Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Projekty NEINVER potwierdzają realizację celów ESG

NEINVER, czołowy operator, inwestor i deweloper centrów outletowych w Europie, odnowił certyfikaty Breeam in Use dla portfolio obiektów w Polsce. Outlety FACTORY w Warszawie, Poznaniu i Krakowie zostały ocenione na poziomie Excellent w obszarze zrównoważonego zarządzania. Najmłodsze w sieci FACTORY Gliwice uzyskało certyfikat w 2022 roku.

„Spełnianie wysokich standardów w zakresie zrównoważonego rozwoju to dla NEINVER jedno
z priorytetowych zadań w strategii rozwoju na europejskim rynku outletów. Obiekty w Polsce zostały zbudowane w zgodzie z najlepszymi praktykami i doświadczeniem. Na przestrzeni lat były unowocześniane i zaopatrywane w innowacyjne systemy, tak by zminimalizować ich wpływ
na środowisko naturalne. To uznanie naszej konsekwentnej pracy i sukcesów w obszarze zarządzania, które w dbałość o środowisko naturalne angażuje przedstawicieli marek
i partnerów biznesowych NEINVER” – mówi Maciej Zacharewicz, International Facility Manager NEINVER.

Wszystkie outlety z najwyższymi ocenami

Outlety FACTORY w warszawskim Annopolu i Ursusie oraz w Poznaniu uzyskały ocenę Excellent zarówno w obszarze rozwoju obiektów jak i zarządzania nimi. FACTORY i Futura Park w Krakowie oceniono także na poziomie Excellent w zakresie obiektu, natomiast w obszarze zarządzania na poziomie Very good. FACTORY Gliwice w 2022 roku uzyskało oceny Very Good w zakresie samego obiektu oraz Excellent w obszarze zarządzania.

R E K L A M A

Obiekty NEINVER w Polsce są w całości zaopatrywane w elektryczność, pochodzącą
z odnawialnych źródeł. Dzięki stałemu monitoringowi i technicznemu zaangażowaniu,
z sukcesem ograniczane jest zużycie mediów – prądu, gazu i wody. Odpowiednio wyposażone strefy gromadzenia odpadów pozwalają na ich zaawansowana segregację, dzięki czemu ponad 90 procent odpadów w outletach FACTORY i Futura Parku, poddawanych jest recyklingowi.

Zaawansowane systemy wentylacyjne pozwalają na stały monitoring i utrzymanie jak najlepszych parametrów powietrza wewnątrz – temperatury oraz dwutlenku węgla – uwzględniając ilość osób, znajdujących się w sklepach i pasażach handlowych. Wiele uwagi NEINVER poświęca też kwestii wydajności ich stosowania.

Obiekty NEINVER są przystosowane do korzystania przez osoby z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Dla rodziców z dziećmi funkcjonują profesjonalnie wyposażone pokoje, umożliwiające rodzicom i ich podopiecznym komfortowe karmienie i odpoczynek.
Centra posiadają przestronne parkingi z miejscami dla rodzin i osób niepełnosprawnych, ładowarki aut elektrycznych, stacje rowerowe, a dojazd do nich jest możliwy komunikacją miejską.

NEINVER dba również o bioróżnorodność terenów zielonych wokół swoich obiektów. Wszystkie podlewane są tylko wodą deszczową. Wiele uwagi poświęca także eliminacji zanieczyszczeń świetlnych, pochodzących z zewnętrznych źródeł oraz ich oddziaływania na środowisko.

Certyfikacja Breeam w obiektach z portfolio NEINVER w Europie jest jednym z istotnym elementów długofalowej strategii firmy pn. „Building Tommorow”, która określa szczegółowy plan działania w obszarze zrównoważonego rozwoju. To model zarządzania i filozofia działania, które konsekwentnie wpływają na minimalizację śladu węglowego, łagodzenie zagrożeń
dla środowiska, a także wywieranie pozytywnego wpływu i zaspokajanie potrzeb interesariuszy. To również istotny krok w kierunku budowania zrównoważonej, cyrkularnej i odpowiedzialnej społecznie branży.

NEINVER ma 21 projektów

NEINVER to hiszpańska, międzynarodowa firma specjalizująca się w budowie oraz inwestycjach na rynku nieruchomości i zarządzaniu nimi. Czołowy operator centrów outletowych w Hiszpanii i Polsce, posiada dwie marki własne: The Style Outlets i FACTORY. Spółka NEINVER, założona w 1969 roku, zarządza 17 centrami outletowymi i 4 parkami handlowymi, współpracując z ponad 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii. W ramach zaangażowania w zrównoważony rozwój, strategia firmy Building Tomorrow ma na celu wywarcie pozytywnego wpływu na społeczeństwo i środowisko naturalne, zwiększenie odporności firmy na trudności rynkowe oraz podniesienie zaangażowania pracowników.

NEINVER w Polsce zarządza siecią pięciu outletów FACTORY: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.