INPOST intensywnie rozwija się we Włoszech

Grupa InPost w I kwartale 2024 zwiększyła swoją sieć PUDO i urządzeń Paczkomat we Włoszech o 40% r/r. Obecnie operator oferuje użytkownikom możliwość korzystania z blisko 5 000 punktów odbioru i nadania przesyłek (PUDO) i 2 000 urządzeń Paczkomat. InPost jest już obecny w 1882 miejscowościach we Włoszech, we wszystkich regionach kraju.

Obecnie 5, 5 mln Włochów mieszkających w 10 największych miastach – takich, jak Rzym, Mediolan, Neapol, Turyn, Palermo, Genui, Bolonia, Florencja, Bari i Katania ma średnio 5 minut do punktu InPost.

„Na terytorium Włoch mamy już 2 000 urządzeń Paczkomat, co daje łącznie ponad 122 000 skrytek dostępnych 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Włosi mogą zamawiać swoje zakupy do maszyn InPost z ponad 200 sklepów internetowych, które wybrały usługę dostawy poza domem. Nasza rozległa sieć, obejmująca także prawie 5 000 punktów PUDO potwierdza, że usługi InPost są doceniane nie tylko przez konsumentów, ale także przez naszych partnerów lokalizacyjnych. Nawiązanie współpracy z InPost pozwala im na pozyskanie nowych klientów i zwiększenie obrotów w sklepach oraz punktach usługowych” – komentuje Nicola D’Elia, dyrektor zarządzający InPost na Europę Południową.

We Włoszech w I kwartale 2024 r. wolumeny przesyłek wzrosły o 41% r/r, co oznacza wzrost przychodów o 39% r/r.

Już aktywna opcja dostaw międzynarodowych

PARTNER PORTALU

Kaufland

InPost uruchomił również dostawy międzynarodowe w ramach rynku Mondial Relay – dzięki czemu klienci w Hiszpanii i we Włoszech mogą nadawać oraz odbierać przesyłki międzykrajowe. Obecnie usługa dostępna jest dla sklepów internetowych, ale wkrótce zostanie rozszerzona także o klientów detalicznych. Usługa crossborder jest również dostępna między Francją a Włochami, Hiszpanią, Portugalią i krajami Beneluksu.

37 tys. urządzeń Paczkomat

InPost (AEX: INPST) oferuje rozwiązania logistyczne dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec I kwartału 2024 roku dysponowała ponad 69 000 punktów out-of-home, w tym ponad 37 tysiącami nowoczesnych urządzeń Paczkomat i blisko 32 tysiącami punktów PUDO w 9 krajach, które umożliwiają wygodne wysyłanie i odbieranie przesyłek 24/7. W Polsce sieć obejmuje 22 654 maszyn Paczkomat oraz 3 596 punktów PUDO. Mondial Relay posiada we Francji 5 140 urządzeń Paczkomat oraz 10 763 punktów odbioru i nadań, a w krajach Beneluksu odpowiednio 140 maszyn Paczkomat i 1 892 punkty PUDO. Na Półwyspie Iberyjskim działa już 930 urządzeń Paczkomat i 8 918 punktów PUDO.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć pełną neutralność klimatyczną.