Postępuje komercjalizacja Designer Outlet Kraków

W Krakowie przy ulicy Nowohuckiej powstaje Designer Outlet Kraków. Trwa proces komercjalizacji obiektu. Jego otwarcie planowane jest na wiosnę 2025 roku.

W Designer Outlet Kraków na powierzchni 20 000 m2 GLA będzie dostępnych ponad 120 marek oferujących produkty w stale obniżonych o 30–70% cenach. Centrum outletowe budowane jest przez KG Group, za zarządzanie nim i proces najmu odpowiada ROS Retail Outlet Shopping.

Na rozległym terenie jednej z ostatnich wielkopowierzchniowych działek handlowych w Krakowie powstaje centrum handlowe typu outlet – Designer Outlet Kraków. Budowa centrum jest na zaawansowanym etapie, w marcu tego roku budynek osiągnął etap stanu surowego otwartego.
Centrum outletowe o powierzchni 20 000 m2 GLA (100 sklepów) zlokalizowane będzie przy ulicy Nowohuckiej, w dzielnicy Czyżyny, w obszarze od dawna kojarzonym w Krakowie z handlem. W okolicy znajdują się już między innymi markety spożywcze, kilka tradycyjnych centrów handlowych i Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków.

W sąsiedztwie parku handlowego

W tej lokalizacji na obszarze 12 hektarów funkcjonuje już park handlowy z 2 tysiącami miejsc parkingowych, wybudowany przez KG Group. Mieszczą się w nim sklepy z ofertą spożywczą, wyposażenia wnętrz, sportową i punkty usługowe. Tuż obok obiektu znajduje się MCTK EXPO Kraków, którego goście – ze względu na bliskość obydwu obiektów – będą również odwiedzali centrum outletowe. Deweloper zadbał o przygotowanie dwóch wjazdów od ul. Nowohuckiej, z możliwością skorzystania z miejsc na terenie obszernego parkingu naziemnego i podziemnego. Na terenie parku handlowego, w którym znajduje się Designer Outlet Kraków, zaplanowano miejski przystanek autobusowy.

PARTNER PORTALU

Fact White Cat
Designer Outlet Kraków
Designer Outlet Kraków

Designer Outlet Kraków jest koncepcyjnie i architektonicznie zaprojektowany w taki sposób, by odpowiadał na współczesne potrzeby mieszkańców regionu i turystów odwiedzających miasto. Prace nad funkcjonalnością i wyglądem centrum prowadzone są na podstawie analizy współczesnych trendów. Jego położenie na terenie rozległego parku handlowego wraz z dostępem do jego pełnej infrastruktury i oferta wynajmu powierzchni w centrum zostały starannie opracowane w taki sposób, by możliwie najlepiej wpisać się w oczekiwania jego przyszłych klientów. Wnętrza zostaną nasycone naturalnym światłem dziennym, dostępnym dzięki zastosowaniu świetlików dachowych.Zaplanowano szerokie korytarze ze strefami relaksu.

„Rozwijamy koncepcję Designer Outlet Kraków od podstaw, według najnowszych standardów, na bazie rozwiązań dopasowanych do rynku, a nie na odwrót. Chcemy wykorzystać potencjał oferty oraz uwolnić proces dokonywania zakupów od ograniczeń. Widzimy, jak ważne znaczenie w procesie najmu ma sama lokalizacja centrum outletowego. Mamy świadomość, że pozwala ona dobrze spenetrować lokalny rynek. Dodatkowym atutem lokalizacji jest usytuowanie centrum w obszarze z parkami handlowymi, co dla wielu klientów będzie stanowić wielki atut, ponieważ umożliwi realizację komplementarnych zakupów” – mówi Krzysztof Gaczorek, prezes zarządu KG Group.

Krzysztof Gaczorek - KG Group
Krzysztof Gaczorek – KG Group

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Dobra komunikacja i szeroki zasięg

W okolicy centrum Designer Outlet Kraków istnieje wiele osiedli mieszkaniowych stanowiących dobrą obietnicę stałej, lojalnej grupy klientów. Położenie centrum w tej części Krakowa pozwala dogodnie skomunikować obiekt z pozostałymi częściami miasta. W promieniu 30 minut drogi od obiektu rezyduje ok. 870 tysięcy osób. Bardzo dobre połączenie z autostradą A4 i drogą ekspresową S7 sprawia, że zakupy będą mogły tu robić także osoby spoza aglomeracji krakowskiej. 90-minutową strefę oddziaływania Designer Outlet Kraków zamieszkuje 4,86 miliona osób. Na sukces zakupowy centrum outletowego złoży się również 144,4 tysięcy krakowskich studentów**. Reprezentują oni pokolenie Z, które zajmuje szczególne miejsce w europejskiej strategii komunikacyjnej marki Designer Outlet. Osoby z pokolenia Z stanowią liczną grupę klientów w centrach funkcjonujących pod tym szyldem, widząc korzyść w wyborze znanych i lubianych marek w niższych cenach. Dostępność europejskich marek premium z pewnością przyciągnie także rzesze turystów licznie przybywających do Krakowa co roku. Kraków jest najczęściej odwiedzanym polskim miastem, w roku 2023 przyjechało tu ponad 20 milionów turystów. Designer Outlet Kraków będzie jedynym centrum typu outlet funkcjonującym w obszarze miejskim Krakowa.

Sprawdzona formuła

„Artykuły znanych marek modowych w cenach stale obniżonych o 30–70% to magnes, który działa w centrach outletowych w całej Europie. Obiekty tego typu cieszą się dzięki niemu niezmienną popularnością. To sprawdzona formuła, na którą istnieje rosnący popyt. Klienci centrów outletowych planują zakupy inaczej niż w przypadku tradycyjnych galerii handlowych. Nie odwiedzają ich spontanicznie. Najczęściej są to zaplanowane, przemyślane zakupy nastawione na osiągnięcie konkretnego celu, dlatego konwersja w tego typu obiektach jest wyższa, a czas przebywania obiekcie dłuższy.” – mówi Thomas Reichenauer, Współzałożyciel i dyrektor zarządzający ROS Retail Outlet Shopping.

Reichenauer Thomas ROS Retail Outlet Shopping
Thomas Reichenauer, ROS Retail Outlet Shopping

W ramach prowadzonej strategii ROS Retail Outlet Shopping stara się zaskoczyć klientów nieoczekiwanym poziomem obsługi i dodatkowymi udogodnieniami, wychodząc poza standardy rynkowe. Według przeprowadzonych analiz – pomimo dużej gęstości zaludnienia i dużego ruchu w okolicy – w tym miejscu brakuje oferty gastronomicznej. Popyt stał się punktem wyjścia do zaplanowania w centrum outletowym również strefy gastronomicznej. Przewidziano w nim około 10 restauracji i kawiarni, co powinno dodatkowo przyciągnąć nie tylko lokalnych klientów, ale także tych, którzy będą zamierzali przeznaczyć więcej czasu na zakupy w obiekcie.

KG Group

KG Group to holding spółek o ugruntowanej pozycji na rynku nieruchomości komercyjnych, mieszkaniowych i biurowych. Grupa jest obecnie właścicielem 11 parków handlowych Atut o powierzchni ponad 70 tysięcy m2. Obiekty krakowskiego inwestora funkcjonują m.in. w Krakowie, Pruszkowie i Bełchatowie, a kilka kolejnych obiektów w Małopolsce i na Mazowszu znajduje się w fazie budowy. KG Group z dużym powodzeniem działa również na rynku nieruchomości mieszkaniowych. Do tej pory spółka zrealizowała kilkanaście tego typu inwestycji m.in. w Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu

ROS Retail Outlet Shopping

ROS Retail Outlet Shopping z siedzibą w Wiedniu to niezależna firma zajmująca się doradztwem w zakresie nieruchomości handlowych i zarządzaniem centrami handlowymi, specjalizująca się w Designer Outlets i innowacyjnych koncepcjach zakupowych w całej Europie. Założyciele

Thomas Reichenauer i Gerhard Graf to zaangażowani profesjonaliści z wieloletnim doświadczeniem i wiedzą o europejskim rynku outletowym, a także uznane autorytety w branży. Założona w 2011 roku i tym samym jedna z najkrócej istniejących firm w tej branży, ROS ugruntowała już swoją pozycję wśród dziesięciu największych operatorów outletów w Europie. Zakres działalności ROS Retail Outlet Shopping obejmuje wszystkie etapy projektu, od znalezienia odpowiedniej lokalizacji, przez jej zagospodarowanie, po wszystkie aspekty zarządzania operacyjnego. Zrównoważony rozwój centrum wspierany jest przez silne zarządzanie partnerami marki, wysokie standardy sprzedaży detalicznej i obsługi klienta, a także innowacyjne podejście marketingowe zapewniane przez profesjonalną kadrę zarządzającą wyższego szczebla. Portfolio ROS Retail Outlet Shopping w całej Europie obejmuje Designer Outlet Soltau, City Outlet Geislingen, Designer Outlet Warszawa, Designer Outlet Gdańsk, Designer Outlet Sosnowiec, Premier Outlet Budapest, Designer Outlet Algarve, Designer Outlet Croatia, La Torre Outlet Zaragoza, M3 Outlet Polgár, Designer Outlet Luxembourg nową inwestycję Designer Outlet Kraków.