InPost umacnia swoją obecność w Wielkiej Brytanii

Grupa InPost ma już 7 000 urządzeń Paczkomat w Wielkiej Brytanii oraz ponad 1600 punktów odbioru i nadania (PUDO). InPost jest wystawcą targów SCF 2024 Fall, które odbędą się w Warszawie w dniach 25-26 września tego roku.

Tak rozbudowana sieć sprawia, że większość mieszkańców Londynu, Birmingham i Manchesteru ma średnio tylko siedem minut spacerem do najbliższej maszyny InPost. Łącznie InPost ma 37 703 Paczkomatów w całej Europie.

„Rynek brytyjski jest dla Grupy InPost bardzo ważny, a przy tym ma ogromny potencjał. Chcemy być najmocniejszym graczem dostaw out-of-home w tym kraju. Cały czas rośniemy szybciej niż rynek i notujemy znaczące wzrosty wolumenów, a także zwiększamy rentowność w miarę rosnącej skali operacji. Wyniki za I kwartał 2024 r. potwierdziły, że obrana strategia jest realizowana z sukcesem. W dalszym ciągu koncentrujemy się na rozbudowie sieci urządzeń Paczkomat. Na każdym rynku, na którym jesteśmy obecni, inwestujemy w najbardziej popularny sport. W Zjednoczonym Królestwie jest to piłka nożna, a współpraca z kultowym klubem piłkarskim Newcastle United to dla nas doskonała okazją do budowania silniejszych relacji z naszymi klientami” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.

„Paczkomat nr 7 000 to dla nas ważny kamień milowy, zwłaszcza, że od marca ubiegłego roku udało nam się zwiększyć liczbę lokalizacji aż o 40%. Rynek dostaw OOH (out-of-home) ma ogromny potencjał na Wyspach, a naszą ambicją jest budowanie pozycji lidera w tym segmencie” – dodał Neil Kuschel, prezes zarządu InPost w Wielkiej Brytanii.

8 460 punktów OOH w UK

PARTNER PORTALU

Fact White Cat

W I kwartale 2024 r. wolumen obsłużonych przesyłek w Wielkiej Brytanii wzrósł o 147%, czyli ponad dwukrotnie r/r, przychody wzrosły jeszcze mocniej – aż o 194,1% r/r. W I kwartale 2024 r. InPost zwiększył swoją sieć w UK do ponad 8 460 punktów OOH, czyli o 59% r/r, co dodatkowo umacnia pozycję InPost w Wielkiej Brytanii.

Ponadto, InPost zawarł w Wielkiej Brytanii wieloletnie partnerstwo z czołowym klubem piłkarskim Premier League Newcastle United, jednocześnie stając się jego oficjalnym globalnym partnerem w zakresie dostaw.

Coraz więcej paczkomatów w Polsce i Europie

Grupa InPost na koniec I kwartału 2024 roku dysponowała ponad 69 000 punktów out-of-home, w tym ponad 37 tysiącami nowoczesnych urządzeń Paczkomat i blisko 32 tysiącami punktów PUDO w 9 krajach, które umożliwiają wygodne wysyłanie i odbieranie przesyłek 24/7. W Polsce sieć obejmuje 22 654 maszyn Paczkomat i 3 596 punktów PUDO. Mondial Relay posiada we Francji 5 140 urządzeń Paczkomat i 10 763 punktów odbioru i nadań, a w krajach Beneluksu odpowiednio 140 maszyn Paczkomat i 1 892 punkty PUDO. Na Półwyspie Iberyjskim działa już 930 urządzeń Paczkomat i 8 918 punktów PUDO.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Platforma dostaw dla e-commerce

InPost (AEX: INPST) to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć pełną neutralność klimatyczną.