2 kwietnia 2024 roku mija 45 lat, odkąd Lars Larsen otworzył pierwszy sklep JYSK w Danii. Pięć lat później otworzył także firmę w Niemczech, które od tego czasu stały się największym rynkiem dla JYSK.
Od otwarcia 2 kwietnia 1979 roku pierwszego sklepy przy ulicy Silkeborgvej w Aarhus w Danii, firma JYSK rozrosła się do ponad 3300 sklepów w 48 krajach. Dzisiaj zatrudnia ona 31 000 pracowników i osiąga obrót w wysokości 38,5 miliarda DKK w roku finansowym 2022/23.
„Nasze urodziny są co roku świętem naszego sukcesu i rozwoju i nie możemy się doczekać, aby świętować ten dzień z klientami, zarówno w Danii, jak i w innych krajach, w których mamy sklepy JYSK. Jesteśmy dumni i szczęśliwi, że klienci nadal wybierają nas jako preferowany sklep przy wyborze łóżka lub urządzaniu domu, dlatego też chcielibyśmy dać coś w zamian w postaci dodatkowych, świetnych ofert ” – mówi prezes i dyrektor generalny JYSK, Rami Jensen.
W Danii JYSK właśnie otworzył swój 113. sklep w sercu Kopenhagi, a sklepy nr 114 i 115 są gotowe na przyjęcie klientów jeszcze w tym roku.
W tym roku JYSK może obchodzić kolejne okrągłe urodziny. W Wielkanoc JYSK w Niemczech obchodził 40. rocznicę istnienia w kraju, w którym firma ma dziś prawie 1000 sklepów.
PARTNER PORTALU
„Ogromne gratulacje dla JYSK w Niemczech z okazji 40. rocznicy istnienia. Niemcy były pierwszym krajem, na który nasz założyciel Lars Larsen rozszerzył działalność poza Danią, a rozwój w Niemczech wyraźnie przekroczył wszelkie oczekiwania. Chciałbym podziękować naszym pracownikom i kierownictwu kraju za ich wspaniałą pracę i poświęcenie i nie mogę się doczekać świętowania kolejnych kamieni milowych dla JYSK w Niemczech” – mówi prezes i dyrektor generalny JYSK, Rami Jensen.
Według wizji Larsa Larsena JYSK powinien w dalszym ciągu przekraczać nowe granice i rozwijać działalność.
Międzynarodowa sieć artykułów wyposażenia wnętrz nadal rozwija się pełną parą, a po ubiegłorocznym otwarciu w Turcji kolejnym celem jest wejście w roku 2025 na rynek marokański.
Działalność JYSK w Polsce
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Polska wciąż pozostaje jednym z głównych rynków JYSK w skali globalnej. JYSK Polska zakończyła rok finansowy 2023, trwający od września 2022 do sierpnia 2023 z wynikiem 3,1 mld złotych w całkowitej sprzedaży, wliczając eksport. Konsekwentnie rozwijana jest wielokanałowość sprzedaży, efektem czego sprzedaż w kanale online wzrosła o 13% w porównaniu do roku poprzedniego
W ubiegłym roku finansowym otworzonych zostało 21 nowych sklepów, a dodatkowo 33 sklepy zostały zmodernizowane do konceptu 3.0. W centrum zainteresowania pozostają duże miasta, jak: Warszawa, Wrocław, Kielce, Rzeszów, Olsztyn, Lublin, Toruń, jak i mniejsze miejscowości. W ubiegłym roku finansowym otworzone zostały również dwa sklepy w formacie XL (z ekspozycją produktów dostępnych online): w Warszawie oraz w Kielcach.
JYSK Polska otrzymał również prestiżowe wyróżnienie od magazynu Forbes dla najlepszego pracodawcy w Polsce, zajmując drugie miejsce w branży handlu detalicznego.
JYSK w Polce nadal szeroko angażuje się w działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Kilkanaście tysięcy produktów, wycofanych ze sprzedaży z powodu drobnych wad jakościowych, znalazły się drugim obiegu i zostały przekazane do szpitali w Ukrainie, Polskiej Akcji Humanitarnej, czy Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi.