W Taco Bar, naszym priorytetem jest stopniowy, stabilny i trwały wzrost ponad natychmiastowym zyskiem. Inwestujemy w wizję długoterminową. Jesteśmy obecni w różnych lokalizacjach, od centrów handlowych, poprzez główne ulice po narożne lokale w dzielnicach mieszkalnych, wszędzie tam, gdzie chcą spotykać się ludzie – mówi w rozmowie z Retailnet Lars Callebro, CEO Taco Bar.
Taco Bar szwedzka sieć restauracji serwująca potrawy z kuchni meksykańskiej i teksańskiej zamierza wejść na polski rynek. Aktualnie poszukujecie franczyzobiorcy w Polsce. Jakie były główne wyzwania, z jakimi się Państwo zmierzyli, rozwijając się na rynku szwedzkim, i jakie doświadczenia chcą Państwo wykorzystać przy ekspansji w Polsce?
Taco Bar jest częścią szwedzkiej sceny restauracyjnej od ponad 40 lat, a wiele się zmieniło w ciągu tego czasu. Mieliśmy sporo wyzwań, ale zawsze z sukcesem stawialiśmy im czoło. Głównym wyzwaniem dla każdej marki o długiej historii jest pozostanie aktualnym w miarę jak świat się zmienia. Dzięki temu, że otwieramy nową restaurację co roku, potwierdzamy: „Jesteśmy tu nadal i trzymamy fason!” Teraz przenosimy tę atmosferę do Polski. Chcemy być miejscem, o którym ludzie myślą jako pierwszym, tym, które zawsze jest na czasie i które odwiedza się, jak dobrych znajomych.
Franczyza odgrywa istotną rolę w Państwa modelu biznesowym. Jakie warunki proponujecie potencjalnym franczyzobiorcom? Jakich partnerów biznesowych poszukujecie?
PARTNER PORTALU
Naszym głównym celem obecnie jest znalezienie strategicznego partnera, najlepiej kogoś zdolnego do objęcia roli Master Franczyzobiorcy. Cenimy rozległą wiedzę o lokalnym rynku i wszechstronne zrozumienie niuansów branży restauracyjnej. Warunki, na jakich będziemy chcieli współpracować z naszym partnerem w Polsce, odzwierciedlają te skutecznie wdrożone w Szwecji. Są tak sformułowane, żeby promować stabilny, długoterminowy wzrost, w oparciu o nasze wyznaczniki sukcesu uzgodnione z polskim partnerem.
Jakie są plany rozwoju Taco Bar na polskim rynku? Ile lokali postanie? Jakie kryteria biorą Państwo przy wyborze lokalizacji?
W Taco Bar, naszym priorytetem jest stopniowy, stabilny i trwały wzrost ponad natychmiastowym zyskiem. Inwestujemy w wizję długoterminową. Jesteśmy obecni w różnych lokalizacjach, od centrów handlowych, poprzez główne ulice po narożne lokale w dzielnicach mieszkalnych, wszędzie tam, gdzie chcą spotykać się ludzie. Czerpiąc z udanych doświadczeń w Szwecji, zauważyliśmy, że lokalizacje przy ulicach z ogródkami cieszą się największą popularnością. Przewidujemy podobną dynamikę w Polsce. Nasz koncept restauracyjny jest elastyczny, w związku z czym rozmiar miasta ma drugorzędne znaczenie.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Jakich powierzchni potrzebuje Taco Bar? Co wyróżni Wasz format?
Nasze lokale są starannie zaprojektowane i przemyślane tak, aby stworzyć przyjemną atmosferę dla gości przez cały dzień. To samo analityczne podejście zostanie zaimplementowane podczas projektowania lokali Taco Bar w Polsce. Źródłem tożsamości Taco Bar jest menu, starannie dobrane pozycje kulinarne i oferta napojów i alkoholi. Od klasycznych dań, takich jak Nacho de Luxe, po innowacyjne smaki sezonowe, staramy się wprowadzić odrobinę nowości, która naszym zdaniem będzie rezonować z gustami polskich klientów.
Jak ocenia Pan potencjał polskiego rynku pod kątem rozwoju Taco Bar?
Jako firma, większy nacisk kładziemy na doskonalenie naszych produktów i menu, w szczególności naszych taco i margarity, niż na śledzenie mikro i makrotrendów. Wierzymy, że koncentrując się na tym co nas wyróżnia, goście naturalnie okażą zainteresowanie naszą ofertą. Dla nas to bardzo proste. Bierzemy także pod uwagę rosnącą scenę restauracyjną w Polsce i postrzegamy to jako obiecujący sygnał, że istnieje wystarczająco dużo miejsca dla Taco Bar, aby zaistnieć i odnieść sukces.
Jakie kroki podejmą Państwo, aby dostosować swoją ofertę, format lokali, koncept do polskiego rynku? W jaki sposób Taco Bar planuje wyróżnić się na tle konkurencji?
Rosnąca liczba restauracji, oraz wzrost konkurencji, daje konsumentom wybór i przyczynia się do rozwoju rynku. Uważamy to za bardzo korzystne dla naszego modelu biznesowego. Bez względu na to, czy działamy w Szwecji, Polsce czy gdziekolwiek indziej, mamy silną, zunifikowaną markę. Nasze klasyki, takie jak Nacho de Luxe, są integralną częścią naszej tożsamości i pozostają niezmienione. Jednak jesteśmy otwarci na wprowadzenie unikalnych sezonowych smaków dostosowanych do preferencji polskich klientów. Nasza niezachwiana wiara w nasze podejście i jakość tego, co oferujemy, stanowi fundament naszego sukcesu.
Rozmawiała: Katarzyna Łabuz