Dino: w roku 2023 ruszyło 250 nowych sklepów. W tym roku ma być jeszcze więcej otwarć

“Oczekujemy, że w 2024 r. otworzymy więcej sklepów niż w 2023 r., a całkowita liczby marketów Dino wzrośnie o niskich kilkanaście procent” – napisał w liście do akcjonariuszy Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska.

W ubiegłym roku uruchomionych zostało 250 nowych marketów Dino. Na koniec ubiegłego roku sieć Dino tworzyło 2.406 sklepów. co oznacza wzrost 12 proc. rdr. Łączna powierzchnia sali sprzedaży wynosiła 947.919 m kw.

W ubiegłym roku Dino zainwestowało w rozwój 1,2 mld zł.

Spółka podała w raporcie, że łączne nakłady inwestycyjne w tym roku wyniosą około 1,5-1,6 mld zł. Jak podano, środki zostaną przeznaczone na rozwój sieci sklepów, na zaplecze logistyczne oraz na rozbudowę zakładu mięsnego Agro-Rydzyna i budowę mniejszego zakładu rozbioru mięsa.

Dino publikuje wyniki

W całym 2023 roku Dino miało 25.666,3 mln zł przychodów (wzrost o 29,6 proc. rdr), 2.232,7 mln zł EBITDA (wzrost o 21,5 proc. rdr) i 1.405,3 mln zł zysku netto (wzrost o 24,1 proc. rdr).

Marża EBITDA za 2023 r. wyniosła 8,7 proc., podczas gdy w 2022 r. było to 9,3 proc.

Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w 2023 r. 17,2 proc. wobec 28,5 proc. rok wcześniej. W samym IV kwartale 2023 roku LFL wzrósł o 8,7 proc. rdr. wobec 16,3 proc. kwartał wcześniej.

Dino Polska liczy w 2024 roku na niski dwucyfrowy wzrost sprzedaży LFL. Chce, by marża EBITDA wróciła do długoterminowego trendu wzrostowego, ale będzie to wyzwaniem. Liczba marketów Dino ma wzrosnąć o niskich kilkanaście procent.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

“Uważnie wsłuchujemy się w potrzeby konsumentów tak, by w obliczu wzrostu dochodów rozporządzalnych pozwoliło to wygenerować niski dwucyfrowy wzrost sprzedaży like-for-like. Podejmujemy starania, aby nasza marża EBITDA wróciła do długoterminowego trendu wzrostowego. Będzie to jednak wyzwaniem, gdyż 2024 r. to kolejny rok wzrostu kosztów działalności i uatrakcyjniania oferty cenowej sklepów Dino dla konsumentów. Rosnąca skala działalności i dyscyplina kosztowa będą nas wspierać w dążeniu do tego celu i jednocześnie wzmacniać fundamenty naszej firmy, aby efektywnie realizować jej dalszy rozwój” – pisze Krauze.