Vision Express świętuje jubileusz i stawia na nowy koncept salonów
W nowo otwartym po modernizacji salonie Vision Express w centrum handlowym Westfield Arkadia w Warszawie marka świętowała 30 lat na rynku polskim. W zorganizowanym z tej okazji evencie zaprezentowano nowości produktowe, omówiono nowy koncept oraz przedstawiono plany na ten rok. Obecnie marka stawia na modernizację istniejących salonów.
Historia marki Vision Express w Polsce sięga 1994 roku. 6 lat później firma posiadała już 26 salonów w kraju. Choć salony i umieszczone w nich ekspozycje, które przedstawiono na archiwalnych zdjęciach wyglądają na dzisiejsze czasy mało atrakcyjnie – wówczas były to nowoczesne rozwiązania, które przyciągały wielu klientów. W 2014 roku po raz pierwszy wprowadzono przeszklone półki na okulary i oprawy. Dwa lata później klienci mogli korzystać z usług 170 salonów w całej Polsce. Dzisiaj Vision Express posiada w portfolio ponad 250 lokalizacji, zarówno we wszystkich miastach wojewódzkich, jak i mniejszych miejscowościach.
„Obecnie głównym celem jest modernizacja istniejących salonów do najnowszego, konceptu, który został opracowany przez naszych architektów z Mediolanu. Na bieżący rok zaplanowaliśmy 9 remontów i 2 relokacje. Do końca roku planujemy otworzyć 3 nowe salony. Niezmiennie analizujemy zapotrzebowanie rynku na nasze nowe lokalizacje” – mówi Katarzyna Dąbrowska, Dyrektor ds. Rozwoju i Inwestycji w Vision Express.
„30 lat to już konkretny kawałek czasu. Cieszymy się, że przez tyle lat towarzyszymy Polakom w codziennej trosce o wzrok oraz dostarczamy nowych inspiracji produktowych. Porównując dzisiejsze salony z pierwszymi naszymi punktami widać spektakularną metamorfozę, co potwierdza, że niezmiennie przez te lata byliśmy trendsetterami w branży optycznej i z sukcesem tworzymy pozytywny shopping experience dla naszych klientów”.
W nowym koncepcie
Salon Vision Express w warszawskim Westfield Arkadia został otwarty w 2004 roku. Przeszedł renowację w 2016 roku, a ostatnią także niedawno – kilka dni temu został otwarty w zupełnie nowym koncepcie. Jest to 5. największy salon Vision Express w Polsce, został zaaranżowany na powierzchni niemal 220 mkw. Projekt charakteryzuje się nowoczesnym, przytulnym, ciepłym wnętrzem, z eleganckimi i praktycznymi meblami.
Od 2020 roku Vision Express jest częścią grupy EssilorLuxottica, czyli m.in. właściciela marki Ray-Ban, dlatego w coraz większej liczbie salonów – tak jak i w salonie w Arkadii – można znaleźć ekspozycję tych okularów w specjalnej strefie Ray-Ban. W salonie Vision Express Wesfield Arkadia funkcjonują także dwa gabinety do badania wzroku, wyposażone w nowoczesny sprzęt do przesiewowej oceny ryzyka chorób oczu Optiskan.
Zaawansowana diagnostyka wzroku
Tylko w 2023 roku w salonach Vision Express wykonano pół miliona badań wzroku. W ciągu 30 lat, czyli od początku istnienia firmy na polskim rynku, liczba badań wyniosła niemal 9 milionów. Te dane pokazują, że marka nie tylko skutecznie zlojalizowała swoich klientów, ale także zrewolucjonizowała dostęp do pierwszej opieki zdrowia oczu.
Od 2018 roku w wybranych salonach Vision Express można skorzystać z bardziej zaawansowanej diagnostyki. Większość naszych gabinetów optometrycznych została wyposażona w nowoczesny sprzęt do przesiewowej oceny ryzyka chorób oczu Optiskan. Od startu nowej usługi, skorzystało z niej blisko 230 tys. pacjentów. Część z nich została skierowana do specjalistycznych ośrodków okulistycznych w celu dalszej diagnostyki.
Ray-Ban Reverse, czyli okulary z „wklęsłymi” soczewkami
Okulary Ray-Ban Reverse wyróżniają się innowacyjnymi, odwróconymi soczewkami, które nadają awangardowy, modny wygląd. Dzięki rewolucyjnej technologii projektowania i produkcji, szkła są perfekcyjnie dopasowane do twarzy, zapewniając komfort noszenia i wyjątkową estetykę.
Okulary przeciwsłoneczne Ray-Ban Reverse to nie tylko modny dodatek, ale także pełna ochrona przed promieniowaniem UV. Doskonale sprawdzą się w zestawieniu z casualowymi, codziennymi stylizacjami, jak i eleganckimi strojami. W tym roku nowością jest limitowana edycja okularów Ray-Ban Reverse sygnowana przez kompozytora i wokalistę Lennego Kravitza.
Nowoczesne soczewki Transitions
Drugim produktem zaprezentowanym podczas jubileuszowego eventu były soczewki Transitions, czyli szkła automatycznie dostosowujące się do zmiennych warunków oświetleniowych. Soczewki przyciemniają się na zewnątrz i powracają do przejrzystości w pomieszczeniach. To zupełnie nowa generacja, która nie przypomina już dawnych soczewek fotochromowych.
Szkła Transitions dostępne są w dwóch wariantach: Signature Gen 8 oraz XTRActive. Pierwsze z nich przyciemniają się i wracają do przezroczystości w bardzo krótkim czasie. Drugie przyciemniają się znacznie mocniej, więc są idealnym produktem dla osób posiadających wadę wzroku i wrażliwych na światło. Co więcej, soczewki Transitions XTRActive przyciemniają się także zza szyby samochodu, zatem są polecane kierowcom. Zarówno Transitions Signature Gen 8, jak i Transitions XTRActive są dostępne w wielu wariantach kolorystycznych (nawet fioletowym czy bursztynowym), co dowodzi, że nie są to klasyczne, szarobrązowe fotochromy.
Ponad 240 salonów
Vision Express jest liderem branży optycznej w Polsce, zapewniającym profesjonalne usługi medyczne, wysokiej klasy okulary korekcyjne i przeciwsłoneczne oraz soczewki kontaktowe.
Sieć na polskim rynku działa od 1994 r. i liczy ponad 240 salonów w ponad 100 miastach. Jednocześnie marka jest częścią grupy GrandVision – globalnego lidera w branży optycznej prowadzącego ponad 7000 salonów ponad 40 krajach. Firmę wyróżnia kompleksowa oferta, łącząca profesjonalne badania wzroku, porady pod kątem doboru odpowiedniej korekcji oraz indywidualne dopasowanie okularów i soczewek kontaktowych. Bogaty wybór asortymentu w zgodzie z najnowszymi trendami dostępny jest również w sklepie online.
Misja Vision Express to kompleksowe dbanie o dobrą jakość widzenia i zdrowie oczu Polaków. Firma realizuje ją w swoich salonach oraz poprzez szereg działań przyczyniających się do wzrostu świadomości konsumentów.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter