Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

[KOMENTARZ] Sławomir Murawski, Apsys, Manufaktura: liczymy na powrót niedziel handlowych

W dłuższej perspektywie czasowej, jako Zarządca Manufaktury – czołowego centrum handlowo-usługowo-rozrywkowego – liczymy na przynajmniej częściowe przywrócenie niedziel handlowych – komentuje Sławomir Murawski, Apsys, Dyrektor Manufaktury.

Decyzją Sejmu w grudniu konsumenci będą mogli zrobić zakupy 10 grudnia (w godzinach 10:00-21:00) i 17 grudnia (w godzinach 10:00-22:00), czyli w drugą i trzecią niedzielę miesiąca. Z kolei w Wigilię tylko wybrane punkty usługowo-handlowe nie będą objęte zakazem, będą to m.in: apteki, kwiaciarnie, punkty weterynaryjne czy poczta.

Z naszej perspektywy jest to bardzo pozytywna informacja – zarówno dla Gości, jak i pracowników branży handlowej. Z doświadczenia widzimy, że grudzień to najbardziej dynamiczny miesiąc w roku i permanentny wyścig z czasem. Co roku obserwujemy naszych Gości, którzy często w niemałym pośpiechu robią zakupy i poszukują ostatnich prezentów. W tygodniu nie zawsze mają czas, by ze wszystkim zdążyć, dlatego dostępność dwóch niedziel handlowych będzie dla nich dużym ułatwieniem.

Jednocześnie Manufaktura jest miejscem, w którym klienci mogą zaspokoić niemal wszystkie swoje zakupowe potrzeby w relatywnie krótkim czasie. Wartością dodaną jest także szeroki zakres usług dodatkowych dostępnych w centrum, jak pakowanie prezentów czy zakupy ze stylistką. Wierzymy, że dodatkowa niedziela handlowa pozwoli klientom na komfortowe dokonanie zakupów, a to z kolei przyczyni się do spokojniejszego przeżycia okresu świątecznego. Ponadto, taka zmiana byłaby korzystna także dla wielu pracowników branży handlowej, umożliwiając im spędzenie całej Wigilii z bliskimi.

W dłuższej perspektywie czasowej, jako Zarządca Manufaktury – czołowego centrum handlowo-usługowo-rozrywkowego – liczymy na przynajmniej częściowe przywrócenie niedziel handlowych na jasno określonych zasadach i z uwzględnieniem odpowiednich wynagrodzeń pracowników handlu. Głęboko wierzymy, że takie rozwiązanie doceniłoby wielu naszych Gości, jednocześnie dodatkowe dni handlowe korzystnie wpłynęłyby na gospodarkę kraju.

Apsys jednym z liderów rynku

APSYS jest jednym z wiodących operatorów branży nieruchomości komercyjnych w Polsce i we Francji. Spółka realizuje działania w segmencie nieruchomości handlowych, projektach mixed-use, inwestycjach mieszkaniowych oraz w obszarze zarządzania powierzchniami biurowymi. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości.

Apsys zawsze był firmą z wizją i ambicjami, by realizować unikalne projekty, tworzyć miejsca ikoniczne, znaczące, na stałe wpisujące się w tkankę miejską. Począwszy od 2022 r. w swojej działalności spółka kieruje się hasłem “Razem, inne miasto jest możliwe”. Apsys chce jeszcze mocniej i odpowiedzialniej wykorzystywać potencjał miast, wpływać na ich przemiany uwzględniając potrzeby środowiskowe, pobudzać rozwój społeczny i ekonomiczny, a ponadto wspólnie, w oparciu o dialog z interesariuszami, tworzyć komfortowe otoczenie dla ludzi.
Celem strategicznym firmy jest zmiana miast na lepsze i tworzenie wyjątkowych miejsc, dzięki którym życie wszystkich staje się piękniejsze.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy wszystkie działania, niezależnie od wielkości i lokalizacji poszczególnych nieruchomości, są dopasowane do potrzeb klienta. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu. APSYS Polska zarządza obecnie ponad 1 000 000 mkw. GLA w 19 obiektach handlowych zlokalizowanych w 15 największych miastach w kraju. Apsys prowadzi także inwestycję mieszkaniową – Solea Mieszkania przy Wyścigach na warszawskim Mokotowie.

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem