Maxi Zoo planuje, że do końca tego roku będzie mieć w Polsce ponad 115 sklepów

Pomysł na biznes zrodził się w głowie Torstena Toellera pod koniec 1980 roku podczas podróży po Stanach Zjednoczonych, kiedy zwrócił uwagę na sklep Super Pet. Obiekt zainspirował go tak mocno, że postanowił stworzyć specjalne miejsce z bogatym asortymentem, w którym każdy opiekun będzie mógł kompleksowo wyposażyć swojego pupila.

Najpierw podzielił się tą ideą ze swoim ówczesnym szefem. Niestety on nie podzielał entuzjazmu Torstena, który jednak postawił na swoim i 18 stycznia 1990 roku w Erkelenz w Nadrenii Północnej-Westfalii otworzył pierwszy sklep o nazwie Fressnapf.

Pomimo początkowych problemów i braku zainteresowania ze strony klientów, przedsiębiorca podwoił asortyment i obniżył ceny. To okazało się kluczowym ruchem, a marka Fressnapf zaczęła rosnąć w siłę.

Ekspansja była tylko kwestią czasu?

W 1992 roku, niedługo po otworzeniu pierwszego sklepu, sieć postawiła na franczyzę. Ten odważny ruch był istotny z biznesowego punktu widzenia. Franczyza pozwoliła marce na dynamiczny rozrost, a na przestrzeni dekady w Niemczech powstało kilkaset nowych obiektów. Zwieńczeniem było twarcie w 2009 roku swojego tysięcznego obiektu w Monachium. Wtedy też Fressnapf weszło w sektor sprzedaży online i uruchomiło w Niemczech sklep internetowy.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Zarządzanie tak rozległą siecią wymaga wyjątkowego podejścia. Pomimo tego, że firma od początku stawiała na otwieranie własnych oraz franczyzowych punktów, podczas swojego dynamicznego rozrostu podejmowała decyzje o przejmowaniu innych sieci. Tak było m.in. w Danii, gdzie Fressnapf przejęło sklepy PetGo oraz Petworld przekształcając je w Maxi Zoo Denmark.

Torsten Toeller, dziś jeden z czołowych niemieckich przedsiębiorców, od samego początku chciał stworzyć miejsce, które będzie inne niż wszystkie. Sklepy Fressnapf/Maxi Zoo cechuje duża powierzchnia, która umożliwia klientom wygodne robienie zakupów. Placówki są także otwarte dla pupili, których komfort zawsze był dla Torstena najwyższym z priorytetów.

Dzięki temu marka nie zdecydowała się na wprowadzenie do stałej oferty zwierząt. Wyjątkiem są sklepy XXL, które posiadają powierzchnię co najmniej 2,5 tys. m kw. Gwarantują zwierzętom komfortową przestrzeń życiową, która zbliżona jest do tej w naturze. Pozwala to zachować najwyższe standardy opieki. Wspomniane sklepy XXL funkcjonują w tym momencie w innych europejskich krajach grupy Fressnapf. Dziś firma posiada prawie 2000 sklepów w 11 krajach całej Europy i jest największym dostawcą produktów dla zwierząt tego kontynentu.

Fressnapf w Polsce

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

W 2012 roku sieć Fressnapf pojawiła się w Polsce pod nazwą Maxi Zoo i w ciągu dekady stała się jedną z najważniejszych marek na rynku zoologicznym. Obecnie posiada 104 placówki w całym kraju i stale otwiera nowe sklepy. Nie zamierza rezygnować z ekspansji w kolejnych latach.

„Od początku postawiliśmy na mocny, dynamiczny rozwój, a z roku na rok ustawialiśmy poprzeczkę coraz wyżej. Rozwijaliśmy się i stale zwiększaliśmy liczbę sklepów. W zaledwie dekadę staliśmy się polskim liderem sklepów dla zwierząt i jednocześnie znaleźliśmy się w czołówce całej sieci Fressnapf. Kamieniem milowym było uruchomienie sklepu internetowego, które miało miejsce w 2019 roku – mówi Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo.

Maxi Zoo Polska to marka, która w krótkim czasie zdobyła sobie sympatię konsumentów i wyrosła na lidera rynku dla zwierząt. Do końca 2023 roku planuje rozszerzyć swoją sieć do ponad 115 sklepów, co jeszcze bardziej umocni jej pozycję w strukturze Fressnapf.

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką.

Aktualnie spółka posiada 104 sklepów w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami.

Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, “Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, “Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda “Złoty Laur Klienta 2023-2024″, nagroda “e-Laur Klienta 2010-2022″ oraz wyróżnienia “Diamenty Forbes’a 2023”, a także “Innowacyjna Sieć Roku” i „Promocja Roku”, które zostały przyznane w plebiscytach BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek. 

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.