Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

VRG odwołała strategię na lata 2023-2025

VRG podjęła decyzję o odwołaniu strategii grupy kapitałowej na lata 2023-2025. Decyzję podjęto na podstawie analizy m.in planowanego wzrostu przychodów grupy i operacyjnych źródeł ich generowania.

Analiza dotyczyła również planów wzrostu powierzchni sieci stacjonarnej, struktury przychodów grupy w podziale na poszczególne kanały dystrybucji detalicznej, wielkości nakładów inwestycyjnych oraz kształtowania się poziomu marży brutto i marży operacyjnej grupy.

VRG w ramach działań operacyjnych związanych z rozwojem segmentu fashion grupy, będzie się koncentrował na stopniowej odbudowie jego rentowności oraz efektywności kosztowej, a w zakresie segmentu jubilerskiego będzie koncentrował się na utrzymaniu dotychczasowej dynamiki rozwoju.

R E K L A M A

Strategia grupy na lata 2023-2025 zakładała wzrost wartości poprzez rozwój skali biznesu, wzrost marży operacyjnej w segmencie odzieżowym i jubilerskim, a także wzrost zysku netto.

Z prezentacji VRG wynikało, że w 2025 roku celem miało być osiągnięcie zysku netto powyżej 150 mln zł.

Spółka informowała wówczas, że celem są dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w każdym roku realizacji strategii dzięki rozwojowi każdej z marek, m.in. przez poszerzenie docelowej grupy klientów i mocniejsze wejście w modę dla kobiet. W 2025 roku przychody grupy miały wynieść ok. 1,9 mld zł.

Wzrosty w segmencie odzieżowym miały wynikać ze zmiany marek i dostosowania się do rynku, a w segmencie jubilerskim z kontynuacji prowadzonych działań.

Spółka zakładała w strategii, że w 2025 roku szacowany potencjał sprzedaży marki Vistula powinien wynieść ponad 400 mln zł, Wólczanki ponad 180 mln zł, marki Bytom ponad 250 mln zł, Deni Cler ponad 75 mln zł, a W.Kruk ponad 900 mln zł.

W odwołanej strategii zakładano, że na koniec 2025 roku sieć stacjonarna grupy powinna dysponować powierzchnią zbliżoną do 62,7 tys. m kw. wobec 52 tys. m kw. w 2022 roku. Dodatkowo wskazywano, że grupa powinna posiadać 6 własnych e-sklepów, a marki grupy miały być obecne w szerszej skali na platformach typu marketplace, co przekładałoby się na minimum 14 proc. udział on-line w przychodach grupy w 2025 roku.

Informowano również, że rozwój powierzchni grupy miał być oparty o salony w nowych konceptach oraz modernizację istniejących salonów, co wymagałoby ok. 43 mln zł średniorocznych wydatków inwestycyjnych w latach 2023-25.