Carrefour przyspiesza rozwój swojego kanału e-commerce ogłaszając rozpoczęcie strategicznej współpracy z Wolt – międzynarodową platformą dostaw jedzenia i produktów codziennego użytku.
To kolejne partnerstwo nawiązane przez sieć z zewnętrznym operatorem ecommerce, którego celem to jest dalsze zwiększanie zasięgu i rozwój sprzedaży internetowej Carrefour w Polsce.
Rozwój w modelu omnichannel
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, która zarządza w Polsce 5 formatami sklepów stacjonarnych oraz sklepem internetowym. W 2023 roku firma bardzo mocno skupiła swoją działalność, m.in. na rozwoju kanału ecommerce, w tym internetowej oferty food i non-food, optymalizacji procesów, a także nawiązaniu współpracy z zewnętrznymi partnerami.
W 2024 roku sieć zamierza dalej inwestować w zwiększenie zasięgu i rozwój swojej sprzedaży internetowej, dlatego firma nawiązała strategiczne partnerstwo z Wolt, międzynarodową platformą dostaw jedzenia i produktów codziennego użytku. Wolt jest liderem w branży dostaw jedzenia i produktów codziennego użytku. Platforma założona w 2014 roku w Helsinkach, umożliwia użytkownikom łatwe zamawianie ulubionych potraw z lokalnych restauracji oraz zakupów z pobliskich sklepów przez aplikację mobilną lub stronę internetową. Wolt jest obecnie dostępny w wielu krajach na całym świecie, oferując szybkie i wygodne dostawy bezpośrednio do domów klientów.
PARTNER PORTALU
„Partnerstwo z Wolt otwiera przed nami kolejną ścieżkę zwiększania zasięgu naszej sprzedaży internetowej oraz nowe możliwości w zakresie szybkich dostaw i dotarcia z naszą ofertą do nowych klientów. Jest to strategiczna odpowiedź na zmieniające się oczekiwania Polaków, którzy poszukują w internecie nie tylko atrakcyjnych cen i wysokiej jakości produktów, ale również szybkości i wygody dokonywanych zakupów. Jestem przekonany, że dzięki tej współpracy nie tylko zyskamy wielu stałych klientów, ale przyczynimy się do dalszej popularyzacji zakupów przez internet w naszym kraju — mówi Marek Garus, Dyrektor e-commerce w Carrefour Polska.
Współpraca Carrefour z Wolt rozpoczęła się od testowej implementacji usługi w dwóch sklepach sieci w Warszawie: przy ul. Powsińskiej i Targowej oraz od asortymentu 10.000 produktów. To strategiczne posunięcie ma na celu ocenę i optymalizację procesów dostawy, by w najbliższym czasie rozszerzyć usługę do 20.000 produktów dostępnych w 53 sklepach Carrefour w całej Polsce, które obecnie znajdują się w zasięgu operacyjnym Wolt.
„Cieszymy się, że marka Carrefour, która jest jedną z czołowych sieci retailowych, reprezentująca różne formaty sklepów, zdecydowała się dołączyć do grona naszych partnerów. Dzięki tej współpracy możemy poszerzyć nasze portfolio i zwiększyć obecność Wolta w sektorze quick-delivery, czyli szybkich zakupów z dostawą tego samego dnia” — mówi Wojciech Chmielewski, Retail Business Manager Wolt Polska.
Współpraca z Wolt jest częścią większej strategii Carrefour Polska, mającej na celu digitalizację doświadczeń zakupowych i dostosowanie ich do zmieniających się trendów oraz preferencji konsumentów. Rynkowe badania pokazują, że udział e-commerce w branży spożywczej dynamicznie rośnie, a klienci coraz częściej oczekują elastycznych i szybkich opcji dostaw. Partnerstwo z Wolt pozwoli Carrefour lepiej odpowiadać na te potrzeby, zapewniając klientom wygodę i dostępność zakupów „na już”, z dostawą nawet w 35 minut od złożenia zamówienia, a już wkrótce dostępna będzie również opcja zaplanowania zakupów na wybrany, dogodny termin. Ponadto intuicyjny interfejs aplikacji pozwala na śledzenie statusu zamówienia w czasie rzeczywistym, a same zakupy to kwestia kilku kliknięć.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Carrefour ma w Polsce ponad 900 sklepów
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.