Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Przychody Grupy Wittchen w 2023 roku wzrosły do ponad 467 mln zł

W czwartym kwartale 2023 roku Grupa Wittchen osiągnęła ponad 132 mln zł przychodów, tj. o 3% mniej niż rok wcześniej, głównie za sprawą słabszej sprzedaży w październiku. W całym minionym roku skonsolidowane przychody przekroczyły 467 mln, co oznacza wzrost o ponad 15% w porównaniu do 2022 roku.

Sprzedaż do klientów detalicznych zwiększyła się w 2023 roku o prawie 18%, zaś sprzedaż hurtowa utrzymała się na podobnym poziomie jak rok wcześniej.

Najważniejszymi partnerami hurtowymi Grupy Wittchen pozostawała sieć Lidl oraz Amazon

Wg wstępnych szacunków, w czwartym kwartale 2023 roku sprzedaż Grupy Wittchen w segmencie detalicznym wzrosła o ponad 1% r/r do 115,3 mln zł, podczas gdy w segmencie B2B wyniosła 17,1 mln zł wobec 22,8 mln zł rok wcześniej. Narastająco, w okresie styczeń-grudzień 2023 roku przychody w segmencie detalicznym wyniosły 406,4 mln zł, co stanowi wzrost o blisko 18% r/r, a w segmencie B2B były na porównywalnym poziomie w ujęciu rok do roku i wyniosły 60,9 mln zł. W 2023 roku sprzedaż do klientów indywidualnych generowała blisko 87% łącznych przychodów Grupy. Najważniejszymi partnerami hurtowymi Grupy Wittchen pozostawała sieć Lidl oraz Amazon.

– Czwarty kwartał w naszej branży jest niezmiennie okresem, kiedy generujemy najwyższą sprzedaż. Na przychodach ostatniego kwartału 2023 roku negatywnie zaważył ciepły październik, gdy klienci ostrożnie podchodzili do zakupów jesienno-zimowej kolekcji odzieży i obuwia. Jednak już w listopadzie zaobserwowaliśmy wyraźne wzrosty, zaś w grudniu sprzedaż była podobna jak rok wcześniej. Wciąż dostrzegamy dużą wrażliwość klientów na cenę, co pokazuje, że siła krajowego konsumenta jeszcze się nie odbudowała. Trzeba też pamiętać, że w porównywalnym okresie 2022 roku zanotowaliśmy wyjątkowo dobre wyniki sprzedaży walizek i innych akcesoriów podróżnych, m.in. za sprawą dużej grupy klientów z Ukrainy – informuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen SA.

– Stale prowadzimy działania prosprzedażowe i staramy się poprawiać efektywność na każdym etapie naszej działalności. Przy utrzymującej się dużej wrażliwości konsumentów na cenę, widzimy w tym główną szansę na odbudowanie marży. Konsekwentnie realizujemy plan ekspansji międzynarodowej. Cieszymy się z otwarcia pierwszych salonów w Bratysławie i Bukareszcie oraz szykujemy się do otwarcia sklepów w Austrii i Niemczech – dodaje Jędrzej Wittchen.

Debiuty Wittchen na Słowacji i w Rumunii

Jednym z najważniejszych wydarzeń minionego kwartału dla Grupy Wittchen było otwarcie pierwszych sklepów stacjonarnych na Słowacji i w Rumunii. W listopadzie Grupa otworzyła pierwszy salon w Bratysławie, w jednej z najbardziej popularnych galerii handlowych „Eurovea”, położnej tuż nad Dunajem. Z kolei w grudniu ruszył pierwszy sklep z logo Wittchen w jednej z najbardziej prestiżowych galerii handlowych w Bukareszcie – „ParkLake Shopping Center”. Grupa planuje w tym roku otwarcie własnych sklepów stacjonarnych w Austrii i Niemczech.

Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.

Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 6 krajach, 44 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach. Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem