Bricomarché od lat konsekwentnie inwestuje w nowe technologie IT. Cyfryzacją objętych jest wiele obszarów, zarówno w jednostkach centralnych, jak i sklepach oraz składach budowlanych należących do sieci. W czerwcu br. Bricomarché wdrożyło nowoczesny system ERP SAP S/4HANA.
Wdrożenie SAP S/4HANA wpłynie na zwiększenie automatyzacji procesów, co powinno przełożyć się na poprawę rentowności sieci Bricomarché oraz bardziej efektywne zarządzanie jednostkami centralnymi i pojedynczymi supermarketami. System umożliwi także skuteczne zarządzanie i kontrolę nad operacjami finansowymi, co bezpośrednio wpłynie na zwiększenie efektywności operacyjnej. Zmniejszy się także ryzyko występowania błędów i niezgodności.
Sieć zakończyła wdrożenie systemu w centrali zakupowej oraz składach budowlanych. Kolejnym etapem będzie rozszerzenie zakresu funkcjonowania o wszystkie punkty sprzedaży prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców. Łączna inwestycja w nowe rozwiązania informatyczne wyniesie kilkadziesiąt mln zł.
„Wdrożenie systemu SAP S/4HANA ma rozpocząć nową erę naszego funkcjonowania. Erę, w której wszystkie decyzje oparte będą o rzetelne, przejrzyste i łatwe do pozyskania analizy. Jednak spójne dane to nie wszystko. Naszym celem jest przede wszystkim poprawa produktywności, a co za tym idzie – odzyskanie cennego czasu, który przeznaczymy na działania dotyczące wzrostu naszych przychodów i zysków. Ambicją Bricomarché jest zajęcie trzeciej pozycji na polskim rynku „dom i ogród” i przeprowadzona transformacja cyfrowa ma nas do tego celu przybliżyć” – podkreśla Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna Bricomarché.
Trójstronna współpraca wdrożeniowa
PARTNER PORTALU
Projekt transformacji cyfrowej w Bricomarché został zrealizowany przy współpracy z firmą PwC, działającą w sektorze wdrożeń i opracowywania rozwiązań opartych na aplikacjach biznesowych SAP.
„Rosnąca świadomość polskich przedsiębiorstw z sektora handlu co do strategicznej roli cyfryzacji jest niezmiernie ważna. Zauważamy, że firmy takie jak Bricomarché precyzyjnie rozumieją, jak nowoczesne technologie mogą napędzać rozwój ich biznesu. System SAP S/4HANA został zaprojektowany, aby pomagać w osiąganiu założonych celów biznesowych – poprzez usprawnienie procesów nasi klienci mogą docelowo podnosić przychody i zyski. Współpraca z klientami, którzy mają jasno określone kierunki rozwoju i konsekwentnie podążają ścieżką cyfrowej transformacji, jest niezwykle satysfakcjonująca. Cieszymy się, że Bricomarché zaufało doświadczeniu SAP, wybierając nasze rozwiązania na swojej drodze cyfrowej transformacji” – mówi Piotr Ferszka, Prezes SAP Polska.
„Każde wprowadzenie nowoczesnych technologii do organizacji to olbrzymie wyzwanie. Poza aspektem czysto technicznym, dotyczy także transformacji procesów, struktur, oraz przyzwyczajeń ludzkich. Dziękujemy zarządowi Bricomarché za zaufanie i możliwość realizacji tego priorytetowego przedsięwzięcia – jego skala i wizja wymiernych korzyści były imponujące. Celem Bricomarché było nie tylko unowocześnienie systemów IT, ale przede wszystkim stworzenie platformy do dalszych wzrostów i rozbudowy sieci sprzedaży, która już teraz przekroczyła liczbę 200 sklepów. Wdrożona architektura biznesowa rozwiązań SAP S/4HANA wspierać będzie jej dalszy rozwój” – uzupełnia Marcin Rydlewski, Dyrektor PwC Polska.
Inwestycja w technologie SAP to dla Bricomarché strategiczny krok ku zwiększeniu konkurencyjności i efektywności w branży DIY. Centralizacja danych i procesów nie tylko usprawni operacje, ale także wzmocni pozycję Bricomarché, zapewniając stabilność i gotowość na przyszłe wyzwania rynkowe.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Na ścieżce transformacji cyfrowej
W dobie postępu technologicznego inwestycje w nowoczesne rozwiązania informatyczne są nieodzownym elementem wymogów konkurencyjnego rynku. Automatyzacja procesów zachodzących w firmie, poprawa efektywności czy zwiększenie bezpieczeństwa to kluczowe korzyści cyfryzacji.
„Od kilku lat konsekwentnie inwestujemy w nowe technologie, realizując strategię transformacji IT całej Grupy w Polsce. Wdrażamy innowacyjne rozwiązania z zakresu infrastruktury i oprogramowania, wśród których są m.in.: systemy POS dla sklepów i stacji paliw, kasy samoobsługowe, nowy system lojalnościowy i promocyjny dla szyldów czy systemy ECM i HR w spółkach centralnych. Wdrożenie nowoczesnego, wydajnego i dopasowanego to potrzeb systemu ERP jest kolejnym ważnym krokiem tej transformacji” – dodaje Filip Kaczorkiewicz, Dyrektor ds. Rozwoju Systemów Informacyjnych I Zarządzania Projektami.
Celem, który przyświeca wprowadzanym zmianom, oprócz wzrostu wydajności, jest stworzenie przyjaznego środowiska pracy, zarówno dla franczyzobiorców, jak i aktualnych oraz przyszłych pracowników Grupy.
Prawie 500 polskich przedsiębiorców
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2023 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 10,3 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska.
Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.