Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Esotiq & Henderson stawia na rozwój sprzedaży online

„W tym momencie skupiamy uwagę na kanałach onlinowych, nie zapominając jednak o sklepach stacjonarnych” – mówi Sylwia Nieckarz-Kośla, członek zarządu Esotiq & Henderson.

Jak podali przedstawiciele Esotiq & Henderson, głównym celem spółki na najbliższe lata są działania optymalizacyjne i poprawianie rentowności, a także utrzymanie marży.

„Naszym głównym celem biznesowym jest utrzymanie marży i ciągłe poprawianie rentowności. Wspiera nas w tym obecny kurs dolara. Przeprowadzamy też działania promocyjne, które zwiększają naszą sprzedaż we wszystkich kanałach dystrybucji” – mówi Diana Okular, członek zarządu Esotiq & Henderson.

Rozwój międzynarodowy

Esotiq & Henderson planuje dalszą ekspansję międzynarodową na rynki Czech, Rumunii, Słowacji, Bułgarii i Chorwacji.

„Dzisiaj, podobnie jak w roku 2023, nadal jesteśmy w procesie pozyskiwania nowych lokalizacji, które planujemy uruchamiać. Oczekiwania nasze, jako spółki, są takie, że te nowe lokalizacje zapewnią wysoką rentowność realizowanej sprzedaży” – mówi Sylwia Nieckarz-Kośla.

„Kluczowe rynki określone dla nas do dalszej ekspansji, która będzie prowadzona przez rozwój dystrybucji z partnerami lokalnymi to: Czechy, Rumunia, Słowacja, Bułgaria oraz Chorwacja. Kluczowe rynki dla ekspansji poprzez platformy marketplace oraz handel online to Niemcy oraz pozostałe kraje Europy Zachodniej” – dodaje.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Na platformach marketplace i kanale online Esotiq&Henderson koncentrować chce się przede wszystkim w Niemczech, a także w innych krajach Europy Zachodniej.

„Doświadczenie, które zebraliśmy na rynku niemieckim umożliwiło nam stworzenie planu rozwoju, który będziemy realizować w kolejnych okresach. Nasz plan zakłada koncentrację na kanale online, zarówno przez własny sklep oline, jak i platformy zakupowe. Zamierzamy zwiększyć sprzedaż w obrębie platform zakupowych, na których już jesteśmy obecni, jak również wejść we współpracę z nowymi platformami. Jeśli chodzi o kanał tradycyjny, będziemy rozwijać sprzedaż z partnerami lokalnymi, którzy będą naszym ramieniem dystrybucyjnym do sieci multibrandowych” – mówi Nieckarz-Kośla.

Wzrost sprzedaży

Grupa Esotiq & Henderson zanotowała w 2023 roku 275,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, o 13,9 proc. więcej rdr, przy marży brutto na sprzedaży na poziomie 64,6 proc.

Zysk brutto ze sprzedaży zwiększył się rdr o 17,4 proc. i wyniósł ok. 178 mln zł, a zysk operacyjny był wyższy rdr o 23,2 proc. i osiągnął 16 mln zł. Sprzedaż w internecie rdr wzrosła o 36 proc. do 52,6 mln zł. Nieznacznie niższe w grupie w porównaniu do ubiegłego roku były: zysk brutto 9,16 mln zł (-8,3 proc. rdr) oraz zysk netto 7,38 mln zł (-8,6 proc. rdr).

W 2023 r. sieć sprzedaży zmniejszyła się o 8 salonów. Sieć stacjonarnych salonów na koniec ub.r. liczyła 288 placówek, w tym 219 sklepów partnerskich oraz 69 salonów własnych. W Polsce funkcjonowało 266 salonów, a za granicą 22 – w Serbii, Łotwie, Macedonii, Mołdawii, Niemczech, Słowacji i Ukrainie. Całkowita powierzchnia sprzedażowa Esotiq w stosunku do 2022 roku zmniejszyła się o 2,6 proc. i wynosiła 17.775 m kw.