Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Apsys umacnia się na pozycji lidera innowacyjnego zarządzania nieruchomościami

W 2023 roku Apsys umacniał swoją pozycję w zarządzaniu nieruchomościami. Koncentrując się na zrównoważonym rozwoju firma wprowadzała kolejne innowacje i nowe marki, dbając równocześnie o efektywność biznesową.

Od blisko trzech dekad Apsys Polska pozostaje w czołówce branży zarządzania nieruchomościami handlowymi, oferując kompleksowe usługi, które obejmują bieżące i techniczne zarządzanie obiektami, optymalizację kosztów, komercjalizację, marketing oraz zarządzanie umowami najmu. Od początku swojej działalności firma angażuje się w przekształcanie miast na lepsze, wzbogacając życie mieszkańców, zgodnie ze swoim motto „Razem, inne miasto jest możliwe”. Strategia ta obejmuje współpracę z kluczowymi interesariuszami, w tym pracownikami, właścicielami, najemcami, klientami i podmiotami publicznymi, z którymi Apsys tworzy miasta przyjazne dla różnych grup społecznych oraz środowiska. Dotyczy to w równym stopniu zapewnienia najlepszych doświadczeń zakupowych, jak i wprowadzania zrównoważonych rozwiązań, ograniczania zużycia zasobów oraz zwiększania ich dostępności, a także działalności w oparciu o najwyższe standardy etyki biznesowej.

– Doświadczenie, kompetencje zespołu i skupienie się na potrzebach zarówno konsumentów, jak i właścicieli obiektów, wspierane przez innowacyjne metody zarządzania, są kluczem do ciągłego rozwoju. W Apsys celujemy w zapewnienie najwyższej jakości usług, wykorzystując autorskie programy i narzędzia, takie jak badania satysfakcji najemców i właścicieli obiektów, którymi zarządzamy, ocenę pracy podwykonawców, program „At your service” do standaryzacji obsługi klienta i rozwoju customer experience oraz zaawansowane narzędzia analityczne z użyciem Business Inteligency. Te ostatnie pozwalają nam na precyzyjne prognozowanie rentowności obiektów, strategiczne planowanie i optymalizację działań operacyjnych, capexowych oraz marketingowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie nie tylko efektywnie wykorzystać dostępne zasoby, ale również szybko adaptować się do zmieniających się trendów i generować dodatkową wartość dla naszych najemców, właścicieli zarządzanych centrów, klientów i lokalnych społeczności. Te działania wykraczają poza standardy i umacniają naszą pozycję na rynku zarządzania nieruchomościami komercyjnymi oraz pozwalają na rozwijanie naszego portfela – mówi Benoit Charles, CEO Apsys Polska.

Ekspansja i innowacje

Skoncentrowany na umacnianiu pozycji lidera innowacyjnego zarządzania nieruchomościami, Apsys Polska wyraźnie zaznaczył obecność na rynku, przyjmując w 2023 roku do swojego portfela jedną z najpopularniejszych destynacji zakupowych w Trójmieście, obiekt handlowo-rozrywkowy Riviera w Gdyni o powierzchni ponad 70 000 mkw. GLA.

W obszarze innowacji na wyróżnienie zasługuje projekt Manufaktura Dobrej Energii. Aktywności prowadzone na terenie kompleksu, mają za zadanie zachęcać łodzian do odpowiedzialnego podejścia do środowiska, dbania o swój dobrostan psychiczny i fizyczny oraz promować wysokiej jakości żywność, marki modowe mające w swoich kolekcjach linie z recyklingu czy producentów naturalnych kosmetyków. W ramach projektu na dachu łódzkiej galerii zamontowano 1218 modułów fotowoltaicznych, które pokrywają średnio 45%, a w najlepszych momentach nawet do 100% energii używanej w częściach wspólnych budynku. System wspiera zasilanie systemów klimatyzacyjnych i oświetleniowych, schodów, wind i chodników ruchomych, umożliwia także bezemisyjne ładowanie samochodów elektrycznych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, łączne zużycie energii elektrycznej w obiektach zarządzanych przez Apsys spadło w 2023 roku o 28,56% (w przeliczeniu na GLA) w stosunku do roku bazowego 2014 i 8,23% w porównaniu do roku 2022.

Z kolei Centrum Janki zainwestowało w projekty odzwierciedlające zrozumienie zmieniających się potrzeb różnych grup społecznych, takie jak multisensoryczna salka zabaw Jankowa Polana, edukacyjna strefa Machinarium czy Przestrzeń dla klimatu z roślinnymi ścianami i interaktywnymi instalacjami, promującymi zieloną energię. Strefa została wzbogacona o rowery ładowarki, kosz samosegregujący wykorzystujący sztuczną inteligencję do segregacji surowców oraz butelkomat. Spełniając oczekiwania klientów, otwarto także Przestrzeń dla Biznesu – strefę coworkingową, która umożliwia efektywną pracę zespołową i indywidualną. Jej dopełnieniem jest przestrzeń chillout, zaprojektowana tak, aby wspierać relaks i współpracę.

Oryginalna strefa wypoczynku i spotkań powstała także w CH Rondo w Bydgoszczy. O!pen Space to 130 mkw. starannie zaprojektowanej, designerskiej przestrzeni, zaaranżowanej z myślą o komforcie klientów i międzypokoleniowej integracji. Oba centra, Janki i Rondo, są własnością Cromwell Property Group Poland. Apsys jako zarządca Centrów Janki i Rondo oraz project manager tych inwestycji wspierał właściciela centrum w realizacji tych projektów w całym procesie – od fazy projektowania do realizacji i oddania nowych stref do użytku klientów.

Sukces mierzony w liczbach

Wraz z rozbudową oferty pozazakupowej, dział leasingu Apsys pogłębił relacje z kluczowymi partnerami handlowymi, odnawiając 126 i podpisując 106 nowych kontraktów. Portfolio najemców Apsys skupia znane marki z różnorodnych sektorów, w tym Primark, Patrizia Pepe HUB, Modivo, Olsen, United Colors of Benetton, Rituals, Burger King, Salad Story, Savicki, Bytom czy Weekend by Max Mara.

Wsparcie najemców stanowiło ważny aspekt strategii marketingowej Apsys. W 2023 roku w centrach odbyło się blisko 300 wydarzeń, zarówno tych promujących same obiekty, jak i akcji prosprzedażowych, a łączny budżet przeznaczony na wsparcie marketingowe i promocyjne przekroczył 12 milionów złotych. Równolegle, podobnie jak w ubiegłych latach Apsys realizował autorski program #Better2gether, który podnosi standardy współpracy z najemcami i właścicielami oraz służy poprawie komunikacji wewnętrznej, m.in. poprzez nowoczesną platformę Trackeo.

– Dzięki skoordynowanym działaniom wspieramy najemców oferując im zarówno narzędzia marketingowe, jak i strategiczne rozwiązania. Dodatkowo w ramach programu #Better2gether organizujemy m.in. regularne spotkania poświęcone funkcjonowaniu poszczególnych sklepów i salonów, a także specjalistyczne szkolenia z zakresu obsługi klienta, visual merchandisingu, wspierania klientów z niepełnosprawnościami i wrażliwych na bodźce sensoryczne, a także ekologii i zrównoważonego rozwoju. Stawiamy na zrozumienie i jakość obsługi, czemu służą m.in. nasze autorskie programy, takie jak „At Your Service” z katalogiem unikalnych, dedykowanych usług i udogodnień oraz wskaźnikami pozwalającymi zmierzyć i ocenić poziom dbałości o klienta i standard obsługi czy program „Spektrum Zrozumienia” – pierwsza inicjatywa w Polsce, która wprowadziła wieloaspektowy system udogodnień dla osób z widoczną i niewidoczną niepełnosprawnością – mówi Justyna Kur, wiceprezeska i dyrektorka zarządzania nieruchomościami w Apsys Polska.

Podstawą efektywnego zarządzania nieruchomościami i budowania solidnych relacji biznesowych w Apsys jest ścisła współpraca z partnerami, wspierana przez strategiczne wykorzystanie danych. Firma każdego roku zachęca do oceny działań zarządczych, prosząc o opinie na temat współpracy z zespołem zarządzającym, jak również o ocenę pracy dostawców usług, takich jak ochrona czy serwis techniczny. Te opinie są źródłem informacji zwrotnych, które umożliwiają lepsze zrozumienie oczekiwań, potrzeb i potencjalnych problemów.

– Uważamy, że skuteczne zarządzanie nieruchomościami to przede wszystkim budowanie silnych relacji z partnerami. Centra handlowe są przestrzenią, gdzie marki – zarówno globalne, jak i lokalne – rozwijają swój biznes. Dzięki regularnym badaniom oraz wyciąganym z nich wnioskom, możemy oferować usługi skrojone na miarę potrzeb naszych klientów, specyfiki danego obiektu oraz warunków rynkowych. Edycja z 2023 roku była rekordowa pod względem frekwencji, otrzymaliśmy także jeszcze wyższe oceny w kilku istotnych obszarach, takich jak komunikacja z najemcami czy aspekty związane z wizerunkiem centrów, realizacja celów zrównoważonego rozwoju, optymalizacja oraz dostosowywanie oferty do potrzeb konsumentów reprezentujących różne pokolenia i style życia. Wyniki badań pokazują, że w zmieniających się okolicznościach rynkowych ocena jakości naszej pracy pozostała wysoka – 4,5 na 5, a my wciąż jesteśmy godnym zaufania zarządcą – dodaje Justyna Kur.

O wysokiej efektywności takiego modelu zarządzania świadczy zarówno wysoka frekwencja osiągana przez centra w portfolio zarządczym Apsys Polska, która w 2023 roku przekroczyła 122 miliony wizyt, czyli wzrosła o 6% względem roku 2022, jak i wyniki finansowe, takie jak 99,5% wskaźnik ściągalności czynszu oraz 99,6% zabezpieczeń czynszowych.

Wisienka na torcie

Rok 2023 przyniósł firmie Apsys osiem nagród PRCH Awards, w tym za innowacyjne podejście kreujące trendy w branży nieruchomości dla Food Fyrtla. Ponadto koncept foodhallowy z Poznania otrzymał złoto za kampanię otwarcia, a Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii został uznany przez jury za „Dyrektora Roku Obiektu Handlowego”. Dodatkowo Apsys zdobył trzy srebrne nagrody za działania w mediach społecznościowych oraz akcje sprzedażowe i wizerunkowe, w tym za projekt „DOGBAR – merdająca miejscówka na porę karmienia!” w Galerii Katowickiej. Centrum Janki należące do Cromwell Property Group zostało wyróżnione nagrodą „Wydarzenie roku” za akcję Labirynt Wielkanocny, potwierdzając pozycję Apsys jako lidera w tworzeniu przestrzeni przyjaznych rodzinom.

Kierunek 2024

W 2024 roku Apsys kontynuuje rozwój swojej strategii zarządzania nieruchomościami, podnoszenia wartości aktywów i realizacji celów spójnych z potrzebami klientów, najemców i właścicieli nieruchomości. Kluczowym elementem jest dalsze umacnianie pozycji na rynku, dzięki efektywnemu zarządzaniu i utrzymaniu wysokich standardów świadczonych usług. Jednocześnie organizacja kontynuuje plany dywersyfikacji linii biznesowych i angażuje się w nowe projekty. W marcu 2024 ruszyła przedsprzedaż mieszkań w ramach projektu Ogrody Staromiejskie – pierwszego etapu inwestycji mieszkaniowej we Wrocławiu, realizowanej na terenie poprzemysłowej działki w samym sercu miasta. Harmonijnie wpleciona w tkankę miejską i prowadzona w duchu zrównoważonego rozwoju inwestycja jest zgodna z motto Apsys oraz ideą kreowania przestrzeni, które czynią życie piękniejszym. To samo założenie charakteryzuje zakończony projekt mieszkaniowy Solea Mieszkania przy Wyścigach w Warszawie, który zostanie oddany do użytku w maju br.

Grupa Apsys zainicjowała również proces rewitalizacji Hali Targowej w Gdańsku – projektu, który ma na celu nie tylko odnowienie historycznej hali, ale również stworzenie nowego miejsca spotkań opartego na miłości do kulinariów. Trzypoziomowy kompleks będzie odpowiadał na różne potrzeby przyszłych gości – od zakupu świeżych produktów spożywczych, przez ofertę kulinarną street food, aż do wysmakowanego dining experience. Autorem projektu wnętrza jest Boris Kudlička, znany scenograf, od lat związany z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie.

APSYS zarządza ponad 800 tys. mkw. GLA

APSYS jest jednym z wiodących operatorów branży nieruchomości komercyjnych w Polsce i we Francji. Spółka realizuje działania w segmencie nieruchomości handlowych, projektach mixed-use, inwestycjach mieszkaniowych oraz w obszarze zarządzania powierzchniami biurowymi. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości.

Apsys zawsze był firmą z wizją i ambicjami, by realizować unikalne projekty, tworzyć miejsca ikoniczne, znaczące, na stałe wpisujące się w tkankę miejską. Począwszy od 2022 r. w swojej działalności spółka kieruje się hasłem “Razem, inne miasto jest możliwe”. Apsys chce jeszcze mocniej i odpowiedzialniej wykorzystywać potencjał miast, wpływać na ich przemiany uwzględniając potrzeby środowiskowe, pobudzać rozwój społeczny i ekonomiczny, a ponadto wspólnie, w oparciu o dialog z interesariuszami, tworzyć komfortowe otoczenie dla ludzi. Celem strategicznym firmy jest zmiana miast na lepsze i tworzenie wyjątkowych miejsc, dzięki którym życie wszystkich staje się piękniejsze.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy wszystkie działania, niezależnie od wielkości i lokalizacji poszczególnych nieruchomości, są̨ dopasowane do potrzeb klienta. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu. APSYS Polska zarządza obecnie ponad 800 000 mkw. GLA w 15 obiektach handlowych zlokalizowanych w 12 największych miastach. Apsys prowadzi także inwestycje mieszkaniowe – Solea Mieszkania przy Wyścigach na warszawskim Mokotowie oraz Ogrody Staromiejskie. Apartamenty w centrum Wrocławia w stolicy Dolnego Śląska.