Centrum Janki z powodzeniem wykorzystuje nowoczesne technologie w swoich działaniach, proponując klientom nowoczesne, zgodne z aktualnymi trendami udogodnienia. Przykładowo wprowadziło do pasaży handlowych roboty marki PUDU czy robot „KettyBot” oraz „BellaBot.
Obiekt rozwija swoją ofertę pozazakupowych aktywności dla klientów, m.in. wprowadzając do pasaży handlowych nowe urządzenia – roboty marki PUDU. Janki są jednym z pierwszych centrów handlowych w Polsce, które nawiązało współpracę z marką, aby zaoferować odwiedzającym nowy standard obsługi klienta i działań marketingowych. Do tej pory tego rodzaju roboty znajdowały zastosowanie przede wszystkim w branży restauracyjnej i hotelarskiej, a także jako wsparcie sprzedawców w sieciach wielkopowierzchniowych.
W Centrum Janki robot „KettyBot” z wbudowanym ekranem został wykorzystany do promowania Przestrzeni dla Biznesu, emitując spot „Nie siedź w robocie!”, a także do informowania o dodatkowych udogodnieniach centrum, takich jak karty podarunkowe czy giftomat (samoobsługowa platforma do wydawania kart podarunkowych). Kolejny robot, „BellaBot” stanowi interaktywną atrakcję dla klientów, przede wszystkim dla rodzin z dziećmi korzystających z placu zabaw oraz strefy Jankowa Polana.
Jeden z robotów wyposażony jest w funkcje umożliwiające tworzenie spersonalizowanych komunikatów dźwiękowych, drugi reaguje na dotyk. W przeciwieństwie do mniej zaawansowanych technologicznie nośników, mogą one także wchodzić w interakcje z klientami, odgrywając jednocześnie rolę asystenta, który w razie potrzeby zaprowadzi odwiedzających do Punktu Obsługi Klienta czy bezpośrednio do Przestrzeni dla Biznesu lub innych miejsc, które aktualnie promuje. Są wyposażone również w funkcje o charakterze rozrywkowym, np. opcję tańca czy naśladowania dźwięków.
„Koncentrujemy się na doskonaleniu oferowanych rozwiązań we wszystkich obszarach działania centrum handlowego. Rok 2024 z pewnością należy do customer experience, dlatego kluczowe dla nas jest budowanie pozytywnych doświadczeń związanych z wizytą w obiekcie, czy to poprzez otwieranie nowych atrakcyjnych przestrzeni pozazakupowych, czy wyposażanie pasaży w intrygujące rozwiązania technologiczne, które służą klientom i wspierają nasze cele związane z zarządzaniem obiektem. Nowe technologie są naszym sprzymierzeńcem w zapewnianiu klientom dobrych wrażeń i wyróżnianiu Centrum Janki na konkurencyjnym rynku, a tym samym wspierania celów najemców” – mówi Marta Grabska, Asset Manager, Cromwell Property Group.
Nowe doznania sensoryczne
Równolegle Centrum Janki wdrożyło nowoczesny system digital signage, który dostosowuje się do formy i charakteru obiektu. Za dostarczenie oprogramowania i realizację ekranów odpowiada firma IMS S.A., która dotychczas współpracowała również m.in. z Manufakturą w Łodzi, poznańską Posnanią czy PKP Intercity. Całkowita powierzchnia największego nośnika wynosi ponad 167 mkw. Jest to jeden z większych tego typu ekranów zrealizowanych w galeriach handlowych w Polsce. Rozciąga się on na całej rotundzie centrum, wyświetlając animację cyfrową w formacie 360.
Ekran umieszczony na rotundzie, wraz z dwoma pozostałymi, wyświetla treść, która pełni funkcję powitalną i promującą m.in. strefę foodcourt. Dominują w niej motywy botaniczne, które przykuwają wzrok, nawiązują do aranżacji wnętrza centrum i jego przyjaznego dla środowiska charakteru. Efektowne instalacje stanowią także dodatkowe narzędzie reklamy dla najemców – zarządzanie wyświetlanymi treściami 3D odbywa się za pomocą inteligentnego oprogramowania, automatyzującego większość procesu i ograniczającego ryzyko przerw w emisji.
W kierunki AI
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Według badania IPSOS (Nasze życie z AI: rzeczywistość dzisiaj i obietnica jutra, badanie przeprowadzone w okresie od 19 października do 6 listopada 2023 roku na zlecenie Google) przeprowadzonego w Polsce, aż 73% mieszkańców kraju jest przekonanych, że sztuczna inteligencja wpłynie na ich codzienne życie w perspektywie najbliższych 5 lat. Już teraz respondenci zauważają, że znajduje ona zastosowanie w takim zakresie jak szukanie informacji (70% wskazań), nauka (65%) oraz praca (61%). Ponad połowa Polaków jest otwarta na możliwości związane z wykorzystaniem technologii AI – wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom Centrum Janki zorganizowało bezpłatne, otwarte warsztaty na temat praktycznego zastosowania sztucznej inteligencji. W I kw. br. odbyły się dwa spotkania prowadzone przez specjalistów z zakresu tworzenia treści z wykorzystaniem ChatGPT oraz budowania marki osobistej przy pomocy AI (m.in. wykorzystując funkcjonalności serwisu LinkedIn, wiedzę na temat działania algorytmów i odpowiedniego doboru treści) – Jakuba Chojnackiego i Adama Szummera, a także Adriana Gamonia, stratega marki i trenera biznesu.
Warsztaty zostały zorganizowane w otwartej w ubiegłym roku Przestrzeni dla Biznesu – miejscu, które przyciąga nie tylko osoby poszukujące komfortowego stanowiska do pracy, ale także zainteresowane rozwojem i zdobywaniem nowych kompetencji – pracowników zdalnych, przedstawicieli wolnych zawodów czy rozwijających własne biznesy, a także uczniów i studentów.
„Tematykę warsztatów dostosowujemy do potrzeb naszych klientów, którzy na co dzień korzystają z tej przestrzeni w Centrum Janki. Duże zainteresowanie zrealizowanymi już zajęciami świadczy o tym, że odwiedzający pozytywnie odbierają takie inicjatywy i chętnie uczestniczą w wydarzeniach związanych z praktycznym zastosowaniem nowych technologii. Zależy nam na pobudzaniu kreatywności w Centrum Janki, nie tylko poprzez aranżację i wyposażenie strefy coworkingowej, ale także program wydarzeń dedykowanych jej użytkownikom, interaktywne atrakcje dla klientów, a przede wszystkim współpracę z ekspertami z różnych branż, w tym technologicznej” – podsumowuje Anna Paziewska, dyrektor Centrum Janki, Apsys Polska.
W dogodnej lokalizacji
CENTRUM JANKI zostało otwarte w 1999 roku w miejscowości Janki przy ruchliwej trasie na Kraków, Wrocław, Łódź i Katowice. Dzięki stałej rozbudowie oraz modernizacji jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych centrów handlowych w aglomeracji warszawskiej. Obiekt o powierzchni 85 498 mkw. oferuje odwiedzającym możliwość dokonania zakupów w 170 sklepach. Do głównych najemców Centrum Janki należą: Auchan, Zara, Reserved, HalfPrice, United Colors of Benetton, C&A, Bershka, CCC, Empik, H&M, Jysk, Mohito, Stradivarius, Kazar, Deichmann, Hebe Zdrowie i Piękno, Douglas, Kakadu, New Yorker, Rossmann, Rituals, Sephora, Smyk, Leroy Merlin, Media Markt oraz TK MAXX. Na terenie obiektu działają także kino Cinema City, Sala Zabaw Fikołki oraz 20 lokali gastronomicznych, m.in. restauracja Pizza Hut, a także kawiarnie, takie jak Starbucks czy Costa Coffee. Na odwiedzających czeka parking oferujący 3151 miejsc postojowych.