Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Castorama Polska: w ciągu 5 lat 75 nowych sklepów

Kingfisher planuje, że Castorama Polska będzie miała w ciągu kilku najbliższych lat okres dynamicznego wzrostu. Ambitnym celem jest 75 nowych sklepów w ciągu 5 lat.

Kingfisher, właściciel między innymi sieci Castorama, pokazał roczne wyniki sprzedaży. W roku obrotowym 2023/2024 była ona mniejsza o 3,1 proc, niż przed rokiem. Sprzedaż internetowa była na poziomie 17,4 proc.

Thierry Garnier, dyrektor generalny, komentując wyniki powiedział:

R E K L A M A

„Pomimo wszystkich wyzwań makroekonomicznych i konsumenckich w zeszłym roku nadal skupialiśmy się na naszych klientach i naszej długoterminowej strategii. Jestem niezmiernie dumny ze wszystkich naszych odziałów za ich wysiłek. W Wielkiej Brytanii i Irlandii firmy B&Q, TradePoint i Screwfix zapewniły stabilny wzrost sprzedaży i udziału w rynku – w szczególności bardzo duże zyski osiągnęliśy w firmie Screwfix. We Francji, gdzie na rynek wpływa niskie zaufanie konsumentów, dokonaliśmy znaczących dostosowań w zakresie kosztów i zaczęliśmy wdrażać inicjatywy dotyczące rynku e-commerce i klientów handlowych podobne do tych, które z powodzeniem wdrożono w Wielkiej Brytanii. Natomiast w Polsce, gdzie mieliśmy mocne dane porównawcze i trudną sytuację gospodarczą, trendy sprzedaży stopniowo się poprawiają, zgodnie z otoczeniem konsumenckim”

„Nadal w szybkim tempie realizujemy nasze strategiczne priorytety, z dużym przekonaniem o naszych możliwościach wzrostu. Sukces w Wielkiej Brytanii i na Półwyspie Iberyjskim znacznie przekracza nasze oczekiwania. Kontynuujemy międzynarodową ekspansję Screwfix, otwierając obecnie 22 sklepy we Francji, które mają obiecujące wyniki. Patrząc w przyszłość widzimy perspektywy wzrostu” – dodał Thierry Garnier.

Castorama Polska ma kluczowe znaczenie dla całej Grupy Kingfisher

W ubiegłym roku w wywiadzie dla SCF News | Retailnet.pl Nick Lakin, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Kingfisher, mówił:

Castorama Polska jest kluczowym ogniwem w grupie Kingfisher. Polski rynek bardzo dobrze się rozwija. Stale w niego inwestujemy, bo widzimy w nim ogromny potencjał.

Warto również wspomnieć, że Polska cieszy się w całej Europie doskonałą reputacją w dziedzinie produkcji – zwłaszcza jeśli chodzi o artykuły dla domu. Od wielu lat prowadzimy w Polsce intensywną działalność sourcingową, współpracując z polskimi firmami produkującymi meble domowe i ogrodowe, które sprzedajemy w Polsce i na innych rynkach. Wraz z rozwojem Kingfisher, rozwijają się również firmy naszych polskich partnerów.

Każdy rynek ma swoją specyfikę i swoją historię. Z każdego z nich chcemy czerpać to, co najlepsze i dzielić się dobrymi praktykami. Jesteśmy w grupie – to czyni nas silniejszymi, działamy razem – jesteśmy jedną wspólnotą.

Kingfisher, jako duża, brytyjska firma, notowana na giełdzie charakteryzuje się stabilnością w działaniach. Nowe inwestycje są podejmowane na podstawie konkretnych doświadczeń.”