Grupa CCC ocenia, że może w tym roku obrotowym osiągnąć wynik EBITDA na poziomie 800-850 mln zł., oznaczający rentowność EBITDA przekraczającą 8 proc. Zarząd ocenia, że założenia wynikowe na cały rok dla segmentu CCC mogą zostać skutecznie zrealizowane.
„Mimo wymagającego dla popytu otoczenia rynkowego, dzięki umocnieniu marży brutto i wysokiej dyscyplinie kosztowej, rentowność EBITDA szyldu CCC powinna osiągnąć lub przekroczyć górny przedział szacunku” – napisano w komunikacie Grupy CCC.
Branża pod wpływem niskiej siły zakupowej
„W całym 2023 roku branża multibrand e-commerce pozostawała pod wpływem niskiej siły zakupowej konsumenta oraz wymagającego otoczenia konkurencyjnego będącego konsekwencją nadmiernego zatowarowania branży (w obliczu spowolnienia rynku obserwowanego od drugiej połowy 2022 r.). Powyższe czynniki, wraz z kontynuowaną na przestrzeni 2023 roku transformacją technologiczną, wpłynęły na brak możliwości realizacji założeń budżetowych przez Grupę Modivo. Zarząd spodziewa się całorocznej rentowności EBITDA Grupy Modivo na poziomie 0,2-1,0 proc.” – dodano w komunikacie Grupy CCC.
Spółka podała, że zaplanowana na koniec 2023 r. finalizacja procesu optymalizacji zapasów w Grupie Modivo uwalnia potencjał poprawy rentowności w kolejnym roku obrotowym.
PARTNER PORTALU
Jak podano, dynamiczny rozwój HalfPrice powinien pozwolić na realizację jego założeń przychodowych w górnym przedziale szacunku. Rentowność EBITDA HalfPrice może zrealizować przyjęte założenia.
Zarząd zakłada realizację założeń dotyczących nakładów inwestycyjnych.
Grupa CCC zwiększa sprzedaż
Grupa CCC informowała, że chce w roku obrotowym 2023 wygenerować przychody na poziomie 10,2-11 mld zł i osiągnąć marżę EBITDA na poziomie 10-12 proc. Wśród celów było też osiągnięcie marży brutto w przedziale 47-50 proc., a wskaźnik kosztów miał wynieść 43-44 proc.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Narastająco, po trzech kwartałach roku obrotowego 2023, czyli w okresie luty-październik 2023 r., grupa CCC osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 6,92 mld zł wobec 6,68 mld zł rok wcześniej.
Na koniec października sieć grupy CCC liczyła łącznie 993 sklepy stacjonarne CCC, HalfPrice, eobuwie i Modivo, obejmowała też platformy sprzedażowe online.