Czy Krotoszyn będzie miał kolejny park handlowy?

Według portalu rzeczkrotoszynska.pl w Krotoszynie może powstać kolejny park handlowy. Inwestorem parku Mozaika 2 jest spółka 22 SPV. Nowy projekt ma mieć 20 najemców.

„Spółka jest w trakcie pozyskiwania pozwolenia na budowę, ale konieczna jest zmiana studium uwarunkowań przestrzennych, a następnie planu zagospodarowania tych terenów. W związku z tym trudno określić konkretne terminy rozpoczęcia i zakończenia budowy nowej krotoszyńskiej galerii. Inwestor twierdzi, że pierwsza część inwestycji zostanie oddana na przełomie tego i następnego roku” – czytamy w portalu rzeczkrotoszynska.pl

Nowy park handlowy będzie miał 20 sklepów oraz parking na 330 miejsc.

– To jest fajne miejsce, przy drodze krajowej nr 36 Rawicz-Ostrów Wlkp., na wjeździe do Krotoszyna. Wokół znajdują się budynki, w których prowadzona jest działalność usługowa – uważa inwestor Andrzej Leśniak.

W Krotoszynie doprowadził on do powstania jednego parku handlowego u zbiegu ulic Kobylińskiej i Sienkiewicza. Tam na terenie dawnych zakładów mięsnych jego firma zbudowała park Handlowy Mozaika o powierzchni 6 tys. m kw. W obiekcie działają m.in. takie marki, jak : Aldi, Cropp, House, Pepco, Action, Dealz, drogeria DM, Kakadu, Neonet.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Parki handlowe – 3.6 mln mkw. GLA

W Polsce funkcjonuje obecnie 600 parków handlowych o powierzchni co najmniej 2000 mkw., co przekłada się na łączną podaż tego typu przestrzeni wynoszącą ponad 3.6 mln mkw. GLA (stan na koniec I półrocza 2023 r.). Ponad 2.6 mln mkw. GLA przypada na parki handlowe, a ok. 958 tys. mkw. GLA na centra typu convenience.

„Parki handlowe i centra convenience na dobre wpisały się w krajobraz polskiego rynku. W sumie, oba formaty zdominowały nową podaż handlową w latach 2020-2023 (ponad 250,000 m² oddawanych rocznie), co podkreśla potencjał tego segmentu nieruchomości. Warto zauważyć, że w ostatnich latach zmienił się jednak charakter nowych inwestycji. Po pierwsze, coraz rzadziej obserwujemy nowe parki handlowe o powierzchni powyżej 20,000-30,000 m² przez co zaciera się granica pomiędzy omawianymi formatami. Po drugie, obserwujemy geograficzną polaryzację nowej podaży – większość nowych obiektów pojawia się w małych miastach, gdzie brakowało nowoczesnej oferty, oraz największych aglomeracjach, które rozrastają się za sprawą nowopowstających osiedli. Wygoda, dostępność, komplementarność oferty i możliwość dokonania szybkich codziennych zakupów niewątpliwie wpływają na utrzymującą się popularność niewielkich parków handlowych.”, mówi Maciej Kotowski, Dyrektor w dziale Badań Rynku, JLL.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz