Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Wittchen otworzył pierwszy salon w Niemczech

Grupa Wittchen uruchomiła swój pierwszy salon w Niemczech. Wittchen zamierza w tym roku otworzyć także własne sklepy stacjonarne w Austrii oraz kolejne salony w Rumunii.

Nowy sklep Wittchen w Niemczech znajduje się w Oberhausen (Nadrenia-Północna Westfalia) w centrum handlowym Westfield Centro.

„Przywiązujemy dużą wagę do rozwoju sprzedaży w krajach niemieckojęzycznych. To duże i zamożne rynki, a ich potencjał zbadaliśmy już poprzez sprzedaż online. Niemcy są obecnie naszym największym rynkiem zagranicznym, pomimo że dotychczas nie działał tam ani jeden salon Wittchen” – mówi Jędrzej Wittchen, prezes zarządu spółki.

Strategia wchodzenia na rynki zagraniczne

Otwarcie salonu stacjonarnego w Niemczech jest efektem realizacji 3-etapowej strategii wchodzenia na rynki zagraniczne.

„W ubiegłym roku Grupa Wittchen otworzyła sklepy stacjonarne w Rumunii oraz Słowacji, zaś na początku tego roku uruchomiła własny sklep online w Austrii i niebawem uruchomi tam także sklepy stacjonarne” – czytamy w komunikacie Grupy Wittchen.

Obecnie oprócz Polski, gdzie działa ponad 90 sklepów stacjonarnych z logo Wittchen oraz Wittchen Travel, Grupa ma także własne salony w Czechach (7 placówek), na Węgrzech (3 sklepy), w Słowacji i Rumunii (po 1 sklepie) oraz w Ukrainie (10 placówek franczyzowych).

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

„Obecnie do listy krajów, gdzie działają salony stacjonarne Wittchen, dołączają Niemcy, zaś wkrótce będzie to również Austria. Przybędzie też placówek w Rumunii, gdzie grupa zamierza uruchomić kolejne salony w Bukareszcie” – napisano w komunikacie Wittchen.

W 2023 roku sprzedaż zagraniczna stanowiła około 22 proc. łącznych przychodów grupy Wittchen, które wyniosły ponad 467 mln zł.

Marka Wittchen ma ponad 30 lat

Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.