Wkrótce SCF 2024 Fall
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Rok 2023 zakończyliśmy solidnymi wzrostami frekwencji i obrotów – w wywiadzie dla SCF News | Retailnet.pl mówi Małgorzata Pastuszka, dyrektor outletu FACTORY Gliwice.
Startowaliśmy w 2019 roku jako zupełnie nowy brand na rynku – Silesia Outlet. Sam proces budowy
i przygotowań do otwarcia był konsekwentnie komunikowany, podgrzewając zainteresowanie projektem. Do tego mocna kampania otwarciowa przeprowadzona na finiszu prac budowlanych, sprawiły, że zainteresowanie klientów było ogromne. W pierwszym tygodniu funkcjonowania nasz outlet odwiedziło 100 tysięcy osób. Mimo, że NEINVER objął zarządzanie na krótko przed zaplanowanym otwarciem, zdążył z wszystkim na czas. Wszystko zostało dopięte na ostatni guzik, a otwarciem okazało się wielkim sukcesem. W międzyczasie zmienił się właściciel obiektu, a rok po otwarciu dołączyliśmy do rodziny FACTORY – największej i najlepiej rozpoznawalnej sieci centrów tego formatu w kraju.
Z perspektywy klientów, ale również najemców i pracowników salonów, z pewnością zwiększyło
to rozpoznawalność outletu, bo FACTORY jest silną marką, dobrze rozpoznawaną w całej Polsce. Z perspektywy zarządcy natomiast, to przede wszystkim możliwość korzystania z ogromnego doświadczenia, know-how i narzędzi, które posiada NEINVER, wypracowanych przez lata na wielu rynkach europejskich, a także niezwykle istotnego efektu synergii działań. W obszarze najmu niebagatelne znaczenie ma tutaj sieć budowanych od dawna relacji. To wyjątkowe miejsce udanych zakupów dla mieszkańców Śląska i turystów oraz miejsce pracy dla blisko 400 osób. Taki zawsze był nasz cel.
Od początku istnienia, projekt cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem klientów, co dodatkowo rozbudziło nasze aspiracje. Wkrótce po otwarciu jednak rozpętała się pandemia, niosąc za sobą wiele trudnych i długofalowych konsekwencji dla całego świata handlu. Udało nam się wyjść z niej obronną ręką – kontynuowaliśmy współpracę z naszymi partnerami, ustabilizowaliśmy wyniki i weszliśmy na ścieżkę wzrostu, wprowadzając nowych najemców i rozwijając ofertę obecnych. Portfolio marek, które posiadamy, nieustannie przyciąga na zakupy zarówno stałych jak i nowych klientów, którzy często nie mieli jeszcze okazji robić zakupów w outlecie.
Dodam, że od strony technicznej obiekt został zbudowany w bardzo wysokim standardzie, a na przestrzeni lat, zainwestowaliśmy w rozbudowę funkcji dodatkowych oraz unowocześnianie rozwiązań technicznych zgodnych z zasadami ESG, bo to dla NEINVER jeden z kluczowych elementów zarządzania. Wiele uwagi poświęcamy kwestii komfortu dokonywania zakupów jak i budowie doświadczeń okołozakupowych, a także relacjom z naszymi partnerami biznesowymi.
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Czynnikami charakterystycznymi dla naszych relacji jest partnerstwo i wsparcie. Ten model biznesowy NEINVER, bazujący na budowaniu współpracy, przynoszącej korzyści zarówno markom jak i operatorowi outletu, sprawdza się od lat we wszystkich krajach europejskich, w których jesteśmy obecni. Świadomi faktu, że pracujemy wraz najemcami na wspólny sukces, organizujemy cykliczne szkolenia dla zespołów sprzedażowych i kierowników salonów z profesjonalnej obsługi klienta, zarządzania czy stylizacji. Do sukcesów sprzedażowych staramy się motywować ich wewnętrznymi konkursami pod nazwą „Be Challenger”, w których najlepszych nagradzamy premiami pieniężnymi.
Coroczne badanie Mystery Shopper pozwala nam z kolei oceniać jakość obsługi klienta, a wynikami dzielimy się zarówno z lokalnymi zespołami jak i z centralami marek. W minionym roku zorganizowaliśmy również imprezą integracyjną dedykowaną pracownikom najemców FACTORY Gliwice. Ponadto każdego miesiąca spotykamy się z menadżerami sklepów, a na co dzień dostępny jest na miejscu 6-osobowy zespół NEINVER, wspierany przez menadżerów w Warszawie i centralę firmy w Madrycie w Hiszpanii.
Rok 2023 zakończyliśmy solidnymi wzrostami frekwencji i obrotów. W porównaniu do roku poprzedniego, odwiedziło nas o 7,5 procent klientów więcej, a obroty sklepów zwiększyły się aż o 14 procent. Do naszego portfolio dołączyły znane światowe marki – United Colors of Benetton z ubraniami i akcesoriami dla kobiet, mężczyzn i dzieci, skandynawska marka bieliźniarska Change Lingerie oraz kawiarnia So!Coffe. To był również pierwszy pełny rok, w którym odbyły się bardzo popularne akcje prosprzedażowe, takie jak Jungle Night, Super Czwartki czy 80’s Party, przekładające się pozytywnie na wyniki najemców i całego obiektu.
Największą grupę stanowią klienci w wieku od 16 do 45 lat. Zakupy robią zarówno w pojedynkę jak i całymi rodzinami, poszukując rzecz jasna lokalnych i światowych marek oraz okazji cenowych, a te znajdują u nas każdego dnia. Jesteśmy zlokalizowani u zbiegu dwóch autostrad A1 i A4. Przy zjeździe do naszego outletu nie ma już bramek autostradowych, co znacznie ułatwia dotarcie do obiektu i skraca jego czas. Jesteśmy zlokalizowani również bezpośrednio przy bardzo uczęszczanej drodze krajowej nr 78 na odcinku Rybnik-Gliwice. Tworzymy wspólną strefę zakupów z Auchan Gliwice i marketem budowlanym Leroy Merlin, mając w zasięgu oddziaływania około 6,5 mln klientów. To ogromny potencjał. Nasi klienci to mieszkańcy Śląska, coraz częściej również Czesi, a także turyści, przejeżdżający przez Śląsk.
Tak jak wspominałam, kwestia zrównoważonego rozwoju to dla NEINVER jeden z kluczowych elementów zarządzania. Dysponujemy w naszym outlecie nowoczesnym systemem wentylacji i systemami regulującymi zużycie wody oraz energii elektrycznej. Wprowadziliśmy też szereg innowacyjnych urządzeń i rozwiązań technicznych.
Posiadamy certyfikat Zero Waste, co stanowi potwierdzenie jak wiele uwagi poświęcamy odpowiedniemu gospodarowaniu odpadami. Jako pierwsze obiekty handlowe w Polsce, outlety FACTORY, również w Gliwicach, otrzymały certyfikat dostępności AIS, określający stopień przystosowania obiektu dla osób z niepełnosprawnościami.
Posiadamy też certyfikat Breeam in Use, określający zarządzanie na poziomie Excellent i sam obiekt na poziomie Very Good. Aktualnie pracujemy nad jego odnowieniem i podniesieniem tych ocen. W ostatnim roku zainwestowaliśmy także w nasadzenia i nowe tereny zielone, w tym łąkę kwietną.
Mamy własną pasiekę pszczół i punkt czerpania wody pitnej dla klientów. Obecnie budujemy wiaty rowerowe zasilane panelami fotowoltaicznymi. Do naszych działań angażujemy także najemców, by rozwiązania stosowane w skali całego obiektu, miały też odzwierciedlenie w każdym z salonów outletowych.
Dysponujemy pojemnym parkingiem, mieszczącym ponad 400 samochodów i punktami ładowania aut elektrycznych. Dla rodzin z dziećmi przygotowaliśmy poszerzone miejsca parkingowe, a wewnątrz centrum jest nowoczesny plac zabaw i profesjonalnie wyposażony pokój z miejscem do przewijania i karmienia najmłodszych. Starsze dzieci zapraszamy do Akademii FACTORY na zajęcia z robotyki. W ferie i wakacje organizujemy dla nich również dodatkowe atrakcje. W jednym z lokali zorganizowaliśmy Współdzielnik, czyli specjalny sklep, w którym każdy może nieodpłatnie zostawić ubrania, akcesoria czy artykuły dla domu, a samemu zaopatrzyć się w to, czego potrzebuje. Gdy tylko robi się ciepło, startujemy na zewnątrz ze Strefą Chilloutu. W pasażu handlowym, w otoczeniu żywej zieleni, klienci mogą skorzystać z kilku stref relaksu, umożliwiających też ładowanie urządzeń elektronicznych.
Życzmy nam wielu sukcesów i rozwoju we wszystkich obszarach – nowych, mocnych, międzynarodowych marek, niesłabnącego powodzenia wśród klientów, a także świetnych wyników frekwencji i sprzedaży, a także nowoczesnych rozwiązań technicznych i technologicznych. Chcemy kontynuować nasz rozwój, przynosząc jak najlepsze doświadczenia klientom i dynamiczny wzrost naszym partnerom – najemcom.