Sprzedaż w grupie CCC od początku trzeciego kwartału roku obrotowego 2023, czyli od początku sierpnia do 10 października, spadła o 4 proc. rdr – podała grupa w raporcie półrocznym. Wraz z ochłodzeniem grupa obserwuje przyspieszenie dynamiki sprzedaży.
Jak podano, w CCC sprzedaż spadła w okresie od początku sierpnia do 10 października o 12 proc., w HalfPrice wzrosła o 48 proc., w eobuwie spadła 15 proc., w Modivo wzrosła 4 proc. (GMV Modivo +15 proc.).
„Sektor handlu detalicznego nadal pozostaje pod wpływem osłabionej i powoli odbudowującej się siły konsumenta. Ponadto, do końca września bieżącego roku sprzedaży nowej kolekcji jesienno-zimowej towarzyszyły skrajnie niesprzyjające warunki pogodowe – ponadprzeciętnie wysokie temperatury, wpływające wprost na skłonność zakupową klientów (traffic w sklepach CCC niższy we wrześniu o 23 proc. rdr)” – podało CCC.
Grupa pozytywnie ocenia jakość nowej kolekcji oraz jej odbiór przez klientów.
Spółka poinformowała, że sprzedaż oferty Back To School w szyldzie CCC była wyższa rok do roku o blisko 7 proc., z czego blisko 90 proc. dynamikę przychodów odnotowała poszerzona i rozbudowana oferta plecaków szkolnych.
PARTNER PORTALU
Jak podano, wraz z początkiem października i towarzyszącym mu ochłodzeniem, grupa CCC obserwuje przyspieszenie dynamiki sprzedaży.
W pierwszym tygodniu października przychody grupy CCC wzrosły o 9 proc. w ujęciu rok do roku, w tym: CCC – bez zmiany rdr, HalfPrice +51 proc., eobuwie +5 proc., Modivo +22 proc.
„Bardziej sprzyjające otoczenie rynkowe (m.in. aprecjacja PLN rdr, niższe koszty frachtu) wspierają dalsze umocnienie marży brutto w szyldzie CCC, podczas gdy w grupie Modivo pozostaje ona pod wpływem kontynuowanego procesu optymalizacji zapasów” – napisano w komunikacie Grupy CCC.
„Grupa CCC kontynuuje działania oszczędnościowe realizowane we wszystkich szyldach i wchodzi w kluczowy sprzedażowo i wynikowo okres trzeciego kwartału” – dodano.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Grupa CCC miała w II kw. 33,7 mln zł zysku netto j.d. wobec 44,3 mln zł straty rok wcześniej (opis)
Grupa CCC miała w drugim kwartale roku obrotowego 2023/24 (maj-lipiec) 33,7 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 44,3 mln zł straty netto w analogicznym okresie rok wcześniej – poinformowała spółka w raporcie półrocznym.
Zysk netto z działalności kontynuowanej w drugim kwartale roku 2023/24 wyniósł 14,9 mln zł.
Zysk na działalności operacyjnej wyniósł w tym okresie 79,3 mln zł wobec 31,3 mln zł zysku przed rokiem.
EBITDA grupy sięgnęła w drugim kwartale 223,7 mln zł.
Przychody grupy wyniosły 2,42 mld zł wobec 2,38 mld zł rok wcześniej.
Na początku sierpnia CCC przedstawiło wstępne wybrane dane finansowe za II kwartał. Szacowało wtedy, że EBITDA grupy wyniosła 221 mln zł, zysk operacyjny 72 mln zł, a przychody 2,42 mld zł.
Narastająco, po pierwszym półroczu 2023/24 grupa CCC ma 106,6 mln zł straty netto jednostki dominującej, 12,3 mln zł zysku operacyjnego i 4,49 mld zł przychodów. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej strata netto j.d. wynosiła 252,9 mln zł, strata EBIT 25,2 mln zł, a przychody 4,26 mld zł.
Skonsolidowany zysk brutto na sprzedaży w I półroczu wyniósł 2,061 mld zł wobec 2,052 mld zł rok wcześniej. Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży w I półroczu wyniosła 45,9 proc., a rok wcześniej wynosiła 48,2 proc.
Na koniec lipca grupa CCC miała łącznie 987 sklepów stacjonarnych, a także platformy sprzedażowe online w Polsce i na rynkach zagranicznych. (PAP Biznes)
pel/ ana/