Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD] Joanna Dudzic, EPP: duże zmiany w King Cross Marcelin

Jedną z kluczowych dla nas zmian jest podpisanie umowy z Centrum Rozrywki Gravitacja – jedynej tak dużej kręgielni w województwie wielkopolskim – w rozmowie z SCF News | Retailnet.pl mówi Joanna Dudzic, Asset Manager, EPP

2023 rok w King Cross Marcelin – co zmieniło się w obiekcie w obszarze tenant mix?

Miniony rok możemy podsumować na plus. Nawiązaliśmy współprace z nowymi najemcami, którzy z pewnością wzbogacą ofertę i dodatkowo uatrakcyjnią nasze centrum w oczach mieszkańców Poznania i okolic.

Jedną z kluczowych dla nas zmian jest podpisanie umowy z Centrum Rozrywki Gravitacja – jedynej tak dużej kręgielni w województwie wielkopolskim. Gravitacja otworzyła się w King Cross Marcelin kilka dni temu, zajmując ponad 2 500 mkw. Klienci mają tam do dyspozycji m.in. 20 torów do kręgli, salę bilardową, bar, pokój do karaoke i liczne automaty zręcznościowe. Całość jest wspomagana najnowocześniejszymi technologiami, gwarantującymi świetną zabawę dla różnych pokoleń. W Gravitacji będą odbywać się liczne wydarzenia, jak np. pub quizy czy zawody w kręgle na skalę ogólnopolską. Można zorganizować tam również imprezy zamknięte, urodziny czy integracje firmowe. Całość uzupełnia oferta gastronomiczna – na miejscu dla klientów dostępna jest m.in. pizza i liczne przekąski. Otwarcie spotkało się z dużym zainteresowaniem mieszkańców Poznania i okolic.

R E K L A M A

Współpraca z Gravitacją ma dla nas dodatkowe znaczenie, gdyż dzięki tej umowie King Cross Marcelin zyskał funkcję rozrywkową, a klienci unikalne miejsce spotkań. Trzymamy kciuki za dalsze sukcesy naszego nowego najemcy. Będziemy kontynuować pracę nad rozszerzeniem oferty rozrywkowej w tym projekcie, gdyż widzimy w niej ogromny potencjał rozwojowy.

Jednak to nie koniec zmian. W minionym roku lokale w King Cross Marcelin otworzyli również KFC, Loox Galeria Optyki w nowej większej lokalizacji, Tchibo oraz wartościowe, lokalne marki, takie jak Go Herbs, oferujący suplementy diety, sklep mięsny Koneser Smaków i Świat Pierogów. Tym samym możemy się pochwalić niemal 100% poziomem komercjalizacji obiektu.

Czy jakieś inne zmiany w obszarze asset management zaszły w obiekcie w minionym roku?

Śmiało mogę powiedzieć, że rok 2023 był dla King Cross Marcelin czasem modernizacji. Wykonaliśmy wiele prac, zarówno wpływających na estetykę obiektu, ale też typowo technicznych, które mają przyczynić się do optymalizacji kosztów funkcjonowania centrum. Odświeżyliśmy pasaże i parking, wprowadzając nowe, bardziej stonowane kolory. Wymieniliśmy oświetlenie oraz przeprowadziliśmy kompleksowy remont 2 z 3 węzłów sanitarnych. Zadbaliśmy również o małą architekturę. Zwiększyliśmy liczbę miejsc siedzących dostępnych w częściach wspólnych centrum handlowego, tworząc atrakcyjne strefy odpoczynku oraz odnowiliśmy kanapy w strefie food court. Ponadto stworzyliśmy nowe miejsce zabaw dla dzieci, wyposażone w interaktywne i ekologiczne zabawki. Znajduje się ono w pobliżu stref odpoczynku i kawiarni Starbucks, tak by rodzice mogli komfortowo obserwować bawiące się dzieci. Zauważyliśmy, że zmiana lokalizacji wpłynęła na większe zainteresowanie tą przestrzenią.

Jak przebiega współpraca z najemcami centrum?

Dbamy o długofalowe relacje biznesowe w obrębie wszystkich obiektów, którymi zarządza EPP. W King Cross Marcelin podpisaliśmy nowe długoterminowe umowy z większością najemców, których kontrakty dobiegały końca. Przedłużając umowy, nasi partnerzy często decydują się też na remonty swoich sklepów, co stanowi potwierdzenie, że doceniają naszą trwałą, jakościową współpracę. Ponadto stawiamy na budowanie kompleksowej oferty, dzięki współpracy z różnorodnymi najemcami. Pracujemy zarówno z najbardziej rozpoznawalnymi sieciami handlowymi – Auchan, H&M, New Yorker, House, MOHITO, JYSK, Media Markt, Sinsay czy Rossmann, jak i z lokalnymi firmami, np. wspomnianymi wcześniej Światem Pierogów, Koneserem Smaków czy Go Herbs. Takie połączenie trafia w gusta odwiedzających King Cross Marcelin.

Do współpracy z naszymi najemcami wykorzystujemy też rozwiązania cyfrowe w postaci platformy EPP Connect. Jest to narzędzie łączące w sobie funkcje prostego w obsłudze medium do dwustronnej komunikacji oraz zaawansowanego systemu do raportowania i zarządzania obiektem.
W tym roku wprowadziliśmy również aplikację lojalnościową dla naszych klientów, w ramach której angażujemy najemców do wspólnych działań marketingowych. Poprzez aplikację promujemy zarówno centrum i usługi własne, jak i ofertę najemców.

Czym obiekt wyróżnia się na tle konkurencji oraz jak pozycjonuje się na mocno nasyconym powierzchnią handlową, konkurencyjnym poznańskim rynku?

To prawda, lokalny rynek jest nasycony, jednak King Cross Marcelin ma na nim mocną pozycję i lojalną bazę klientów. Ogromne znaczenie ma lokalizacja obiektu, który znajduje się w sąsiedztwie dużych, stale powiększających się osiedli mieszkaniowych, a także kompleksów biurowych. Dla mieszkańców czy użytkowników tych budynków King Cross Marcelin to pierwszy wybór jeśli chodzi o destynację zakupową. Nasz projekt znajduje się w zachodniej części Poznania, w którym to kierunku miasto dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach, w bezpośrednim sąsiedztwie naszego centrum, powierzchnia biurowa powiększyła się o ponad 80 tys. mkw., oddano ponad 500 nowych mieszkań, a w roku 2025 liczba ta wzrośnie do niemal 800. Dzięki temu catchment area stale się rozszerza, zwiększając konkurencyjność naszego obiektu. Warto dodać, że King Cross Marcelin ma także świetny dostęp komunikacyjny poprzez bliskość przystanków autobusowych i liczne ścieżki rowerowe. Nie bez znaczenia jest też wygodny, przestronny parking ze stojakami na rowery. To wszystko wpływa na komfort robienia codziennych zakupów.

Naszą przewagą jest również rozpoznawalny operator spożywczy, czyli hipermarket Auchan. Na 13 000 mkw. klienci znajdą rozbudowaną propozycję produktów spożywczych, sprzętów oraz akcesoriów do domu. Dodatkowo możemy pochwalić się szeroką ofertą modową i usługową, a od niedawna również jakościową ofertą rozrywkową.

Jakie działania centrum podejmuje w obszarze ESG?

W ostatnim roku stawialiśmy nacisk przede wszystkim na redukcję zużycia zasobów w obiekcie, w tym wody czy energii elektrycznej. Wpływa to znacząco na zmniejszenie emisyjności King Cross Marcelin zgodnie ze strategią ESG EPP. Jej kluczowym elementem jest zmniejszanie śladu węglowego nieruchomości, którymi EPP zarządza. W King Cross Marcelin wymieniliśmy oświetlenie w częściach wspólnych na energooszczędną technologię LED, jesteśmy w trakcie poprawy izolacji stropu, a w planach jest również instalacja paneli fotowoltaicznych do produkcji energii. Powyższe zmiany mają pomóc nam zrealizować cel, którym jest znaczące ograniczenie zapotrzebowania na energię elektryczną w częściach wspólnych King Cross Marcelin. Zainstalowaliśmy też w toaletach urządzenia zmniejszające zużycie wody. Dodatkowo obiekt może pochwalić się certyfikatem BREEAM In-Use na poziomie Very Good.

Jakie są plany na ten rok?

Z pewnością będziemy kontynuować proces modernizacji obiektu. Zależy nam na tym, by zmiany wprowadzać stopniowo, tak by nie utrudniać klientom wizyt. Mamy w tym już doświadczenie. Wszystkie dotychczasowe prace wykonywane były z ogromną dbałością o komfort odwiedzających i pracowników centrum, co spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem.

Wielu naszych najemców zgłasza także chęć powiększenia zajmowanych powierzchni, dlatego pracujemy nad tym, aby zaproponować im optymalne rozwiązania.

Stale też prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Rok rozpoczęliśmy od podpisania kilku nowych umów, które zaowocują otwarciem lokali takich marek jak Intimissimi, Intimissimi Uomo, Recman czy Wakacje.pl w drugiej połowie roku.