Grupa Wittchen uruchomiła swój pierwszy salon w Niemczech. Wittchen zamierza w tym roku otworzyć także własne sklepy stacjonarne w Austrii oraz kolejne salony w Rumunii.
Nowy sklep Wittchen w Niemczech znajduje się w Oberhausen (Nadrenia-Północna Westfalia) w centrum handlowym Westfield Centro.
„Przywiązujemy dużą wagę do rozwoju sprzedaży w krajach niemieckojęzycznych. To duże i zamożne rynki, a ich potencjał zbadaliśmy już poprzez sprzedaż online. Niemcy są obecnie naszym największym rynkiem zagranicznym, pomimo że dotychczas nie działał tam ani jeden salon Wittchen” – mówi Jędrzej Wittchen, prezes zarządu spółki.
Strategia wchodzenia na rynki zagraniczne
Otwarcie salonu stacjonarnego w Niemczech jest efektem realizacji 3-etapowej strategii wchodzenia na rynki zagraniczne.
PARTNER PORTALU
„W ubiegłym roku Grupa Wittchen otworzyła sklepy stacjonarne w Rumunii oraz Słowacji, zaś na początku tego roku uruchomiła własny sklep online w Austrii i niebawem uruchomi tam także sklepy stacjonarne” – czytamy w komunikacie Grupy Wittchen.
Obecnie oprócz Polski, gdzie działa ponad 90 sklepów stacjonarnych z logo Wittchen oraz Wittchen Travel, Grupa ma także własne salony w Czechach (7 placówek), na Węgrzech (3 sklepy), w Słowacji i Rumunii (po 1 sklepie) oraz w Ukrainie (10 placówek franczyzowych).
„Obecnie do listy krajów, gdzie działają salony stacjonarne Wittchen, dołączają Niemcy, zaś wkrótce będzie to również Austria. Przybędzie też placówek w Rumunii, gdzie grupa zamierza uruchomić kolejne salony w Bukareszcie” – napisano w komunikacie Wittchen.
W 2023 roku sprzedaż zagraniczna stanowiła około 22 proc. łącznych przychodów grupy Wittchen, które wyniosły ponad 467 mln zł.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Marka Wittchen ma ponad 30 lat
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.