Mex Polska – spółka holdingowa działająca w obszarze gastronomii – opublikowała szacunkowe skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży za rok 2023, których wartość wyniosła 95,3 mln zł (+16,4 proc. rdr).
W ocenie Zarządu, na utrzymanie trendu wzrostowego Grupy kapitałowej wpływa skuteczna strategia rozwoju oraz odpowiednia adaptacja lokali gastronomicznych do obecnie panującej sytuacji gospodarczej w kraju.
W Q4 2023, Grupa rozpoczęła działalność czwartego lokalu swojego najnowszego konceptu Chicas&Gorillas, a otwarcie kolejnego planowane jest w Katowicach już w I półroczu 2024. Po sąsiedzku, przy ulicy Mariackiej, powróci również siostrzany koncept Pijalnia Wódki i Piwa. Oba brandy są kluczowym elementem oferty bistro, stanowiącej niezwykle ważny obszar działalności Grupy Mex Polska.
Z danych szacunkowych wynika, że w samym Q4 2023 r. skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży Grupy przekroczyły 21 mln zł (od stycznia do września 2023 liczyły one 73,4 mln zł).
„Za nami udany okres. Widoczny trend wzrostowy przychodów w roku 2023 jest rezultatem zróżnicowanej lokalizacji, starannie opracowanej oferty i ciągłego dbania o dostosowywanie się do gustów klientów. Nasz najmłodszy koncept, Chicas&Gorillas, szybko zdobył uznanie młodej klienteli, co przełożyło się na rosnące przychody. Najnowszy lokal tej marki otworzyliśmy zaledwie trzy miesiące temu w Warszawie, a jego szybkie wzrosty widać już w przychodach za Q4 2023. Z kolejnym otwarciem spod tego szyldu, celujemy już w I półrocze 2024. Tym razem koncept pojawi się na Śląsku, w samym centrum Katowic. Jednocześnie, po sąsiedzku, przy ulicy Mariackiej, powrócimy również z naszą kultową Pijalnią Wódki i Piwa. Śląsk to region o znacznym potencjale dla działalności Mexa, dlatego przewidujemy, że będzie to miało pozytywny wpływ na nasze przyszłe wyniki, co z kolei odczują także nasi Akcjonariusze. – informuje Dariusz Kowalik, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy w Mex Polska.
PARTNER PORTALU
Chicas&Gorillas to przykład klasycznego shot & coctail baru. Wystój lokali nawiązuje do kultury Pop-Art, a wnętrza są nasycone kontrastującymi barwami i komiksowymi motywami. Najnowszy koncept Grupy dostepny jest już w czterech lokalizacjach: Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu i Warszawie – otwarcia dwóch ostatnich odbyły się w II półroczu 2023 roku. Kolejny zostanie uruchomiony już wkrótce w Katowicach. Zaś Pijalnia Wódki i Piwa to jeden z najpopularniejszych i zarazem najstarszych konceptów Grupy, który poprzez charakterystyczną ofertę kulinarną i wyjątkowy wystrój, od lat umożliwia klientom cofnięcie się do okresu PRL-u. Najnowszy lokal PWiP, który niebawem ma powstać w Katowicach, będzie już 33 lokalem brandu.
„Zasadniczym elementem naszej strategii działania jest odpowiedni dobór lokalizacji. Nie obawiamy się jednak kanibalizacji sąsiadujących ze sobą lokali. Po raz kolejny chcemy wykorzystać efekt synergii naszych dwóch brandów działających w bezpośrednim sąsiedztwie, do tej pory ten zabieg okazywał się bardzo efektywny. – komentuje Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska.
Nadrzędnym celem Mex Polska jest ciągła rozbudowa konceptów i poszukiwanie coraz to atrakcyjniejszych lokali do zagospodarowania, co ma mieć wpływ na sukcesywną poprawę sprzedaży, kontroli kosztów i marż.
W skład Grupy Kapitałowej Mex Polska wchodzi kilkadziesiąt spółek powiązanych organizacyjnie i kapitałowo. Grupa zarządza 46 lokalami gastronomicznymi. Łącznie koncepty gastronomiczne Grupy rocznie odwiedza ok 6 mln osób. Rozwój sieci placówek gastronomicznych pochodzi ze środków własnych Grupy, kredytów oraz środków finansowych od franczyzobiorców w ramach umów franczyzowych.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Od 2012 roku spółka Mex Polska S.A. jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie.