Sklepy sezonowe w miejscowościach turystycznych cieszą się coraz większą popularnością. W tym roku Żabka będzie miała ponad 140 placówek w takim formacie, czyli o blisko 20 proc. więcej niż w roku ubiegłym.
Pierwsze z nich zostały otwarte przed majówką, dzięki czemu klienci mogli z nich skorzystać podczas wypoczynku w trakcie długiego weekendu. Docelowo, większość będzie wkrótce otwarta. Sezonowe Żabki pojawią się w ponad 20 nowych lokalizacjach. Głównie w miejscowościach nadmorskich takich jak m.in.: Dziwnów, Hel, Karwia, Łeba, Rowy czy cieszących się dużym zainteresowaniem turystów terenach rekreacyjnych m.in.: w mieście Koronowo nad rzeką Brdą, w sąsiedztwie Zalewu Koronowskiego (woj. kujawsko-pomorskie) czy w Pucku nad Zatoką Pucką (woj. pomorskie).
Z roku na rok Żabka otwiera coraz więcej sklepów sezonowych po to, aby być jeszcze bliżej klientów i upraszczać im życie, a w konsekwencji uwalniać ich czas. Sieć ulepsza rozwiązania stosowane w sklepach, dostosowuje i rozbudowuje ofertę asortymentową, jak i usprawnia logistykę odpowiedzialną za dostawy towaru. Wszystko po to, by w trakcie wakacyjnych urlopów czy weekendowych wyjazdów klienci mogli w pełni cieszyć się wypoczynkiem. Bez względu na lokalizację, w sezonowych Żabkach można znaleźć dobrze znany asortyment, który jest sprawdzonym i bezpiecznym wyborem. Ogromnym powodzeniem cieszą się przekąski na ciepło z Żabka Café oraz z oferty #PROSTOzPIECA, dostępnej w wybranych sklepach. W sezonowych Żabkach klienci mogą także skorzystać z szeregu wygodnych usług.
– Prowadzę tradycyjny sklep Żabka, jednak postanowiłam rozszerzyć swoją działalność o punkt sezonowy. Szukałam nowych wyzwań, ponieważ lubię, jak dużo się dzieje. W szczycie sezonu Żabki w miejscach turystycznych są zdecydowanie częściej odwiedzane przez klientów. Przekłada się to na większe przychody, ale wymaga również większego zaangażowania. Trzeba m.in. stale monitorować zamówienia i sprawdzać warunki atmosferyczne, ponieważ im ładniejsza pogoda tym większy ruch w moich sklepach – mówi Joanna Górska, franczyzobiorczyni sklepów Żabka w miejscowościach Goleniów, Łukęcin i Modrzewie.
Ponad 140 sezonowych Żabek, najwięcej nad morzem
PARTNER PORTALU
W 2024 roku Żabka uruchomi blisko 30 kontenerowych sklepów sezonowych oraz 116 placówek stacjonarnych, również działających sezonowo. Tradycyjnie, najwięcej Żabek w tym formacie pojawi się w miejscowościach nad Bałtykiem – m.in. po 11 sklepów w Łebie i 9 sklepów w Mielnie. Placówki sezonowe działać będą także nad jeziorami czy w miejscowościach położonych nad zalewami.
Pierwsze modułowe sklepy sezonowe Żabki powstały w 2016 roku nad morzem – w Międzywodziu i Międzyzdrojach. Od początku są one bardzo dobrze postrzegane przez klientów i współpracujących z siecią franczyzobiorców, dlatego co roku Żabka rozwija ten koncept w kolejnych atrakcyjnych lokalizacjach letniskowo-turystycznych. Sklepy sezonowe sieci Żabka to zarówno placówki stacjonarne, jak i te zlokalizowane w specjalnie postawionych kontenerach.
Kolejni franczyzobiorcy prowadzą sezonowe sklepy
Sklepy sezonowe są także szansą na dodatkowy rozwój i przychód dla franczyzobiorców, którzy na co dzień prowadzą punkty w standardowych lokalizacjach.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Co więcej, spośród sklepów, które w poprzednich latach funkcjonowały jako sezonowe, obecnie 21 jest sklepami stałymi. Są wśród nich m.in. placówki w Charzykowach, Dziwnówku, Mielnie, Niechorzu czy Rewalu i Jastrzębiej Górze. Dzięki temu klienci mają przez cały rok dostęp do oferowanych przez Żabkę produktów i usług, a franczyzobiorcy mogą dalej rozwijać swój biznes.
Sieć Żabka zapewnia prowadzącym sklepy sezonowe franczyzobiorcom pawilon wraz z całym wyposażeniem i umożliwia prowadzenie takiego punktu zgodnie ze jej standardami. Franczyzobiorcy jako niezależni przedsiębiorcy, samodzielnie podejmują decyzje dotyczące zatrudnienia pracowników, w tym rekrutacji oraz ewentualnych benefitów.
Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem najszybciej rozwijającej się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jednym z najbardziej dynamicznych formatów na świecie, otwierając ponad 4000 nowych sklepów w latach 2016-21. Ponad 17 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 500 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Informacje o Grupie Żabka można znaleźć na: www.zabkagroup.com.