Dołącz do uczestników
SCF 2025 Spring!

Właściciel Woolworth myśli o sprzedaży sieci sklepów

Według „Lebensmittel Zeitung” sieć Woolworth ma zostać wystawiona na sprzedaż. Stefan Heinig, który jest właścicielem firmy, zaczął szukać potencjalnych inwestorów.

Jak ustalili dziennikarze „Lebensmittel Zeitung” sieć Woolworth ma być sprzedana. Stefan Heinig, będący właścicielem sieci, zleciła firmie Rothschild & Co znalezienie potencjalnych nabywców.

Szacunkowa wartość tej transakcji może sięgnąć nawet 350 milionów euro. Według „Lebensmittel Zeitung” byłoby to siedmiokrotnością EBIDTA spółki, która w roku finansowym 2021/2022 wyniosła 51,7 mln euro.

Strategia rozwoju sieci Woolworth

– W 2024 roku planujemy otworzyć w Polsce około 40 nowych sklepów, w Niemczech ponad 100 sklepów, natomiast w Austrii około 30 nowych sklepów – zapowiadają przedstawiciele spółki.

Obecnie sklepy Woolworth w Polsce można spotkać m.in. w Krakowie, Poznaniu, Warszawie, Bełchatowie, Łodzi, Dzierżoniowie, Lubinie, Częstochowie, Głogowie, Gorzowie Wielkopolskim, Opolu.

– Nasz koncept sklepów detalicznych opiera się na różnych powierzchniach i różnych lokalizacjach. Wynajmujemy zatem powierzchnie handlowe od 800 do 1200 mkw. i możemy prowadzić sklepy w dużych miastach lub w mniejszych miejscowościach – informowała Diana Schönfeld, Corporate Communications Woolworth.

Woolworth to najszybciej rozwijająca się sieć domów towarowych w Niemczech. Choć współcześnie może kojarzyć się z naszymi zachodnimi sąsiadami, korzenie marki sięgają 1879 roku i Stanów Zjednoczonych Ameryki. To właśnie w Pensylwanii Frank Winfield Woolworth, właściciel sklepu z artykułami gospodarstwa domowego, wpadł na pomysł, aby opatrzony cenami towar wyłożyć na ladzie. Tym samym dokonał rewolucji, wprowadzając standard bez którego trudno sobie wyobrazić współczesny handel detaliczny.

Woolworth to sieć, która w swoim asortymencie ma różnorodne produkty codziennego użytku w przystępnych cenach. Od tekstyliów i odzieży dla całej rodziny, przez AGD i elektronikę użytkową, na produktach drogeryjnych i dekoracyjnych skończywszy. Wolumen produktowy wynosi w przypadku sieci średnio od 8 do 12 tys. artykułów na sklep, co czyni ją liderem pod względem szerokości oferty.

Wyróżnikiem marki są także starannie dobrane lokalizacje pod sklepy, znajdujące się w miejskich centrach handlowych lub specjalistycznych marketach. Cechuje je łatwa dostępność i komfortowe warunki dla klientów. Obiekty, które powstają lub powstaną w naszym kraju, będą miały powierzchnię sprzedaży od 500 do 2 tys. m².

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz