Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Wojciech Kamiński, Maxi Zoo: w roku 2023 obroty zwiększyliśmy o 29 proc.

Wprowadzenie nowych usług, innowacyjne rozwiązania dla opiekunów zwierząt, specjalna kampania w odpowiedzi na rosnącą inflację czy liczne projekty charytatywne, to jedne z wielu sukcesów Maxi Zoo, lidera w branży sklepów dla zwierząt, w 2023 roku.

Co więcej, dzięki skutecznej strategii ekspansji, tylko w minionym roku sieć otworzyła 30 nowych punktów sprzedaży w różnych regionach kraju, a plany na najbliższy rok zapowiadają się równie obiecująco.

W sierpniu 2023 r. Maxi Zoo świętowało otwarcie 100. sklepu w Polsce. W ciągu następnych zaledwie 4 miesięcy, sieć otworzyła 17 nowych punktów. Tak szybki wzrost placówek sprzedażowych to wyzwanie dla zespołu sieci, ale cały team stanął na wysokości zadania. Nowe sklepy to również kolejne miejsca pracy dla lokalnych społeczności, dlatego marka poszerzyła swoją kadrę o kolejnych ekspertów.

-Rok 2023 był dla nas czasem wyzwań i ambitnych celów, które udało nam się osiągnąć. Otworzyliśmy 30 nowych placówek, świętowaliśmy w Łodzi otwarcie setnego sklepu, rozwijaliśmy naszą ofertę produktową oraz usługi. Przekroczenie granicy 100 sklepów było znaczącym punktem w historii sieci w Polsce, który pokazał nasz potencjał, ale również zmotywował do dalszej, intensywnej pracy. To zaangażowanie przyniosło dobre efekty. Ubiegły rok zamknęliśmy z obrotem o 29% większym względem 2022 roku. – podkreśla Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska.

Rozwój marki wyraźnie zaznacza się na polskim rynku, co potwierdzają otrzymane w minionym roku wyróżnienia w prestiżowych rankingach, jak „Gazele Biznesu 2023” czy “Diamenty Forbes’a 2023”.

Innowacyjne rozwiązania dla opiekunów zwierząt.

Maxi Zoo w przyszłości dąży do rozszerzenia swojej oferty o usługi. Organizacja nie tylko sprzedaje produkty dla zwierząt, ale także edukuje opiekunów i chce im towarzyszyć w procesie opieki na każdym etapie życia pupila. W 2023 sieć w wybranych sklepach wdrożyła usługi, które pomagają utrzymać zwierzęta w dobrej kondycji i dają możliwość sprawdzenia ich stanu zdrowia. Tak powstał Meat Corner. Znajdująca się w sklepie na warszawskiej Sadybie przestrzeń została stworzona z myślą o opiekunach, którzy odżywiają pupile dietą BARF. Znajdą w niej gotowe mięsne zestawy oraz składniki pozwalające na samodzielne układanie jadłospisu. Kolejną nowością jest gabinet weterynaryjny znajdujący się w setnym sklepie Maxi Zoo w łódzkiej Manufakturze.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Maxi Zoo z kampanią „Nasza niska cena”

W odpowiedzi na wyzwania logistyczne i ekonomiczne roku 2023, Maxi Zoo zainicjowało kampanię „Nasza niska cena”, utrzymując niskie ceny na prawie 600 różnych produktach dla zwierząt. – Poprzedni rok przyniósł wiele wyzwań, a wzrost cen we wszystkich sektorach rynku mocno dał się odczuć konsumentom. Wyszliśmy temu naprzeciw i wystartowaliśmy z kampanią “Nasza niska cena”. Nie chcieliśmy, aby opiekunowie zwierząt musieli rezygnować z najlepszych wyborów zakupowych ze względu na sytuację gospodarczą. Kampania stała się pomocną dłonią dla klientów i ich pupili w myśl filozofii, która towarzyszy nam od początku: szczęśliwsze zwierzęta to szczęśliwsi ludzie. – mówi Wojciech Kamiński. W styczniu 2024 r. firma poinformowała o przedłużeniu kampanii do końca marca 2024 r.

Sieć kolejny rok z rzędu wsparła potrzebujące zwierzęta

Maxi Zoo stale współpracuje ze schroniskami oraz stowarzyszeniami działającymi na rzecz potrzebujących czworonogów oraz prowadzi własne działania charytatywne. W ubiegłym roku odbyła się IX edycja akcji „Przyjaźń Łączy-Wspólnie dla Zwierząt”, od siedmiu lat realizowana we współpracy z GOPR. Od początku wspólnych działań udało się zebrać 681 000 złotych, które zostały przekazane na utrzymanie, sprzęt oraz specjalistyczne szkolenia psów ratowniczych. W 2023 roku sieć zrealizowała również tradycyjną już akcję „Świąteczną pomoc dla zwierząt w potrzebie”. W jej trakcie we wszystkich sklepach stacjonarnych stanęły specjalne choinki, udekorowane bombkami z marzeniami zwierząt ze schronisk, fundacji oraz stowarzyszeń. Klienci sklepów mogli je spełniać, zostawiając pod drzewkami wymienione na kartkach produkty.

Nowy rok, kolejne ambitne cele

Ostatnie 12 miesięcy było pełne przełomów i sukcesów, a Maxi Zoo ma plan, aby w tym roku kontynuować passę wzrostu i rozwoju. Firma dalej stawia na dynamiczną ekspansję i zwiększanie swojego udziału w rynku. Celem na najbliższe lata jest stanie się jednym z głównych rynków w całej grupie Fressnapf liczącej 14 europejskich państw.

-W 2024 roku planujemy otwarcie 30 nowych sklepów. Równolegle z otwarciami nowych placówek zamierzamy prowadzić remodeling istniejących już placówek i dostosowywać je do naszego nowego formatu 3.0. Jednocześnie będziemy rozwijać kanał sprzedaży online, a przede wszystkim naszej aplikacji. Zależy nam na tym, aby nasi klienci korzystali z najnowocześniejszych rozwiązań. – dodaje Wojciech Kamiński.

W kontekście przyszłości, grupa Fressnapf dostrzega duży potencjał na polskim rynku. Sieć Maxi Zoo w długofalowych planach zamierza kontynuować dynamiczną ekspansję. Jej celem jest zakończenie 2027 rok z liczbą 220 sklepów w Polsce.

12 lat na rynku

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 118 sklepów w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami.

Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 14 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, “Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, “Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda “Złoty Laur Klienta 2023-2024″, nagroda “e-Laur Klienta 2010-2022″, wyróżnienie w rankingu „Gazele Biznesu 2023” oraz wyróżnienia “Diamenty Forbes’a 2023”, a także “Innowacyjna Sieć Roku” oraz “Promocja Roku”, które zostały przyznane w plebiscycie BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.