Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Monnari: największym wyzwaniem nadal są wysokie koszty

Wysokie koszty działalności nadal pozostają największym wyzwaniem. Najniższa krajowa będzie ok. 20 proc. wyższa, inne koszty z tytułu przeliczników inflacji od nowego roku, podwyżka czynszów. Łatwo nie będzie” – powiedział prezes Monnari Trade Mirosław Misztal.

Największym wyzwaniem dla Monnari Trade pozostaje kwestia kosztów. Monnari informuje, że rozważy powrót do raportowania miesięcznych przychodów, ale ocenia, że obecnie nie ma takiej możliwości.

„W zakresie operacyjnych wyzwań nieustannie jest kwestia zacieśniania polityki kosztowej, optymalizacji struktury zatrudnienia, by czynniki związane ze wzrostem kosztów wynagrodzeń i funkcjonowania w ogóle – ograniczać” – powiedział dyrektor finansowy Miłosz Kolbuszewski.

Wzrost rdr kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu po trzech kwartałach 2023 r. wyniósł 21,2 proc.

Prezes Mirosław Misztal pytany o możliwość odrobienia wzrostu kosztów ocenił, że będzie to trudne.

„Myślę, że będzie ciężko. (…) To będzie wyzwanie. Najniższa krajowa będzie ok. 20 proc. wyższa, inne koszty z tytułu przeliczników inflacji od nowego roku, podwyżka czynszów. Łatwo nie będzie” – powiedział prezes Misztal.

Monnari zwiększa przychody o ponad 10 proc.

Po trzech kwartałach 2023 r. grupa odnotowała wzrost przychodów o 10,3 proc. rdr do 215,1 mln zł.

Zarząd pytany był o możliwość powrotu do comiesięcznego raportowania o przychodach. Spółka ostatni raz informowała o miesięcznych przychodach w 2020 r.

„Rozważymy to jeszcze. (…) Myślę, że jest jeszcze jakiś czas do podjęcia decyzji. Nie chcę deklarować, ale rozważamy. Może będzie taka możliwość, ale na razie uważam, że nie” – powiedział prezes Misztal.

Powierzchnia handlowa grupy na koniec września 2023 r. wynosiła 220 salonów. Są to: Monnari 184 salony, franczyza Monnari 20 salonów, Femestage 16 salonów. W sumie pod logo wszystkich marek działają sklepy o powierzchni 46,6 tys. m kw., wobec 47,5 tys. m kw. w trzecim kwartale 2022.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem