ALDI wciąż rośnie i wprowadza nowe koncepty sklepów

ALDI nie zwalnia tempa rozwoju sieci na terenie Polski. Tydzień temu spółka świętowała uruchomienie 300. sklepu, a w tym tygodniu przychodzi z kolejnymi czterema otwarciami. Razem ze wzrostem liczby sklepów, rozwija się również paleta ich formatów – 13 grudnia w podwarszawskich Markach otworzył się trzeci w Polsce sklep w koncepcie ALDI Urban, a 15 grudnia w Krakowie – do dyspozycji klientów zostanie oddany pierwszy w Polsce sklep ALDI 2.0 Compact

Pierwszy z wymienionych formatów – ALDI Urban, według którego zaprojektowany został sklep w Markach koło Warszawy – to rozwiązanie dedykowane przede wszystkim lokalizacjom w największych miastach w Polsce oraz ich aglomeracjach.

Koncept dla największych miast

Klasyczny wolnostojący obiekt z zewnętrznym parkingiem jest w tym układzie zastąpiony dwukondygnacyjnym budynkiem ze sklepem na poziomie +1 i parkingiem dla klientów na parterze.

Dzięki temu sklepy ALDI mogą powstawać również na mniejszych działkach, z zachowaniem wszystkich wygód dla klientów – zastosowanie travelatorów oraz wind sprawia bowiem, że komunikacja między dwoma poziomami jest łatwa i komfortowa.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Do tej pory z tym formatem mogli się zapoznać już mieszkańcy Wrocławia, za sprawą sklepów przy ulicy Szybowcowej 7 i Strzegomskiej 214. Teraz do miast z ALDI Urban dołączają też podwarszawskie Marki, ze sklepem przy Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 22.

ALDI 2.0 Compact

Oszczędność przestrzeni i możliwość dopasowania się do bardziej wymagających lokalizacji stanowiły priorytet również dla drugiego nowego konceptu – ALDI 2.0 Compact, który na terenie Polski zadebiutuje 15 grudnia w Krakowie, przy ul. Lea 44.

Podstawowe elementy bazowej strategii konceptu 2.0 łączą się tutaj z wykorzystaniem specjalnie zaprojektowanego wyposażenia. Dzięki temu nawet pomimo ograniczonej przestrzeni możliwe jest zaprezentowanie pełnego asortymentu ALDI.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

– Opracowanie konceptu 2.0 Compact to nasza odpowiedź na wymagania, które stawiają nam lokalizacje o mniejszej powierzchni sali sprzedaży. Jednym ze znaków rozpoznawczych sklepów ALDI są szerokie, wygodne alejki, dlatego ograniczona powierzchnia sklepu przy jednoczesnym założeniu dostępności pełnej oferty produktowej stanowiły dla nas pewne wyzwanie. Udało mu się jednak sprostać, m.in. poprzez zastosowanie dedykowanego dla tego konceptu wyposażenia (np. wyższych regałów, węższych półek, pionowych koszy promocyjnych, mniejszych wózków zakupowych) – wyjaśnia Iga Boszko, Kierownik Działu Wyposażenia I Systemów Sklepowych ALDI.

– Dzięki temu standard Compact zapewnia taki sam komfort zakupów, jak nasze pozostałe formaty. Ujednolicony sprzęt pozwala również zaoszczędzić koszty, a po przebudowie znacząco ułatwia też codzienną pracę – podkreśla.

Nowością w układzie ALDI 2.0 Compact jest również strefa kas ekspresowych, która w tym wypadku została umiejscowiona prostopadle do sali sprzedaży oraz poprzeczna środkowa alejka zapewniająca sprawniejszą nawigację po sklepie.

Zgodnie z badaniami przeprowadzanymi w Grupie ALDI Nord do wdrożenia konceptu 2.0 Compact może się kwalifikować nawet 400 sklepów w całej Europie. We wszystkich sklepach testowych, w których to rozwiązanie zastosowano, odnotowano wyraźny wzrost obrotów, a opinie klientów i pracowników ALDI były bardzo pozytywne.