REFIELD: Brama Bieszczad w Sanoku ze strategicznym najemcą

W ramach powstającej inwestycji Brama Bieszczad w Sanoku swój sklep na powierzchni blisko 7000 m2 otworzy Castorama. Wiodący detalista w branży dom i ogród znacząco wzmocni ofertę handlową całego kompleksu, którego łączna powierzchnia wynosić będzie ponad 21 000 m.kw. GLA. Umowa między Refield i Castoramą została sfinalizowana i podpisana w połowie stycznia 2024. Otwarcie inwestycji zaplanowane jest na IV kw. 2025/ I kw. 2026.

Castorama od wielu lat realizuje konsekwentną ekspansję na terenie całego kraju. Już od dłuższego czasu Sanok był na liście lokalizacji, w których Castorama planowała otworzyć swój sklep. Poza Rzeszowem, Przemyślem i Stalową Wolą, Sanok będzie czwartym jak dotąd miastem na Podkarpaciu. Aktualnie sieć jest w posiadaniu ponad 100 obiektów handlowych na terenie kraju.

Projekt o regionalnym zasięgu

„Jesteśmy dumni, że zostaliśmy obdarzeni tak dużym zaufaniem i po niespełna dwóch miesiącach od momentu rozpoczęcia pierwszych negocjacji udało się sfinalizować umowę. Obecność Castoramy w projekcie jeszcze mocniej utwierdziła nas w przekonaniu, że realizujemy projekt kompletny, który będzie odpowiedzią na potrzeby nie tylko mieszkańców Sanoka, ale i całego regionu. To inwestycja, która w naszej ocenie znacznie przyczyni się dla rozwoju gospodarczego tej części Podkarpacia” – mówi Fabian Eryk Barbarowicz, prezes Refield.

Park Handlowy Brama Bieszczad powstanie na obszarze liczącym ponad 10 ha, w kluczowym geograficznie punkcie Podkarpacia, przy skrzyżowaniu dróg krajowych 28 i 84, które prowadzą turystów w kierunku Bieszczad. To właśnie stąd wziął się pomysł nazwy inwestycji Brama Bieszczad, obok której będą przejeżdżać turyści zmierzający w stronę bieszczadzkiego parku narodowego, a co będzie miało znaczący wpływ na catchment inwestycji. Dodatkowo miasto Sanok liczy ok. 40 000 mieszkańców, natomiast w całym powiecie mieszka blisko 100 000 osób dlatego będzie to jedyny tak ważny i dominujący w całym regionie projekt.

PARTNER PORTALU

Kaufland
Brama Bieszczad, Refield
Brama Bieszczad, wizualizacja

Komercjalizacja na poziomie 40 procent

Poza Castoramą swoje sklepy otworzy ok. 25 innych marek między innymi Biedronka, Rossmann, Pepco czy Dealz. Aktualny poziom komercjalizacji wynosi 40%. Do końca I kw. 2024 planuje się komercjalizację na poziomie 50%, a do końca pierwszego półrocza aż 70%. Start budowy zaplanowany jest na przełomie 2024/2025 r.

Refield to jeden z najbardziej aktywnych graczy deweloperskich w sektorze parków handlowych realizowanych w modelu wybuduj-wynajmij-sprzedaj. Pierwsze projekty firmy powstały w Chełmnie, Lidzbarku Warmińskim, Golubiu-Dobrzyniu, natomiast w ubiegłym roku firma otworzyła dwa kolejne parki handlowe w Grodzisku Wlkp. oraz Baranowie obok Kępna. Kolejne obiekty są w trakcie planowania i realizacji. Mowa o inwestycjach w Zwoleniu, Lidzbarku Warmińskim (II etap inwestycji Pasaż Warmiński), Sanoku, Bartoszycach, Leżajsku czy Ciechanowie. Założycielem Refieldu jest Fabian Eryk Barbarowicz – współtwórca TUF RE.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz