Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Platforma e-commerce Barbora wychodzi z Polski

Po trzech latach działalności z Polski wycofuje się platforma e-commerce Barbora, należąca do litewskiej Maxima Group.

„Tempo wzrostu rynku w ostatnich latach nie spełniło naszych oczekiwań – komentuje Viktoras Juozapaitis, szef spółki zarządzającej platformą.

Dostawy zakupów z platformy Barbora będą realizowane tylko do najbliższej niedzieli. Platforma działa obecnie w Trójmieście, Warszawie, Katowicach i Łodzi.

R E K L A M A

Barbora zapewnia, że „wszyscy zwolnieni pracownicy zostaną rozliczeni zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami, otrzymując należne im odszkodowania”.

Viktoras Juozapaitis, szef zarządzającej platformą spółki Radas UAB, przypomina, że Barbora została uruchomiona w Polsce w okresie pandemii, gdy więcej osób kupowało żywność w internecie.

„Jednak po zakończeniu pandemii wzrost popytu na te usługi znacznie wyhamował. Tempo wzrostu rynku w ostatnich latach nie spełniło naszych oczekiwań, dlatego na tym etapie podjęto decyzję o zaprzestaniu działalności Barbory w Polsce i skupieniu się na działalności w krajach bałtyckich – mówi Juozapaitis

Barbora pojawiła się w Polsce na początku 2021 roku. Zaczęła od Warszawy, potem weszła do kilku innych dużych miast. Barbora oferowała darmową dostawę zakupów o wartości minimum 100 zł. W listopadzie ub.r. platforma wycofała się z Wrocławia, a w styczniu br. z Krakowa. Wcześniej zrezygnowała też z dowozów zakupów do Częstochowy ze swojego magazynu na Śląsku. 

Nie są znane jeszcze wyniki firmy za 2023 rok, ale 2022 rok firma zamknęła stratą 70,1 mln zł przy przychodach równych 97,11 mln zł.

Spółka Barbora Polska w 2022 roku przy wzroście przychodów z 30 do 97,1 mln zł zanotowała 70 mln zł straty netto, wobec 35 mln zł rok wcześniej. Barbora informowała wtedy, że korzysta z niej 39 tys. klientów. Wyniki roku 2023 nie są jeszcze znane.

W 2017 roku Barbora została kupiona za 1,4 mln zł przez Maxima Group, właściciela m.in. sieci sklepów Stokrotka.