Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

[BADANIE] Jak Polacy oceniają poświąteczne wyprzedaże?

53% Polaków przyznaje, że planuje zakupy podczas świątecznych wyprzedaży. Aż 55% badanych dodaje, że takie wyprzedaże budzą ich zainteresowanie, a u 30% wywołują radość oraz ekscytację (24%) Co trzecia ankietowana osoba (32%) przyznała, że kupuje świąteczne prezenty już po świętach, podczas wyprzedaży

Styczeń to tradycyjnie czas wielkich wyprzedaży. Obniżki cen na różne towary sięgnąć mogą wtedy nawet kilkudziesięciu procent! Czy Polacy udają się w tym czasie na zakupy chętniej? Krakowskie Centrum Handlowe Bonarka postanowiło to sprawdzić, przeprowadzając badania dotyczące zainteresowania i emocji towarzyszących poświątecznym wyprzedażom

Co trzeci Polak kupuje prezenty świąteczne już po świętach

Czy faktycznie lubimy poświąteczne wyprzedaże? Badanie przeprowadzone przez pracownię SW Research na zlecenie Centrum Handlowego Bonarka w Krakowie jasno wskazuje, że tak. Ponad połowa ankietowanych – 53%, mówi, że planuje zakupy podczas świątecznych wyprzedaży. Dodatkowo niemal 1/3 ankietowanych (33%) przyznaje, że podczas takich wyprzedaży robi zakupy prezentów bożonarodzeniowych! I choć zazwyczaj to Panie są kojarzone z robieniem zakupów, to tym razem prym wiodą Panowie. Badanie pokazuje, że wśród tych, którzy chcą korzystać z wyprzedaży, aż 55% stanowią mężczyźni. Podobnie jest w grupie, która na wyprzedażach będzie kupować podarki świąteczne – tam również Panowie to większość.

Rośnie świadomość konsumentów

Klienci sklepów wraz ze wzrostem inflacji i kosztów życia rozważniej podchodzą do zakupów. Już co trzeci ankietowany podkreślał, że podczas promocji i wyprzedaży jest uważny. Konsumenci poszukują równowagi pomiędzy jakością a atrakcyjną ceną. Przed zakupem upatrzonego produktu porównują też oferty w różnych miejscach. Weryfikację czy obniżka jest faktyczną promocją, dodatkowo ułatwiają zapisy dyrektywy Omnibus nakładające na sklep obowiązek podawania najniższej ceny jaka obowiązywała na dany przedmiot w ciągu ostatnich 30 dni.

Radość, ekscytacja, to główne reakcje i emocje

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Nieodłącznym elementem zakupów są emocje. Podczas wizyty w wybranym sklepie czy w centrum handlowym często odczuwamy fascynację, ekscytację, napięcie, a nawet pożądanie. Jak to wygląda w przypadku osób biorących udział w badaniu? Zdecydowana większość, bo 55%, odczuwa zainteresowanie wyprzedażami. Duża grupa (30%), mówi wprost o radości z zakupów. Ankietowani wskazują również na towarzyszącą im podczas kupowania ekscytację, fascynację, a nawet euforię!

Polacy lubią taniej kupować

Centra handlowe odpowiadając na potrzeby swoich klientów, często w poświątecznym czasie przygotowują specjalne kampanie marketingowe. Nie inaczej jest w przypadku Bonarki, w której trwa kampania Siup Price, dodająca pozytywnej energii kupującym, elektryzująca ich zmysły i pobudzająca do działania.

„Polacy kochają promocje. Największą popularnością wśród polskich kupujących cieszą się rabaty modowe. Rosnące koszty życia, wysoka inflacja i obawy związane z pandemią to czynniki, które zapewne dodatkowo wpływają na decyzje konsumentów związane z poszukiwaniem okazyjnych cen i oszczędzaniem. Dlatego, tradycyjnie już w pierwszy dzień po świętach Bożego Narodzenia, zapraszamy do Bonarki na zimowe wyprzedaże. Zapewniamy solidną porcję adrenaliny, polowanie na najlepsze przeceny i atrakcyjne zniżki – opowiada o akcji Katarzyna Kasprzak, Marketing Manager CH Bonarka.

Tegoroczna kampania wizerunkowa największego krakowskiego centrum handlowego skupia się na emocjach i doświadczeniach związanych z zakupami oraz z wizytą w Bonarce. Długofalowa kampania
Bonarki wpisuje się w potrzeby klienta podkreślając, że właśnie to miejsce jest fabryką zakupowych emocji, sprzedawcą wrażeń, producentem najlepszego i unikalnego na rynku doświadczenia zakupowego.