Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Monnari: największym wyzwaniem nadal są wysokie koszty

Wysokie koszty działalności nadal pozostają największym wyzwaniem. Najniższa krajowa będzie ok. 20 proc. wyższa, inne koszty z tytułu przeliczników inflacji od nowego roku, podwyżka czynszów. Łatwo nie będzie” – powiedział prezes Monnari Trade Mirosław Misztal.

Największym wyzwaniem dla Monnari Trade pozostaje kwestia kosztów. Monnari informuje, że rozważy powrót do raportowania miesięcznych przychodów, ale ocenia, że obecnie nie ma takiej możliwości.

„W zakresie operacyjnych wyzwań nieustannie jest kwestia zacieśniania polityki kosztowej, optymalizacji struktury zatrudnienia, by czynniki związane ze wzrostem kosztów wynagrodzeń i funkcjonowania w ogóle – ograniczać” – powiedział dyrektor finansowy Miłosz Kolbuszewski.

Wzrost rdr kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu po trzech kwartałach 2023 r. wyniósł 21,2 proc.

Prezes Mirosław Misztal pytany o możliwość odrobienia wzrostu kosztów ocenił, że będzie to trudne.

„Myślę, że będzie ciężko. (…) To będzie wyzwanie. Najniższa krajowa będzie ok. 20 proc. wyższa, inne koszty z tytułu przeliczników inflacji od nowego roku, podwyżka czynszów. Łatwo nie będzie” – powiedział prezes Misztal.

Monnari zwiększa przychody o ponad 10 proc.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Po trzech kwartałach 2023 r. grupa odnotowała wzrost przychodów o 10,3 proc. rdr do 215,1 mln zł.

Zarząd pytany był o możliwość powrotu do comiesięcznego raportowania o przychodach. Spółka ostatni raz informowała o miesięcznych przychodach w 2020 r.

„Rozważymy to jeszcze. (…) Myślę, że jest jeszcze jakiś czas do podjęcia decyzji. Nie chcę deklarować, ale rozważamy. Może będzie taka możliwość, ale na razie uważam, że nie” – powiedział prezes Misztal.

Powierzchnia handlowa grupy na koniec września 2023 r. wynosiła 220 salonów. Są to: Monnari 184 salony, franczyza Monnari 20 salonów, Femestage 16 salonów. W sumie pod logo wszystkich marek działają sklepy o powierzchni 46,6 tys. m kw., wobec 47,5 tys. m kw. w trzecim kwartale 2022.