FORUM Gliwice ciągle na fali wznoszącej

Centrum Handlowe FORUM to tętniące życiem serce Gliwic, w którym tradycje wielkomiejskiego handlu przenikają się z innowacjami na miarę XXI w. Miejsce, które rozwija się w tempie zmieniającego się świata, przyciągając tłumy zadowolonych klientów i nowych partnerów biznesowych.

Ostatnie kilkanaście miesięcy w CH FORUM upłynęło pod znakiem zmian, które ugruntowały jego pozycję jako lidera wśród centrów handlowych w regionie. Pojawiło się kilku nowych, kluczowych najemców, inni postanowili przedłużyć umowy najmu lub zmodernizować swoje salony, wiążąc dalszą przyszłość z tym istotnym miejscem na handlowej mapie Gliwic.

Najemcy zostają…

W 2023 r. CH FORUM podpisało 18 przedłużeń umów najmu na łącznie prawie 2400 m². Wśród najważniejszych najemców znalazły się takie znane i cenione przez klientów marki, jak: Martes Sport, Wittchen, Calzedonia czy Big Star. Ponadto, salony wielu najemców zostały odnowione, prezentując swoje premierowe koncepty i dostosowując się w ten sposób do aktualnych trendów obowiązujących w nowoczesnej branży retail – warto wymienić tutaj Apart który w drugim kwartale 2023 r. otworzył również Mennicę, Pierre Cardin i Giacomo Conti, które w pierwszym kwartale br. zmieniły swoje oblicze, czy dwie najpopularniejsze perfumerie Douglas i Sephora, które również w tym roku zaskoczą klientów FORUM nowymi odsłonami. „To dowód zaufania do marki FORUM i naszej zdolności adaptacji do szybko zmieniającego się rynku. Wspólny sukces jest przede wszystkim efektem nowatorskiej i dynamicznej polityki najmu oraz ciągłego dążenia do spełnienia jeszcze bardziej spersonalizowanych oczekiwań klientów, których świadomość w kwestii podejmowania decyzji zakupowych ma arcyważne znaczenie” – mówi Patrycja Duczmal, Dyrektor Centrum Handlowego FORUM w Gliwicach.

Forum Gliwice
Forum Gliwice

PARTNER PORTALU

Kaufland

…i przychodzą

W ciągu ostatniego roku Centrum Handlowe FORUM powitało również 13 nowych najemców, którzy zajmą łączną powierzchnię prawie 1700 m². Jednym z takich kluczowych najemców jest IKEA, która otworzyła lokal na powierzchni ponad 350 m² – znalazło się w nim Studio Planowania i Zamówień IKEA, w ramach którego można dokonać mini zakupów ponad 100 regularnych produktów tak lubianej przez nas ikony skandynawskiego designu. Warto podkreślić, że to pierwszy taki koncept w Polsce i jeden z kilku w Europie!

Kluczowe otwarcia nastąpiły również w sektorze gastronomicznym. Pierwszy lokal w Gliwicach otworzyła międzynarodowa sieć kawiarni Starbucks, znana z serwowania wysokiej jakości kawy, napojów kawowych i herbacianych, przekąsek oraz słodkości. Do grona najemców FORUM dołączyli również: BIG BOBA – lokal serwujący wysokiej jakości Bubble Tea na bazie tapioki i innych autentycznych składników rodem z Tajwanu, czy samoobsługowa Kuchnia Smaku – oferującą różnorodne, przyrządzane na miejscu ze świeżych składników potrawy kuchni międzynarodowej, polskiej oraz śląskiej. Lokalizację i koncept po niespełna trzech miesiącach nieobecności zmieniła również uwielbiana przez klientów kawiarnio-lodziarnia Grycan – marka znana od pokoleń z produkcji lodów, w której ofercie znajdują się m.in. także soki owocowe i koktajle, gorące czekolady oraz kawy i herbaty, zaprezentowała swój premierowy design. „Jesteśmy dumni z naszej różnorodnej oferty. Dzięki nowym najemcom FORUM stale zyskuje na atrakcyjności, a my konsekwentnie podnosimy poprzeczkę w zakresie jakości i oryginalności tenant-mixu” – dodaje Małgorzata Słowik, Leasing Director z MVGM Property Management Poland, zarządcy Centrum.

Forum Gliwice
Forum Gliwice

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

FORUM nie zwalnia tempa

Najpopularniejsze gliwickie centrum handlowe nie zamierza spocząć na laurach. Wkrótce zostanie oddany do użytku prawie dwukrotnie większy salon firmy HalfPrice, oferującej produkty światowych marek (odzież, obuwie, elementy wyposażenia wnętrz, akcesoria sportowe i dla zwierząt oraz przekąski z różnych stron świata) w wyjątkowych cenach na każdą kieszeń! Marka ta na długie lata zagościła w FORUM, wynajmując dodatkową powierzchnię ponad 830 m². Niedługo do grona najemców dołączy również uwielbiana przez klientów na całym świecie holenderska marka Rituals, zajmująca się produkcją luksusowych kosmetyków, produktów do pielęgnacji ciała, zapachów do domu oraz akcesoriów relaksacyjnych, inspirowanych ideą mindfulness oraz tradycjami z różnych kultur, zwłaszcza azjatyckich, i zawierających często naturalne składniki pochodzenia roślinnego.

Forum Gliwice
Forum Gliwice

O doskonałej pozycji rynkowej FORUM świadczy również fakt, iż operator kinowy Cinema City związał się z Centrum na kolejne pięć lat. Branża kinowa odbudowała się po pandemii i wróciła na właściwe tory, o czym świadczy zainteresowanie dostępnymi w Cinema City najnowszymi światowymi premierami (chociażby drugiej części „Diuny”), na których seanse bilety są wyprzedawane z kilkudniowym wyprzedzeniem.

Jak podkreśla Małgorzata Słowik, Leasing Director z ramienia MVGM Property Management Poland: „Wprowadzona dwa lata temu przez MVGM nowa strategia leasingowa przynosi imponujące rezultaty, czyniąc FORUM niekwestionowanym liderem w konkurencyjnej i wymagającej branży w regionie”. Znajduje to również odzwierciedlenie w obrotach (16% wzrostu w 2023 r., w stosunku do roku poprzedniego) oraz footfallu (wzrost na poziomie 8% w porównaniu z rokiem 2022). „Z entuzjazmem patrzymy w przyszłość, planując kolejne otwarcia i ambitne zmiany. FORUM jest symbolem dynamicznego rozwoju i różnorodności w sercu Gliwic. Dążymy do tego, by oferować jeszcze lepsze doświadczenia zakupowe i wyższy komfort dla naszych gości” – podsumowuje Patrycja Duczmal, dyrektor gliwickiego centrum handlowego.