Action: w roku 2023 sprzedaż wzrosła o prawie 30 procent

W 2023 r. sprzedaż netto Action wzrosła o 27,8% do 11,3 miliarda euro. W ciągu roku sieć sprzedaży powiększyła się o 303 nowe sklepy, których na koniec roku było 2566. Siedmiu przedstawicieli Action weźmie udział w targach SCF 2024 Spring, które odbędą się w dniach 9-10 kwietnia, na stadionie Legii Warszawa.

„Nasza atrakcyjna i elastyczna formuła po raz kolejny okazała się podstawą naszego sukcesu. Obniżyliśmy ceny wielu naszych produktów, dzięki czemu klienci mogą cieszyć się lepszymi warunkami dostaw. W 2023 roku w naszych sklepach gościliśmy średnio 15,3 mln klientów tygodniowo.” – mówi dyrektor generalny Action, Hajir Hajji

Ciągły nacisk na jakość produktów i zrównoważony rozwój

Program zrównoważonego rozwoju Action jest na dobrej drodze do osiągnięcia celów w zakresie czterech filarów: ludzie, planeta, produkt i partnerstwo.

Hajir Hajji podkreśla: „Redukujemy emisje w naszych własnych działaniach i ustaliliśmy nasz bazowy poziom emisji w zakresie 3. Nieustannie koncentrujemy się na poprawie jakości produktów i zrównoważonym rozwoju.”

PARTNER PORTALU

Kaufland

W wartościach bezwzględnych Action zmniejszył emisję CO2 o 46% w porównaniu z rokiem bazowym 2021. Przyczyniło się do tego kilka działań. Ciężarówki będące własnością Action, eksploatowane w Holandii, napędzane są paliwem HVO 100. 99% wszystkich sklepów zostało wyposażonych w energooszczędne oświetlenie LED. Kolejnych 300 sklepów przeszło z gazu na energię elektryczną, a wszystkie nowe sklepy działają wyłącznie na energii elektrycznej. Dwa nowo otwarte centra dystrybucyjne Action uzyskały certyfikat BREEAM na poziomie „Excellent”.

Po raz pierwszy firma Action ustaliła poziom bazowy dla swoich całkowitych emisji z zakresu 3 jako podstawę inicjatyw redukcyjnych: 5,5 miliona ton CO2 w 2021 r., naszym roku referencyjnym. Aby opracować cele w zakresie redukcji emisji CO2 zgodnie z Porozumieniem paryskim, Action zdecydowało się zaangażować (w 2024 r.) w inicjatywę Science Based Targets (SBTi).

Action działa na 12 rynkach

Action jest najszybciej rozwijającym się dyskontem niespożywczym w Europie. Każdego tygodnia ponad 14 milionów klientów w 12 krajach odwiedza ponad 2500 sklepów Action, a 6,5 miliona konsumentów odwiedza stronę internetową. Action oferuje stale zmieniającą się gamę ponad 6000 produktów w 14 kategoriach w najniższych cenach, od artykułów codziennego użytku, takich jak środki czystości i artykuły higieny osobistej, po produkty, które inspirując do zmian i sprawiają, że życie staje się lepsze.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz