Drugi lokal i dostawa do domu – rozwój marki L’Osteria w Polsce

L’Osteria – marka, która podbiła serca wielbicieli włoskiej kuchni w już dziewięciu europejskich krajach, prężnie rozwija się i w Polsce. Właśnie zapadły dwie ważne decyzje – o lokalizacji drugiego lokalu marki w nowo powstającym retail parku San Park Mysiadło oraz o uruchomieniu dostaw do domu.

Pierwszy lokal w Polsce L’Osteria otworzyła we wrześniu 2023 r. w warszawskim Centrum Praskim Koneser. W przypadku drugiej restauracji wybór miejsca padł na San Park Mysiadło – największy obecnie budowany retail park w województwie mazowieckim, w dynamicznie rozwijającym się powiecie piaseczyńskim. Sam koncept centrum bezpośrednio nawiązuje do modelu wolnostojących lokali L’Osteria budowanych poza ścisłym centrum dużych miast.

– Szukamy miejsc dobrze skomunikowanych, z szeroką ofertą dla klientów, gdzie ruch jest naturalnie skumulowany, a już wiemy, że nowy retail park takim miejscem będzie – mówi Adam Mularuk, właściciel franczyzy L’Osteria na Polskę.

– Zależy nam, aby być restauracją blisko ludzi. Być tam, gdzie mieszkają, pracują, spędzają czas wolny. Celem marki jest tworzenie przestrzeni, w której można spotkać się na uroczysty obiad z ważnej okazji, ale i na niezobowiązującą kolację w środku tygodnia czy szybką kawę, aby dosłownie chwilę porozmawiać. Tworzymy rodzinne, codzienne, przystępne cenowo restauracje i wierzymy, że wybierając San Park Mysiadło, urzeczywistniamy tę wizję i realizujemy naszą strategię rozwoju – dodaje.

Plan otwarcia dziesięciu lokali w ciągu pięciu lat

PARTNER PORTALU

Kaufland

Firma od początku zapowiadała otwarcie dziesięciu lokali w ciągu pięciu lat. Otwarcie drugiego planowane jest na wrzesień 2024, co jest ważnym krokiem w realizowaniu tej strategii.

– Po kilku miesiącach działania naszej pierwszej restauracji z całą pewnością mogę powiedzieć, że L’Osteria to marka, która na dobre zadomowi się w sercach polskich gości. Wysmakowane wnętrze, jakość i smak potraw oraz atmosfera, która u nas panuje, już zjednały sobie szerokie grono stałych klientów i nieustannie zdobywa zaufanie kolejnych. Jestem przekonany, że w innej części miasta L’Osteria poradzi sobie równie dobrze.

Restauracja w Mysiadle to niemal całkowicie przeszklony lokal o powierzchni 439 m2, w którym będzie 130 miejsc wewnątrz i dodatkowe 150 w sezonie ogródkowym na zewnątrz.

– Rozpoczęliśmy już prace nad projektem aranżacji tej przestrzeni i wystroju wnętrza. Jak w każdej restauracji naszej marki, tak i tu znajdzie się przestronna, otwarta kuchnia oraz piękny bar. Wyjątkową rolę będzie pełnić światło – zawsze jest ono dla nas ważne, ale przy tak ogromnych oknach – szczególnie. Nie zabraknie też oczywiście naturalnych materiałów, włoskich akcentów i… pistacji na barze, które nasi goście uwielbiają! Wszystko, jak zawsze, z dbałością o najmniejsze szczegóły – mówi Adam Mularuk.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Uruchomienie dostaw do domu

Drugim ważnym krokiem w rozwoju marki w Polsce jest uruchomienie dostaw do domu. Dzięki temu goście będą się mogli cieszyć smakami L’Osterii nie tylko w pięknych wnętrzach restauracji, ale i we własnych domach lub biurach. Na początek strefa dostaw obejmuje bliskie sąsiedztwo restauracji Warszawa Koneser, jednak firma planuje jej stopniowe poszerzanie.

– Cieszę się, widząc, jak realizuje się potencjał, który zobaczyłem w L’Osterii. Marka dobrze przyjęła się na naszym rynku i to dzięki temu możemy ją tak szybko rozwijać – podkreśla Adam Mularuk. – Nie ukrywam, że to duże wyzwanie: od szukania lokali, przez budowanie i szkolenie zespołu, po dopracowanie całej strony operacyjnej. Jednak radość z budowania miejsca, do którego goście tak chętnie wracają, spędzają u nas czas zgodnie z naszym hasłem #razemzawszesmaczniej rekompensuje ten trud z nawiązką.

L’Osteria: ponad 170 restauracji w dziewięciu krajach

L’Osteria ma już ponad 170 restauracji w dziewięciu krajach: Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Anglii, Czechach, Holandii, Francji, Luksemburgu i Polsce, które zatrudniają łącznie około 6500 pracowników. W minionym roku firma osiągnęła obrót w wysokości 439 milionów euro. Podstawą marki jest tworzenie miejsc przepełnionych serdecznością, radosnym gwarem i pogodną muzyką, aby dać gościom miejsce, w którym dobrze jest się spotkać – czy to z rodziną, znajomymi, czy współpracownikami. Niezawodna jakość składników w kuchni, obłędna pizza o średnicy 45 cm
i makarony z własnej manufaktury sprawiają, że wspólne biesiadowanie jest jeszcze przyjemniejsze.

Adam Mularuk w grudniu 2022 podpisał umowę joint venture z FR L’Osteria SE i tym samym stał się wyłącznym franczyzobiorcą marki na Polskę. Wcześniej, jako Chief Franchised Brands Office w AmRest, pracował dla takich marek jak: KFC, Burger King, Pizza Hut i Starbucks, gdzie odpowiadał za 12 rynków, 1 800 restauracji i ponad 18 000 pracowników. Pracował również dla IKEA jako Country Sales Director Polska i Store Director, odpowiadając za lokalizacje w Madrycie, Barcelonie, Jankach i Warszawie.

L’Osteria to 170 restauracji na 9 rynkach

Pierwsza L’Osteria została otwarta w Norymberdze w 1999 roku i szybko stała się restauracją polecaną wśród smakoszy. Sukces „miłego włoskiego sąsiada” zachęcił założycieli, Friedemanna Findeisa i Klausa Radera, do rozwijania tego pomysłu. Szybko rozszerzyli działalność na całe Niemcy, a w 2011 roku otworzyli swoją pierwszą restaurację w Austrii. Szwajcaria, Anglia, Czechy, Holandia, Francja, Luksemburg i Polska to kolejne rynki europejskie, na których są obecni.

Aktualnie L’Osteria to 170 restauracji w dziewięciu krajach. Firma wierzy we współpracę między dostawcami, partnerami i pracownikami, a także w rozwój pracowników. Także goście czują atmosferę La Famiglia: dobra obsługa i gościnność są najwyższym priorytetem w L’Osteria. Niezawodna jakość składników na najlepsze pizzę i makaron d’amore, wyjątkowa atmosfera w restauracjach oraz dobry stosunek jakości do ceny dopełniają filozofię firmy. W marcu 2023 r. marka trafiła do portfela funduszu McWin, prywatnej firmy inwestycyjnej specjalizującej się w usługach gastronomicznych i technologii żywności.