ESG: ROS Retail Outlet Shopping zebrał 2,5 tony niepotrzebnych ubrań

Centra Designer Outlet cyklicznie organizują działania z zakresu ochrony środowiska. Jednym z nich jest wiosenne wydarzenie „Sadzonka za ubranie”, podczas którego zebrano łącznie 2,5 tony niepotrzebnych ubrań. Klienci za przyniesienie 2 kg niepotrzebnych ubrań otrzymali sadzonkę na balkon czy do ogrodu.

Akcja „Sadzonka za ubranie” to organizowany we wszystkich trzech polskich centrach Designer Outlet wraz z wydawnictwem Polska Press ekologiczny projekt, który ma na celu zminimalizowanie odpadów tekstylnych wyrzucanych co roku z naszych szaf. Zamiast trafiać na wysypisko i zalegać tam latami, za pośrednictwem Fundacji Eco Textil, z którą współpracują centra, zamienią się w przydatne produkty, np. izolacje budynkowe, czyściwo czy paliwa alternatywne. Także wszystkie ubrania zebrane podczas kwietniowej akcji zostaną ponownie wykorzystane. Za oddanie 2 kg niepotrzebnych ubrań klienci poza wkładem na rzecz ochrony środowiska otrzymywali sadzonkę na balkon czy do ogrodu.

Poza aspektem ekologicznym akcja ta ma tez wymiar charytatywny. Za wszystkie zebrane ubrania Fundacja zakupi i przekaże sprzęt rehabilitacyjny w postaci wózków inwalidzkich i balkoników kroczących dla ośrodków pomocowych w pobliżu każdego z obiektów. W Sosnowcu jest to Hospicjum Świętego Tomasza, w Gdańsku Dzienny Dom Pomocy, a w Piasecznie Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.

„Centra Designer Outlet konsekwentnie podejmują działania na rzecz zrównoważonego rozwoju,
w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Związaliśmy się z Fundacją Eco Textil, z którą już kolejny rok prowadzimy zbiórki niepotrzebnej odzieży. Tegoroczna akcja dalece przerosła nasze oczekiwania, klienci oddali łącznie ponad 2,5 tony tekstyliów i dzięki temu wspólnie z Fundacją mogliśmy wspomóc sąsiadujące z nami placówki opiekuńcze. Przekazane w ramach akcji wózki inwalidzkie, czy balkoniki zapewnią lepszą mobilność osobom z niepełnosprawnościami psychomotorycznymi” – mówi Agnieszka Kuś, Senior Marketing Manager, ROS Retail Outlet Shopping.

Ten dodatkowy charytatywny aspekt, jakim jest wsparcie podopiecznych wybranej, lokalnej placówki, jest bardzo ważny dla centrów Designer Outlet.

PARTNER PORTALU

Kaufland

„Oddziaływanie społeczne odgrywa istotną rolę w naszej strategii ESG. Oprócz działań standardowych takich jak np. tworzenie miejsc pracy zgodnych z zasadami sprawiedliwości społecznej, zapewnienie bezpiecznych i komfortowych rozwiązań na terenie obiektu dla osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami, szukaliśmy możliwości połączenia przyjemnego z pożytecznym. Tak narodziła się współpraca z Eco Textil, gdzie beneficjentami staje się nie tylko okoliczna przyroda, ale przede wszystkim potrzebujący sąsiedzi. W tym roku wraz z Fundacją przekazaliśmy sprzęt rehabilitacyjny do kolejnego ośrodka pomocowego” – mówi Katarzyna Czapran, Marketing Manager Designer Outlet Gdańsk, ROS Retail Outlet Shopping.

W duchu eco

Centra dbają o środowisko naturalne przez cały rok i sukcesywnie wprowadzają innowacje technologiczne i kreują aktywności z pożytkiem dla przyrody. Tylko w ubiegłym roku Designer Outlet posadziły ponad 10 500 drzew w trzech regionach kraju, zebrały prawie 3000 kilogramów niepotrzebnych ubrań, które trafiły do recyklingu. Ponadto wszystkie 3 obiekty od dawna posiadają energooszczędnie oświetlenie LED w częściach wspólnych oraz w salonach najemców, ekologiczne krany i spłuczki w publicznych toaletach, ekologiczne produkty do czyszczenia budynków oraz do pielęgnacji terenów zielonych, a przede wszystkim działają w oparciu o wymagane certyfikaty czy standardy: BREEAM-In Use, EU EPS, CRO, BDO oraz KOBIZE. To dopiero początek. Wprowadzanie zrównoważonych praktyk z obszaru ESG w centrach handlowych jest projektem wieloletnim, a ograniczać może jedynie wyobraźnia.

12 outletów w portfolio w Europie

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

ROS Retail Outlet Shopping z siedzibą w Wiedniu i partnerami w Polsce, we Włoszech oraz Francji, zajmuje się niezależnym doradztwem na rynku nieruchomości dla handlu detalicznego oraz zarządza centrami handlowymi. Specjalizuje się w zarządzaniu siecią Designer Outlet oraz innowacyjnymi konceptami handlowymi w Europie. Założyciele, Thomas Reichenauer i Gerhard Graf, będąc uznanymi specjalistami w branży posiadają wieloletnie doświadczenie na europejskim rynku outletów. ROS Retail Outlet Shopping obejmuje swoim działaniem wszystkie etapy projektu, od znalezienia odpowiedniej lokalizacji do ukształtowania i rozwoju wszystkich aspektów zarządzania operacyjnego. Portfel ROS Retail Outlet Shopping w Europie obejmuje: Designer Outlet Warszawa, Designer Outlet Gdańsk, Designer Outlet Sosnowiec, Designer Outlet Soltau, City Outlet Geislingen, Premier Outlet Budapest, Designer Outlet Algarve, Designer Outlet Croatia, La Torre Outlet Zaragoza, M3 Outlet Polgár, Designer Outlet Luxembourg oraz nową inwestycję Designer Outlet Kraków.