Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Jeronimo Martins: Biedronka inwestuje w efektywność energetyczną

Europejski Bank Inwestycyjny i Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, podpisały umowę dotyczącą finansowania efektywności energetycznej w sklepach. Zielony kredyt w wysokości 1,5 mld zł pozwoli na oszczędność energii oraz redukcję emisji dwutlenku węgla i zanieczyszczeń powietrza.

Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) udzieli Jeronimo Martins Polska, właścicielowi sieci sklepów Biedronka, finansowania w wysokości 1,5 mld zł na wsparcie inwestycji w efektywność energetyczną sieci sklepów.

Kredyt z EBI jest ukierunkowany na wspieranie zrównoważonych praktyk, zgodnie z celami promowania odpowiedzialności środowiskowej i efektywnego gospodarowania zasobami w przedsiębiorstwach handlowych.

Jeronimo Martins na ścieżce ESG

Dzięki temu partnerstwu Biedronka zamierza zmniejszyć swój ślad węglowy, przy jednoczesnym oszczędzaniu energii. Kredyt z EBI pozwoli sfinansować potrzeby modernizacyjne sklepów w zakresie ich efektywności energetycznej. Dzięki modernizacji sklepy będą nie tylko bardziej przyjazne dla klientów, ale również dla środowiska, z uwagi na rozwiązania techniczne poprawiające efektywność energetyczną, takie jak zamknięte systemy chłodnicze oparte na gazach naturalnych i panele fotowoltaiczne.

„Z zadowoleniem podpisujemy umowę z Jeronimo Martins Polska, która jest zgodna z priorytetami UE i Banku dla transformacji energetycznej, wnosząc znaczący wkład w osiągnięcie celów REPowerEU i wspierając cele EBI w zakresie działań na rzecz klimatu. Wierzymy, że ta współpraca będzie miała istotne znaczenie i przyniesie wymierne korzyści społeczne w postaci ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, zwłaszcza na terenach miejskich” – mówi prof. Teresa Czerwińska, Wiceprezes EBI

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że dzięki umowie z EBI będziemy mogli jeszcze bardziej wzmocnić nasze zaangażowanie w realizację polityki ochrony środowiska. Biedronka już ma znaczące osiągnięcia w tej dziedzinie, a ślad węglowy związany z naszą działalnością zmniejszył się o 30 procent w ciągu ostatnich 6 lat. Naszym celem jest, aby sklepy i centra dystrybucyjne Biedronki były zasilane tylko zieloną energią do 2028 r., poprzez inwestycje w fotowoltaikę i umowy PPA na energię słoneczną i wiatrową. Do końca 2024 r. wszystkie centra dystrybucyjne i około 2 000 sklepów powinno produkować własną energię z fotowoltaiki” – mówi Luis Araujo, dyrektor generalny Biedronki.

Biedronka przyspiesza transformację energetyczną

Budynki odpowiadają za 40% zużycia energii w UE i 36% emisji gazów cieplarnianych. Tylko 1% budynków w UE jest co roku poddawanych renowacji. Należąca do Jeronimo Martins Biedronka, z udziałem w polskim rynku handlu detalicznego przekraczającym 27%, będąca właścicielem ok. 3500 sklepów, odegra kluczową rolę w transformacji efektywności energetycznej polskiego sektora detalicznego.

Przyspieszenie zielonej transformacji i promowanie inwestycji w efektywność energetyczną i odnawialne źródła energii jest kluczowym priorytetem planu RePowerEU, promowanego i wspieranego przez Grupę EBI. W 2022 r. Grupa EBI przeznaczyła globalnie 20,86 mld euro na wsparcie inwestycji w zrównoważoną energię. W Polsce finansowanie to wyniosło 996 mln euro, a w latach 2018-2022 na pomoc w transformacji polskiego miksu energetycznego przeznaczono łącznie 3,25 mld euro.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem