, jak i nowych najemców. Powierzchnia została zajęta przez Carrefour oraz popularne formaty off-price debiutujące w regionie, czyli HalfPrice oraz Action. Trzem dotychczasowym najemcom, tj. CCC, Reserved i Sinsay, zaproponowaliśmy większe lokale, które odpowiadały ich bieżącym potrzebom. Zwolnione przez nich metraże zajął np. home&you.

Obecnie Galeria Veneda jest wynajęta w 100%, a my widzimy, że wprowadzone zmiany pozytywnie wpłynęły na wzrost atrakcyjności obiektu w oczach klientów.

Jak te zmiany wpłynęły na ofertę i wyniki Galerii Veneda?

Galeria Veneda to największe i najnowocześniejsze centrum handlowe w Łomży. Dzięki dobrze przeprowadzonej przebudowie i rekomercjalizacji części powierzchni, odwiedzalność centrum w 2023 roku wróciła do poziomu sprzed pandemii, znacząco wzrosły także obroty najemców w porównaniu do 2019 roku. Klienci mogą korzystać z propozycji nieobecnych wcześniej w mieście i regionie marek – Carrefour oraz value retailers – HalfPrice i Action.

Galeria Veneda w Łomży
Galeria Veneda w Łomży

Jakie nowości planuje Galeria Veneda?

Niezmiennie chcemy rozwijać naszą ofertę o znane i lubiane przez konsumentów marki. Tylko w ostatnim czasie w Galerii Veneda powitaliśmy m.in. markę modową Quiosque z szeroką ofertą dla kobiet, biuro podróży Wakacje.pl czy operatora telefonii komórkowej Orange.

Cieszymy się także z rozwoju naszych dotychczasowych najemców. Mam tu na myśli m.in. sieć sklepów obuwniczych Deichmann, która uruchomiła swój odnowiony lokal w koncepcie 3.0. To jeden z pierwszych salonów marki w nowej odsłonie. Jeszcze w tym roku do grona najemców dołączy sieć salonów optycznych Vision Express, a propozycję modową uzupełni Monnari.

Stale pracujemy nad tym, by Galeria Veneda była miejscem, do którego klienci wracają z przyjemnością. Dlatego wprowadzamy wiele udogodnień skierowanych do osób o różnych potrzebach.

Aktualnie jesteśmy w procesie pozyskiwania certyfikatu „Obiekt bez barier”. Już teraz osoby z niepełnosprawnością mają do dyspozycji więcej miejsc postojowych. Do ich potrzeb dostosowaliśmy również wysokość luster, przycisków czy domofonów. Dla klientów przyjeżdżających do galerii rowerami stworzyliśmy nowe miejsca postojowe zwiększając liczbę stojaków.

Nie zapominamy również o najstarszej grupie klientów, czyli tzw. silver generation. By zwiększyć ich komfort na terenie naszego centrum zamontujemy m.in. nowe ławki uwzględniające specjalne potrzeby osób starszych, ułatwiające siadanie i wstawanie.

Jakie trendy i wyzwania widzi Pan w branży retail?

Branża zwraca coraz większą uwagę na prowadzenie działalności w sposób odpowiedzialny wobec ludzi i planety. W odpowiedzi na to podjęliśmy liczne działania, mające na celu ograniczenie zużycia energii, a co za tym idzie emisyjności naszego centrum. Wymieniliśmy lampy na parkingu Galerii Veneda, stosując energooszczędną technologię LED oraz wyłączamy oświetlenie elewacji i reklam nocą. Zmniejszyliśmy oświetlenia parkingu, a w czasie pracy centrum liczba zapalonych opraw jest dopasowywana do ruchu w obiekcie. W korytarzach i na klatkach schodowych zamontowaliśmy czujniki ruchu, uruchamiające światło tylko podczas obecności osób.

W ramach działań społecznych blisko współpracujemy z lokalną społecznością miasta identyfikując jej najpilniejsze potrzeby i odpowiadając na nie. Tylko w ostatnim roku Galeria Veneda przeprowadziła 11 akcji dla mieszkańców Łomży i okolic, między innymi wspierając Regionalny Ośrodek Kultury czy wystawę prac Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Łomży. Wspierając środowisko oraz rozwój kompetencji, wiosną tego roku w centrum, wspólnie z marką Ubrania do Oddania, przeprowadziliśmy zbiórkę nieużywanej odzieży. Każdy kilogram zebranych ubrań przekładał się na wsparcie finansowe Uniwersytetu Sukcesu, czyli programu stypendialnego dla młodych kobiet, które chcą rozwijać się w branży IT. Do akcji włączył się także nasz najemca – marka 4F.