Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Allegro, Lidl i Rossmann miały najwięcej pozytywnych opinii w roku 2023

Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, na temat których marek polscy konsumenci słyszeli najwięcej pozytywnych opinii w roku 2023.

W rankingu tym wzięto pod uwagę wskaźnik Buzz z badania YouGov BrandIndex. Wskaźnik ten odpowiada na pytanie „O których markach słyszałeś coś pozytywnego/negatywnego w ciągu ostatnich 2 tygodni?”. W zestawieniu prezentowany jest wskaźnik netto (różnica wskazań pozytywnych i negatywnych).

Lista YouGov Buzz Top 10 obejmuje marki, dla których wskaźnik ten jest najwyższy. W Polsce trzy pierwsze miejsca rankingu YouGov Buzz zajmują Allegro, Lidl i Rossmann. Tuż poza podium, z różnicą 0,5 p.p., uplasował się BLIK. Bardzo dobre wyniki odnotowały marki Biedronka, E. Wedel, McDonald’s, Pepco, Toyota i Winiary. To o nich słyszeliśmy najwięcej pozytywnych opinii w roku 2023.

W drugim rankingu TOP 10 Improvers znalazły się marki, które znacząco poprawiły swój wynik Buzz w porównaniu z poprzednim rokiem (2023 vs. 2022). Na podium znalazły się marki Revolut, Action oraz Leroy Merlin (w tym ostatnim przypadku jest to odbicie po znaczącym spadku w roku 2022). Czwarta pozycja przypadła firmie Dealz, zaś na kolejnych miejscach uplasowały się Decathlon, PayPo i Blik. Zestawienie zamykają marki Allegro Pay, Klarna, Vinted.

„Przypomnijmy tutaj, że pozytywne opinie o markach wielu przypadkach przełożyły się na wzrost wskaźników wizerunkowych, o czym pisaliśmy w styczniu (ranking YouGov Best Brands)
Na liście YouGov Buzz Top 10 znajdują się najsilniejsze marki w Polsce. Jak widać, pozytywny wizerunek marki przekłada się również na wysoki poziom pozytywnych opinii, jakie docierają do konsumentów różnymi kanałami. W ten sposób najlepsi gracze uzyskują dodatkowe wzmocnienie swoich działań marketingowych. – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.

Inquiry jest polską agencją badań rynku. Od 2019 r. Inquiry współpracuje z międzynarodową firmą YouGov, będąc jej wyłącznym przedstawicielem w Polsce.

YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce syndykatowe badanie kondycji marek, realizowane codziennie. Badanie jest realizowane przez firmę YouGov od 2019 r. i obejmuje kilkaset marek obecnych na polskim rynku w kilkunastu kategoriach. Roczna wielkość próby wynosi N=9000 osób dla każdej kategorii.