[BADANIE] Inquiry: najsilniejsze marki sieci handlowych w Polsce

Jak wynika z najnowszego badania agencji badawczej Inquiry Rossmann, Lidl i Biedronka to najsilniejsze marki detaliczne. Action osiągnął zaś najwyższy wzrost wyników w stosunku do roku ubiegłego.

Agencja badawcza Inquiry przeprowadziła badanie, które marki sieci detalicznych z różnych  które cieszą się szczególnie silnym wizerunkiem. Ranking TOP10 Retail Brands, oparty na danych YouGov BrandIndex. Wskaźnik ten jest miarą całkowitej kondycji marki obliczonej z następujących wskaźników: ogólnej opinii, jakości, wartości, satysfakcji, rekomendacji i reputacji.

Rossmann na czele najsilniejszych marek detalicznych

Miejsca na podium rankingu marek detalicznych, które cieszą się szczególnie silnym wizerunkiem wśród konsumentów w Polsce zajmują marki Rossmann, Lidl i Biedronka. Tuż poza podium, z różnicą zaledwie 0,6 p.p. do Biedronki znalazła się Ikea. Bardzo dobre wyniki odnotowały sieci Empik, Adidas, Castorama, Nike, Media Expert oraz CCC.

Action na czele marek z największymi wzrostami

PARTNER PORTALU

Kaufland

Na pierwszym miejscu wśród firm, które osiągnęły najwyższy wzrost wyników w stosunku do roku ubiegłego, znalazła się marka Action, która zanotowała wzrost wskaźnika YouGov BrandIndex o 4,4 p.p.. Kolejne dwie pozycje zajęły Dealz i Aldi, tuż poza podium uplasowało się Dino, a całe zestawienie zamyka Decathlon

„Trzeba zauważyć, że wśród wielu marek sieci detalicznych, monitorowanych przez Inquiry w badaniu YouGov BrandIndex, tylko nieliczne osiągnęły w 2023 r. zauważalny wzrost, jeśli chodzi o siłę marki i pozycję na rynku. Z tego powodu lista Top Improvers obejmuje jedynie 5 sieci”mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.

Allegro na czele najlepszych i najprężniej rozwijających się marek

Inquiry  na początku roku opublikował ranking YouGov Best Brands, przedstawiający najlepsze i najprężniej rozwijające się marki. W Polsce trzy pierwsze miejsca rankingu YouGov Best Brands zajmują marki Allegro, Rossmann i Lidl. Tuż poza podium, znalazł się E. Wedel. Bardzo dobre wyniki odnotowały marki Winiary, Blik, Lubella, Pudliszki, Milka oraz Biedronka.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Polska agencja badawcza

Inquiry jest polską agencją badań rynku. Od 2019 r. współpracuje z międzynarodową firmą YouGov, będąc jej wyłącznym przedstawicielem w Polsce.