Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Allegro planuje uruchomić platformy sprzedażowe na kolejnych rynkach w regionie CEE

Allegro planuje w ciągu 2 lat uruchomić platformy we wszystkich 5 krajach, w których działała Grupa MALL, czyli po Czechach i Słowacji także w Chorwacji, na Węgrzech i w Słowenii. Każda z platform ma osiągnąć rentowność w ciągu czterech lat od uruchomienia.

Allegro.sk rozpoczęło już działalność na Słowacji. Kolejne rynki w regionie będą uruchamiane stopniowo.

„Allegro dobrze zakończyło 2023 rok, odnotowując wzrost GMV w Polsce o 8,5 proc. r/r w czwartym kwartale nawet w obliczu wciąż ograniczonych wydatków konsumenckich w okresie świątecznym. Nasze starania nakierowane na podwyższenie marż i obniżenie kosztów w ciągu ostatniego roku opłaciły się i przełożyły na wzrost skorygowanego zysku EBITDA w Polsce o 28 proc. do 906 mln zł w czwartym kwartale. Dzięki wyższym marżom i niższym inwestycjom kapitałowym obniżyliśmy naszą dźwignię finansową do wygodnego poziomu 1,8x, czyli takiego, jaki mieliśmy przed przejęciem Grupy MALL i WE|DO w kwietniu 2022 roku” – powiedział Jon Eastick, CFO Allegro.

R E K L A M A

„Spadek dźwigni plus mocne przepływy pieniężne z naszej działalności w Polsce pozwalają nam śmiało inwestować na nowych rynkach poza granicami Polski. Allegro.cz już osiąga dobre wyniki i podwoiło swoją GMV w czwartym kwartale w ujęciu kdk. Zamierzamy na przestrzeni najbliższych dwóch lat uruchomić nasze platformy we wszystkich pięciu krajach, w których działała Grupa MALL i doprowadzić każdą z nich do rentowności w ciągu czterech lat od uruchomienia. Planujemy przeznaczać nie więcej 20 proc. naszego przyszłego zysku EBITDA w Polsce na sfinansowanie tej ekscytującej ekspansji, w tym też na finansowanie działalności marek z Grupy MALL, skupiając się jednocześnie na ograniczaniu wszelkich strat i budowaniu z nich świetnie działających sprzedawców, którzy będą wnosić pozytywny wkład do finansów grupy Allegro” – dodał.

Allegro uruchomiło w maju 2023 roku w Czechach platformę zakupową allegro. cz.

„Nasz model marketplace świetnie sprawdza się także za granicą – już około 15 proc. czeskiej populacji aktywnie kupuje na Allegro.cz zaledwie sześć miesięcy po uruchomieniu nowej platformy. Mamy silną pozycję w Polsce, coraz mocniejszą w Czechach i właśnie startujemy na Słowacji. Skupiamy się jednocześnie na tym, by przywrócić dobrą kondycję czeskim markom, które przejęliśmy w 2022 roku, a które w dalszym ciągu osiągają wyniki poniżej naszych oczekiwań. Celem jest jak najlepszy zwrot z inwestycji we wszystkich naszych projektach i dlatego wdrażamy model ekspansji wykorzystujący niewielkie zasoby. Przekłada się to na stopniowo malejące inwestycje kapitałowe z każdą nową platformą na kolejnych rynkach, przy jednoczesnym natychmiastowym zwiększaniu zasięgu i GMV” – powiedział prezes Allegro Roy Perticucci.

Allegro informowało wcześniej o planach uruchomienie platform na Słowacji i na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji.